... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 23. Januára 2018, 20:08

Zdar klubaci potrebujem radu mám bmw e46 320i 125kw r.v 2003...Zo začiatku po naštartovaní mam za studena nepravidelny chod motora kolisajúce a nízke otacky pár sekúnd triaslo až s celým autom po čase mi vyhodilo kontrolku chyby motora ale hádže ju nepravidelne raz ju hodí a raz nie. Občas keď jazdím o studeným motorom tak cítim na radiacej pake take klepotanie az musím vypnúť a znovu naštartovať motor potom to ide tak ako má. Motor má perfektný ťah takže neviem čo to môže spôsobovať :/ A hlavne keď sa zohreje potom môžem štartovať kolko chcem otacky držia pekne no ale furt na takých nižších cca 700..Teraz je auto v servise napychol mi ho na diagnostiku hodilo mu chyba katalyzatora a lambdy a chybu spalovania no a na svieckach zistil že je usadeny karbon vyčistil to a isiel ho prevetrat kontrolka motora zhasla ale po jazde zase bol na svieckach karbon a na diagnostike tie isté chyby :/ nemal niekto podobný problém ? Ďakujem.
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 23. Januára 2018, 20:51

Lambda sondy majú životnosť cca 160 000 km - podľa výrobcu. Mal by si vymeniť všetky 4. Pokiaľ ťa bude opinkávať, že netreba je na tebe či mu budeš veriť.
V inom článku som písal toto:
Ak je jedná zlá ( a to je ešte otázne ako, či je mŕtva alebo zamrznutá ) bude celý systém riadenia zapaľovania rozhádzaný. Oni totiž majú obmedzenú životnosť a po cca 150 -160 000 km by sa mali vymeniť za nové. Pointa je v tom, že keď k starej dáš novú tak tá stará aj tak nebude stíhať. Je síce pravda, že do prvej minúty sa sondy aj tak iba zahrievajú ale vieš ty čo dávajú do RJ aký signál ? Normálne sonda v kľudovom stave dáva 0,45 V a až začne pracovať po zahriatí tak to napätie lieta medzi 0,1 až 0,9. Pokiaľ je jedna z nich mrtva alebo zamrznutá tak od štartu ti hádže napr. 0,2 V a podľa toho ktorá to je tak RJ sa snaží dať buď bohatú alebo chudobnú zmes. A bude ti vypisovť obskurnosti o váhe vzduchu a pomalej reakcií klapky. RJ nevie zdiagnostikovať Lambdu, pokiaľ je napätie kdekoľvek medzi 0,1 až 0,9 tak ju berie ako funčnú. Taktiež nemeria jej reakčný čas čo by malo byť 0,125 sec. Takže jedná hlási RJ daj zmes na chudobnú ( príp. bohatú ) no a druhá na to prdí a hlási že je ešte málo chudobná ( príp. bohatá ).Rj pokiaľ nevie vyhodnotiť čo tam má namiešať tak šupne pomer 1:14,7 a auto sa nahreje a potom mu to už stačí. Už som to písal na fóre, že na základnú diagnostiku stačí ELM 327 za pár šupov. A jednoducho aj tak tie Lambdy budeš musieť vymeniť, lebo je to spotrebná súčiastka. Takže aký máš kilometrový nábeh na nich ( Lambdách) ???
No a ešte toto:
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Katalyzátor nie je vyrobený z lístkoveho cesta aby sa pri upchatí na cca 3 sec. rozpadol. Je to len kvôli zisteniu či sa vytvára tlak aj na konci výfukovej sústavy a teda či je sústava utesnená a katalyzátor priechodný. Monitorovacia sonda za katalyzátorom by podľa tvojho názoru asi ani nemusela byť. Má za úlohu snímať stav splodín po katalytickom procese a dodatočne korigovať zmes paliva s ohľadom na záťaž motora. Funkčnosť katalyzátora sa nemonitoruje žiadnym snímačom a jediná smerodajná hodnota je stav splodín meraným na emisnej kontrole. Katalyzátor s lambdami je jeden diagnostický prvok kde nefukčnosť čo i len jednej jeho časti následne negatívne ovplyvní celok. Kontrolka motora na palubnej doske sa rozsvieti ba v prípade pokiaľ sonda dáva napätie mimo toleranciu 0,0 - 1,0 V. Rj nesleduje jej stavové zmeny s ohľadom na rýchlosť prepínania ani to či je napätie konštantné v povolenom rozsahu ( keď takzvane zamrzne )
[/font]
Príklad ako sa dá zničiť katalyzátor :
predná sonda bude vysielať signál že zmes je chudobná a zadná ktorá je vadná ostane zamrznutá v pozícií chudobná zmes. Rj bude zmes stále obohacovať v tolerančnom rozsahu +/- okolo 14,7:1 do maxima nastaveného výrobcom. Výsledkom bude zvýšená spotreba a rýchlejšie opotrebenie katalyzátoru a na palubnej doske neuvidíš NIČ.
PS.: Obe sondy sú konštrukčné rovnaké a keby si ich dal do systému za sebou bez katalyzátora ani tak by to RJ nepoznala a nič nesignalizovala akurát by si videl rovnaké krivky na monitore.
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Mimochodom celá ta diskusia bolo o tom, že keď sa mení riadiaca sonda po životnosti musí sa meniť aj monitorovacia, lebo budú mať rozdielné charakteristiky. Je to dané konštrukciou a jednoducho preto lebo ten "vypálený materiál" z jej povrchu sa nemá ako obnoviť.[/font]
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Dúfam že ti to pomôže, lebo najskôr to bude kombunácia starého katu a skapinajúcich sond.[/font]
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 23. Januára 2018, 22:33

