... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
MrHyde
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 1.2.2016
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Nitriansky

tesnenie veka ventilov

Streda, 13. Mája 2020, 12:09

Zdravim,
chcem vymenit tesnenie veka ventilov lebo vzadu pri lambdach uz trocha prepusta otazka znie staci mi tento momentak alebo taky lacny kram netreba a rovno rukou dotiahnut?
kluc
 
Užívateľov profilový obrázok
Pilifo
Príspevky: 945
Registrovaný: 19.8.2013
Auto: BMW E61 530d
Kraj: Zahraničie

Re: tesnenie veka ventilov

Streda, 13. Mája 2020, 12:53

Ja mám ten istý momenťák a za mňa je v pohode na účely, na ktoré ho používam - hlavne dotiahnutie šróbov na správny moment pri prehadzovaní kolies.

Skontroluj si však, či je odporúčaný moment dotiahnutia šróbov, ktoré potrebuješ dotiahnuť, v rozsahu 28-210 Nm, ktoré má ten kľúč. Napr. na bicykli ho nepoužiješ, keďže tam sa šróby uťahujú väčšinou na menej ako 28 Nm. Aj minule pri pretesňovaní vákuovky som ho nemohol použiť, keďže tam sa šróby doťahovali len na 22 Nm.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: tesnenie veka ventilov

Streda, 13. Mája 2020, 15:47

Neodporúčam ti používať TENTO momentový kľúč z rozsahom 28-210 Nm na uťahovanie momentov menších ako 100 Nm !!! Tento sa hodí fakt iba na kolesá a aj vtedy je jeho presnosť sporná. Dôvodom je jeho konštrukcia kde gulička tlačená pružinou vyskakuje z vybrania (priehlbiny). Kvalitný momenťák stojí o čosi viac, rádovo okolo 100 €. Je to dané použitým materiálom a certifikátom. Tie lacné po pár použitiach majú iné hodnoty než si nastavíš, prípadne sa rozpadnú.
Pre malé momenty je lepšie použiť digi adaptér a nepoužívať ho už potom v jeho max. hodnote. No ale najlepšie je vedieť čo to žerie a kde to spí.
Príklad: 100 N = 10 kg
Moment 100 Nm je závažie o hmotnosti 10 kg na páke dlhej 1 meter, alebo 20 kg na páke 50 cm, alebo 40 kg na páke 25 cm atď.
Takže malé momenty v pohode dotiahneš aj rukou na požadovanú presnosť.
Určovanie momentu sa určuje podľa "slabšieho" materiálu. Každý materiál má svoju medzu pružnosti čo v praxi znamená toto: Doťahuješ pokiaľ rovnomerné narastá odpor. V bode kedy sa sila rádovo zväčšuje už dochádza k nevratným zmenám materiálu čo je nežiadúce, potom už je iba bod zlomu - deštrukcie.
Pozn.: Ak rozťahuješ pružinu má takmer rovnakú silu a vždy sa vráti do pôvodného stavu. Pokiaľ ju však natiahneš cez určitú medzu už sa deformuje ( natiahne sa) a nevráti sa späť k pôvodnej dĺžke.
 
Užívateľov profilový obrázok
MrHyde
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 1.2.2016
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Nitriansky

Re: tesnenie veka ventilov

Streda, 13. Mája 2020, 17:57

nj akurat som pozeral ze podla bmw by sa to malo utahovat 10 Nm tak skusim tento kluc alebo to dam rukou hadam ten plastovy dekel neni tak labilny ze to praskne ked sa to zatahuje do kriza
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: tesnenie veka ventilov

Streda, 13. Mája 2020, 20:02

??? pomóóóc. To akože fakt vysolíš 50 ečiek za dotiahnutie pár skrutiek na moment 10Nm ?
 
Užívateľov profilový obrázok
mirogo
Príspevky: 129
Registrovaný: 8.6.2011
Auto: 330ci
Kraj: Košický

Re: tesnenie veka ventilov

Štvrtok, 14. Mája 2020, 17:55

hlavne dodrz schemu dotahovania inac je to cele zbytocne

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných