PetoK napísal:Hm výborná kúpa... Evidentne ti dobre pomohol aj miestny obbliadac... Už si to prepísal na seba ? Ak nie skús to vrátiť najitelovi... Bohužiaľ ak nebude súhlasiť, je to už na tebe ako si to opravis...
Neda mi nezareagovat.
Pocas obhliadky som kontroloval okrem ineho aj dymivost a stav separatora, bol pri tom aj kupujuci, takze to videl, vsetko bolo ok. Predavajuceho som sa vyslovene pytal na spotrebu oleja - odpovedal, ze auto olej nezere(konkretne povedal, ze za poslenych 2k km nemusel dolievat vobec nic) - co je u M54 dost nezvycajne, ale potesujuce. Kupujuceho som vyslovene upozornil, ze spotrebu oleja pocas obhliadky a testovacej jazdy bohuzial nie je mozne zmerat a ze tieto motory okrem ineho trpia na opotrebovane stieracie kruzky, preto je u nich zvysena spotreba oleja do istej miery bezna. Nie vsak az takato.
Peto kedze Ta povazujem za jedneho z technicky najzdatnejsich ludi tu z fora, tak nam prosim prezrad
ako je mozne pocas 1,5h obhliadky celeho auta zmerat spotrebu oleja konkretne u 13rocnej M54 s 250k km, ktora je znama tym, ze spaluje olej a to kludne aj viac ako 1l/1000km. Sonda vo vyfuku u kazdej M54 nameria zvysene mnozstvo HC, cize aj keby sa islo pred kupou s autom na meranie emisii, tazko z toho definitivne urcit presnu spotrebu oleja.
Kedze som ku svojim zakaznikom vzdy uprimny a
snazim sa priniest co najkvalitnejsiu sluzbu ako sa vramci obmedzeneho casu a priestoru da, som ochotny Ti za toto know-how zaplatit. Vsetko, co mi umozni zlepsit moje sluzby si vzdy cenim.
K veci:
Osobne vzniknutu situaciu neberiem na lahku vahu a kupujucemu poskytujem svoju sucinnost pri dalsom rieseni problemu.
S kupujucim sme tento problem uz diskutovali a odporucil som v prvom rade riadne diagnostikovat zavadu (otestovat separator oleja, nasledne kontrolu kompresie,...) a podla vysledkov sa odrazit dalej. Kedze sa uz pocas obhliadky kupujuci pytal otazky typu "ci a ako je mozne s tymto autom driftovat" usudzujem, ze prejavenie zvysenej spotreby oleja moze byt aj nasledok agresivnejsej jazdy resp. nasledne poskodeneho separatora oleja, ci simeringov ventilov. Takisto bol upozorneny, ze pouzity olej 5W30 nie je pre tento motor vhodny.
V pripade ak sa ukaze, ze nadmerna spotreba oleja je sposobena opotrebovanymi piestnymi kruzkami, je toto fakt, o ktrom musel predavajuci vediet, kedze kruzky sa neopotrebuju zo dna na den. Voda z vyfuku je uplne v poriadku, je to vysledkom funkcie katalyzatora.