Úprimne ? Lambdy sú tam ešte pôvodne od výroby auto má najazdené 220xxx...Auto som kúpil nedávno a lambdy sa idú určite meniť som si aj myslel že bude problém asi v nich ale chcel som si byť istý či ma nemôže niečo iné prekvapiť...No a katalyzátor ten vymením neskôr ešte dám všetko kompletne precistit a uvidím čo to spraví :) A ešte jedna otázka akú značku lambd odporúčaš dať? Lebo ja rozmýšľam nad BOSCH. Určite žiadne univerzalky a podobne smejdy.
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 24. Januára 2018, 00:17

Takmer všetky lambda sondy sú univerzálne a všetky majú aj rovnaký závit aj maticu a pasujú do všetkých aut kde sa dajú zašrubovať. Takže firma Bosh aj Delphi alebo iná ich kupuje od rovnakého dodávateľa. Len koncovky káblov sú rozdielne a rozdielných dĺžok. Tu by som sa skôr zameral na záručné podmienky a možnosť vrátenia tovaru. Pretože prečítať lambdu či funguje je jednoduchá záležitosť a v tvojej motorizácií aj jednoduchá výmena. Aj na parkovisku pred predajňou. Ja som kupoval v majo autodiely : https://majoauto.sk/autodiely/bmw/3-1998/320-i-125kw/vyfukovy-system/lambda-sonda?productId=675963 alebo tu : https://www.mototechdiely.sk/
Potom budeš potrebovať sviečky, filtre, oleje takže zameraj sa na cenové rozpätie podľa svojích možností. Podľa mňa nemá zmysel do starého auta dávať to najdrahšie čo nájdeš na trhu ale to je vec názoru. Tie mŕtve veveričky ( rozumej kW ) po rokoch jazdenia už aj tak nikto nepreberie. Tu sa skôr jedná o to aby elektronika dostala signály ktoré vie spracovať. Z mechanickej časti ťa ešte čakajú ramená. stabilizátory, tlmiče a brzdy, zvlášť ručná ktorá bude najskôr KO. A asi potom aj geometria. Takže nie je od veci šetriť a nekupovať čo tam nemusí byť. A hlavne poštuduj ako sa dá vyčítať s BC ( Board computer - palubný počítač ) či nebolo manipulované s najazdenými kilometrami. A jedná rada pokiaľ chceš serióznu odpoveď k problematike nie je od veci uviesť posledných 7 písmen z VIN kódu, ľahšie sa potom určuje o akú variantu sa jedná podľa stránky http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/ Je ťažko povedať čo ťa ešte potrápi ale zrejme aj snímače otáčok kolies - to sa tu rieši často ako aj problémy s centrálom. Proste čo kus to orginál. Myslím že asi ťažko nájdeš dva identické baworáky. Najlepšie by bolo urobiť kontrolnú STK a EK a postupovať podľa závažnosti závad, potom ostatné blbiny ako ledky, rozširovacie podložky a iné obskurnosti. Teraz je hitom STK-čiek kontrola ovality bŕzd ale o tom neskôr a v inom príspevku.
 
