Úvodom chcem poznamenať že to čo napíšem mám odsledované na benzíne a s naftou až tak veľké skúsenosti nemám.
Takže k veci:
Podobným spôsobom sa správa "zamrznutá" lambda sonda. To znamená že "ide" na jednom nemeniacom sa napätí prípadne občas ide a občas nie. Pripomínam, že majú stanovenú životnosť cca 160 tis. km a postupom času ako sa blížia ku koncu životnosti tak vykazujú chyby ktoré nemusí ani diagnostika prečítať. Ono ich vlastne iba zanesie karbón a snímač vyhodnocuje teda lepšie povedané pošle do riadiacej jednotky inú hodnotu než odpovedá reálnej.
Čo sa stane:
Auto postupne a nebadateľne po malých krokoch zvyšuje spotrebu. Horšie akceleruje, občas za zakucká alebo ním bez príčiny trhne a začína mať problém so štartovaním.
Prečo je to tak:
RJ dostáva chybné hodnoty a "myslí si", že auto ide napríklad dole kopcom bez plynu a odpojí vstreky pretože pedál plynu je v nulovej polohe. To je jedna z možností ktorá môže spôsobovať tvoj problém. To znamená, že lambda sonda môže dávať trvale signál o bohatej zmesi ktorú sa potom RJ snaží ochudobniť alebo opačne.
Ako to zistiť:
Pri štartovaní keď to nechce naskočiť skús šliapnúť na pedál plynu tak do jednej tretiny. Až to chytne tak si na správnej ceste k výmene sond.
Čo ešte môže spôsobovať tento stav:
Ako bolo spomínané pedál plynu ktorý je elektronický - premerať. Lambdy po životnosti preskúšať na osciloskope alebo aspoň pozrieť na ELM 327 či to "kreslí" krivku.
Samotné pozeranie na čísielka hodnôt z lambdy nemá význam nakoľko je dôležité či sa hýbu a ako sa hýbu.
Chyba RJ - tak to už len diagnostika.
No a ešte tlakový regulačný ventil
reg. vent. č.2.
Skrátene a záverom:
Pri neúspešnom štartovaní šliapni na plyn do 1/3. Ak to pomôže a auto naštartuješ potom vymeň lambdy ( aj tak budú mať asi po životnosti -netuším koľko ich máš lebo si nedal VIN ale myslím, že iba jedna tam bude ). Pokiaľ naďalej problém pretrváva aj po výmene sondy pozri reg. ventil, keď nie je problém ani tam choď na poriadnu diagnostiku.
No a samostatná kapitola je nafta a jej predaj. Nie vždy je nafta naftou a nezriedka pri rozbore sa to tvári viac ako iný poddruh nekvalitného paliva pre svietidlá z predminulého storočia.