... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
dhirk
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 11.2.2017
Auto: 320td compact
Kraj: Košický

prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Utorok, 4. Februára 2020, 20:42

Čaute klubaci,
Mám problém s autom a po tretej návšteve v servise a rade na prebrus a výmenu tesnenia (keď som sa opýtal, či merali tlaky na piestoch, som odišiel so smutným ksychtom, keďže odpoveď bola nie...).
Problém začal s tým, že mi prestalo ísť kúrenie a po cca 1km sa začalo auto prehrievať, po zastavení po chvílke teplota klesla a pokračoval som ďalej, ale teplota začala znova stúpať, ltt som došiel domov. Keď som prišiel do servisu, vymenili termostat a 2 týždne sa zdalo všetko v poriadku, až nato, že mi sem tam (1x za 3-4 dni) zasvietila a po pár sekundách zhasla kontrolka vody, ale vody tam bolo dosť... No po dvoch týždňoch sa mi problém vrátil, úplne to isté správanie. Keď som prišiel do toho istého servisu znova, našli poškodený chladič, že jedna časť z neho bola úplne prázdna. Po výmene chladiča sa mi problém vrátil hneď na druhý deň... Po tretej návšteve chceli robiť prebrus hlavy a meniť tesnenie... (tlaky nemerali, vo vode som si olej nevšimol a veko od oleja bolo tiež bez problémov, voda sa tratila len pri prehriatí, keď už systém natlakovalo...) po výmene termostatu (akože origo aj s robotou 207 eur) a výmene chladiča (akože nejakeho lepšieho 230 eur) som dostal cenu na prebrus a vymenu tesnenia 1000 až 1500 eur? zaujímavé ale je, že keď systém znova odvzdušnili a doplnili vodu, sa systém znova neprehrieva, bola ale tvrdšia hadica, čo sa týka veka na vodu, som ich musel dobreže nie prosiť, aby ho vymenili? wtf? Viete mi sem hodiť nejaké rady čo pozrieť/urobiť, respektíve koľko očakávať v najhoršom prípade za tesnenie?
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Streda, 5. Februára 2020, 09:15

Najlacnejšie, ešte pred všetkým Skús vymeniť viečko expanznej nádržky stojí 9€ original v bmw
Tak ako prvé treba natlakovať expanznu či padá tlak, ideálne keby si zmenil servis
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4186
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Streda, 5. Februára 2020, 09:35

Zmen servis na niekoho kto sa vyzna do bmw tito ti nepomozu, len hadaju
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Štvrtok, 6. Februára 2020, 08:14

Dobré ... cca 2.000 € a auto stále nepojazdné, super servis. Tá myšlienka merania tlakov vo valcoch má s tým varením vody aký súvis ?

cit.: "... voda sa tratila len pri prehriatí, keď už systém natlakovalo...)"
Pozn.: Chladiaci systém musí byť natlakovaný ( hodnotu nájdeš v príručkách ) lebo ináč by voda vrela pri 100°C čo je nežiadúce. Zvýšením tlaku sa posunie aj bod varu na vyššiu hodnotu. Prehriata voda pri vyššom tlaku sa nemení na paru ( ne-bu-blin-ku-je ) avšak keď sa tlak zníži okamžite, potom hneď mení skupenstvo ( vy-pe-ní ) na parné. Preto má zmysel merať tlak - ale na hrdle vyrovnávacej nádrže VODY !

cit.: " ...[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]zaujímavé ale je, že keď systém znova odvzdušnili a doplnili vodu, sa systém znova neprehrieva, bola ale tvrdšia hadica, ..."[/font]
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Pozn.: nemrznúca chladiaca zmes sa vplyvom tepla ROZPÍNA ! ( zväčšuje svoj objem ) Ak ti to nafutrujú za studena na max. hodnotu potom to niekde musí ísť von aj keby sa čerti modlili.[/font]

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Ak je tam digi klíma panel je vhodné zapnúť zapaľovanie a nastaviť max teplotu kúrenia, zohriať auto aby otvorilo termostat a začalo max. kúriť. Iba vtedy vieš že je celý okruh otvorený. A teda ak vypneš motor aby si dolial vodu musíš vrátiť kľúč do polohy 2 lebo ináč si to zavrie všetky ventily i klapky a si opäť na začiatku s odvzdušňovaním. Alebo to robiť PRESNE podľa manuálu pre daný agregát. ( niektoré sa vedia samé odvzdušniť )[/font]

V aute sú koncovky hadíc z plastov ktoré po rokoch praskajú a tak vznikajú netesnosti ako aj chronickým praskaním vyrovnávacej nádržky spravidla na mieste ktoré nie je voľným okom vidieť. Kontrola úniku kvapalín !!!
Obzvlášť výrobca odporúča po každej výmene chladiacej zmesi meniť aj tesniace O-krúžky na ventiloch ( odvzdušňovací-hore a výpustný -dole )
 
dhirk
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 11.2.2017
Auto: 320td compact
Kraj: Košický

Re: prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Štvrtok, 6. Februára 2020, 11:26

dik za rady, ohľadom toho merania tlakou na valcoch... no keď chceli meniť tesnenie pod hlavou a robiť výbrus, olej vo vode nieje ani žiadna šľahačka na veku od oleja a ani nedymí, tak potom podľa čoho iného zistiť, že je tesnenie pod hlavou chytené, keď tam nezmeráš tlak?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: prehrievanie, natlakovany chladiaci okruh, e46 compact 110kw 2001 320td

Štvrtok, 6. Februára 2020, 22:52

To áno, ale vyzerá to skôr na to, že z teba len ťahali peniaze. (akože origo aj s robotou 207 eur) a výmene chladiča (akože nejakého lepšieho 230 eur) kuwa to kupovali aj s fabrikou či ako ?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 23 neregistrovaných