Speed320i
Príspevky: 275
Registrovaný: 3.5.2012
Kraj: Košický

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 24. Januára 2018, 13:52

Mal som to isté na 320i rv 2000.. Pri studenom štarte mi to zrobilo asi dvakrát (v zime), pri opätovnom naštartovaní motor išiel okej a zhasla aj kontrolka motora. Išiel som na diagnostiku, kde mi vypisalo chybu 4 valca (cievka). Mechanik mi prehodil cievky medzi 2-4 valcom a bolo po probléme :D Na tvojom mieste by som tie lambdy aj sviečky pre istotu vymenil
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 24. Januára 2018, 16:05

Dobre sviečky som vymenil aj ked tam boli menene ale dal mi tam nove a auto šlape ako hodinky :D samozrejme lambdy sú už objednané a v priebehu budúceho týždňa sa vymenia :) Ďakujem za rady.
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 24. Januára 2018, 17:36

Odsleduj si spotrebu paliva pred a po výmene. Mala by sa znížiť. A samozrejme ušetrí to aj katalyzátor o nejakých pár kilometrov. Mnoho premnoho mechanikov mení iba jednú vadnú sondu čo je nezmysel lebo obe (krát počet katalyzátorov) strácajú výrobcom definované vlastnosti približne rovnako. Napríklad rozvodový remeň sa tiež mení skôr než sa roztrhne.
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Štvrtok, 25. Januára 2018, 12:54

No dnes ráno som išiel auto naštartovať a zase to iste skubanie zly start motora niekoľko krát som ho musel vypnúť a zapnúť aby mal pekný chod...Lambdy sú už objednané som jasne povedal že všetky 4 chcem vymenit. Tak uvidíme čo to potom spraví :)
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Piatok, 26. Januára 2018, 09:06

PitBull88 napísal:
No dnes ráno som išiel auto naštartovať a zase to iste skubanie zly start motora niekoľko krát som ho musel vypnúť a zapnúť aby mal pekný chod...Lambdy sú už objednané som jasne povedal že všetky 4 chcem vymenit. Tak uvidíme čo to potom spraví :)
Havko, s úsmevom. Príspevky čítajú viacerí, takže tento bol tiež všeobecný a nie osobný. Čo sa týka štartovania, taktiež káble a ich možný prieraz môže mať na to vplyv. Ono totiž lambda vstupuje do procesu riadenia spaľovania až sa nahreje čo trvá cca 1 min. Najlepšie je odstrániť tie závady ktoré vadia diagnostike a potom hľadať problém ďalej. Každe staré auto má mnoho problémov a jeden zakrýva druhý. Pre úspešný štart motora potrebuješ vzduch palivo a iskru. Palivo musí mať tlak, tryska musí správne dávkovať, vzduch musí byť namiešaný v pomere 1 diel benzínu :14,7 dielov vzduchu, iskra musí dostatočne silná a preskočiť medzi elektródami v určitej vzdialenosti a v stanovenom uhle predstihu pred hornou úvarťou. To všetko sa musí udiať vo válci ktorý má predpísanú kompresiu . Takže je toho dosť kde sa môže skrývať tvoj problém. Stačí jeden vadný snímač kľukovky ktorý raz ide a raz nejde a môžeš hľadať do zblbnutia.
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 6. Februára 2018, 12:33

Zdar..tak všetky 4 lambdy som vymenil a problém furt pretrvava :/ ked je studeny motor...ked nastartujem tak chvilku sa zda byť všetko v pohode po chvilke zacne trošku triast autom a po cca 2 minutach na volnobehu zacnu otacky klesat a stúpať od 500-900 a autom zacne triast :/ ach uz vážne neviem čo s tym môže byť ani v servise nevedia :/ povedal že to môže byť aj tím karbonom ze ho mam zobrat na dialnicu a vypalit to poriadne lebo ze moze chytat falošný vzduch...
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 6. Februára 2018, 14:51

