... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
starynovy napísal:Slovickarenie.. S poctom pripadov sa asi neda povedat, ze by tym trpeli ale stava sa to. A nic tam nebyva odidene, praveze to najbeznejsie zo spotrebnej elektroniky. "prasknu" spoje pod BGA puzdrom procesora. Reball a refllow na tom nik nebude robit pretože je tam vela veci okolo a z opacnej strany. Takze vymenit za druhu, klon. Nie tak davno bol este problem s flashovanim cez OBD tak sa to otvaralo a robilo cez BDM pripojenie na doske. Ked to otvaral debil, slusne tu dosku ponatahoval a na tento problem uz bolo zarobene dopredu.
starynovy napísal:Ach.. Ja hovorim realnu prax s EDC16 (DDE5 a 6), nie co všetko sa da a je mozne ci nemozne. Myslis si zle, vsetky varianty, teda C CP aj U maju rovnaký procesor a to MPC5xx v BGA puzdre. Je to roky znamy problem a aj ked sa to da, nikto to robit nebude kvoli cene pouzitej ECU a u tejto gen. relativne jednoduchemu klonovaniu.
Prax s mikroelektronikou mam 15 rokov, takze tu A4 obkecu, aj ked pravdiveho, mozeme nabuduce vynechat. :)
starynovy napísal:DDE4 je EDC15C4 na 135/142kW M57. O com sa bavime je 110kW a 150kW s EDC16C31. Hovoris mi to tu ako keby som tych ECU priamo z E46 neupravil/neopravil vyse stovky.
Nakoniec, ta ECU je rovnaka akurat s inym budenim pre vstreky použitá az do dakeho 2009 ako DDE6.2 (EDC16CP31/35) stale ten isty obal, doska aj BGA procesor.
starynovy napísal:Ak mas zhanat nahradnu jednotku za ktoru zaplatis, vybavovat si klonovanie apd tak mozno by sa to oplatilo, Neviem aka je vysledna cena toho vsetkeho, ale pregulickovanie alebo vymena procaku bga by nestala viac nez 60-80eur. Za predpokladu ze sa daju bez problemov odstranit oba kryty jednotky. t.j. aj spodny. (Kvoli spodnemu ohrevu dosky).Ja som nikde nenapísal, ze je to problém, ci ano? Ak ano moja chyba. Vsak vymenit BGA chip kdesi na mobile alebo grafike v ntb je ďaleko horsie. Proste sa to neoplati, o tom to je.