Štvrtok, 8. Septembra 2011, 17:54
Inak 1,8 i nema ani turbo, takze 10W40 aspon turbo neznici.Neviem ci ma valvetronic, alebo klasicky 8ventil, ani specifikaciu z tis.Poznam bohuzial vela ludi co davaju aj do 3L Diesel eu3 10w40 obyc Magnatec, a jazdia uz dobrich 30-40 tis, a turba sa im tocia.No v zime trosku dlhsie klepu kvoli cerpatelnosti oleja, ale to je len par sec.naviac.
Inak je rozdiel medzi 10w40 a 10w40. a je aj 10W40 PLNA SINTETIKA. no ale to nebude magnatec. mal som aj magnatec aj shell, aj BP,a oleje v tych istych vlastnych autach sa chovali uplne inac,aj spotreby olejov.
vyskusajte si len naliat edge 5w30 alebo BMW 5W30 LL04 ci ten motor pojde tak isto ked poriadne roztocite kone- to je skusenost na vlastnom aute.
No ked ta 1,8 ma spotrubu 1,5 na cca 10 tis(ci 15?), treba si vazit malu generalku motora, opravu hlavy, naklady, dobreho odbornika co nepokazi ten motor viac,nabehané kilometre, atd tak pridu na rad pripravky ako STP, atd. No liqui Moly je dobry , hlavne co sa tyka motorovych olejov. ako mechanik poviem ze simeringy ventilov ti neopravi, ale moze spravit tenky film na stene valcov,aj na loziskach klukovky(co som vydel na vlastnej kozy, akoby bolo nalakované vyplnené ryhy no motor sme aj tak zgeneralkovali).
A co moderné hlinikové bloky ako 2,2 i ci 3,0 i ? nebodaj v E 90 benzinové 6 valce? ako ste na tom so spotrebami?
Poradit ti nechcem, ale L/M urcite nezapece tvoj motor, ani STP.