Pokiaľ za to nemôže zle nastavený voľnobeh alebo upchaté katy ( čo by nebolo od veci skontrolovať) potom jedine pozrieť cez otvor sviečky do valca kamerou. A zrejme budeš riešiť odkarbonovanie motora. Pripájam článok prečo je to tak http://www.automag.sk/tvorba-karbonu-je-novy-strasiak-modernych-benzinovych-ojazdenych-aut. Asi by som hľadal servis čo sa zaoberá dekarbonizáciou ak taký vôbec existuje. Alebo rovno nový agregát pri dobrej kúpe by to nemuselo byť cenovo rozdielne.
Teda pokiaľ v tom servise kde si to mal vedia čo robia , ... že nevedia určiť príčinu.
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Utorok, 6. Februára 2018, 15:35

No ja si tiež myslím že to bude karbonom...a bohvie kto vlastnil to auto v taliansku odkial bolo dovezené možno to bol dáky puntickar lebo o to auto vyzera ako nové a to doslova...a možno to auto ani nevytacal podla tých sviečok to tak aj bolo lebo to je vysokootackovy motor a treba ho držať v otáčkach nuž ešte niečo pospekulujem a prinajhorsom ho dam precistit kompletne...mozno su tam usadeniny alebo čo ...
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 7. Februára 2018, 00:30

Zbaviť sa karbónu bude drahšie ako nový agregát, asi by mal na to pozrieť niekto kto vie odhadnúť koľko má motohodín reálne. Treba hľadať znaky či ten agregát nebol vonku, gumové spoje, plastové svorky, hlavice šrúb atď. Čosi tu nesedí. Pri takom opotrebení motoru by mala byť vydratá chrbtová aj sedáková bočná opierka vodičovho sedadla na strane ku dverám. Zakarbonovanie nenastane z večera do rána. Zmerať tlak pred katalyzátorom mal by byť menší ako 0,5 kp/cm². Pokiaľ je viac, je starý a už zanesený katalyzátor v tvojom prípade 2. Bolo by dobre vedieť aký to má reálny počet kilometrov. Dá sa to poznať aj na lambdách, musia ísť opačne. Pokiaľ zadná visí alebo pracuje rovnako ( v zmysle výchyliek kopíruje prvú sondu ) ale lenivo je katalyzátor po životnosti.
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 7. Februára 2018, 04:04

No uvidím skúsim ešte chemické odstranenie to stojí cca 100e..a pochybujem ze su stočene kilometre keďže auto bolo dovezené v lete a robilo sa K.O stk ek ...no podľa servisaka co mi vravel tak karbonizacia môže nastať vtedy keď auto dusim a s bmw treba inakšie jazdiť ako s inými autami lebo treba hi vytáčať a keď ho clovek nevytaca tak potom sa začne usadat karbon...a sedačky sú v zachovalom stave niesu t absolútne žiadne známky toho žeby boli stočene kilometre aj podvozok auta je da sa povedať v top stave tak neviem..no a neviem či by ma vyšiel lacnejšie nový motor keďže predovšetkým robota bude drahá atď...hovorím keď sa ttrošku motor zohreje tak motor ma zamatovy zvuk aj pohar vody môžem naň položiť a pekne ide...buď je ten karbon tam usadeny a dostáva motor falošný vzduch alebo neviem lebo napríklad kamarátovi na e36 robilo toto iste a on mal zase s hadicami problém že mu tam nepriliehali ale až keď sa motor zohrial trochu tak hadice sa utesnili a potom už nenasavalo ten falošný vzduch tak išiel pekne ...ale zase ako som nalial do nádrže ten pripravok proti karbonizácii tak aj kontrolka motora zhasla.. A áno venuje sa niekoľko firiem na slovensku dekarbonizacii motora...bud chemicky alebo mechanicky čo je finančne moc nákladné....
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PitBull88
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 23.1.2018
Auto: BMW E46 320i Sedan
Kraj: Žilinský

Re: Usadený karbón na sviečkach

Streda, 7. Februára 2018, 04:57

Obrázok
☣️/// I L❤️VE MY BMW ///☣️
❗BMW E46 3️⃣2️⃣0️⃣i❗
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných