... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Kontrolka vody

Piatok, 17. Novembra 2017, 12:53

Možno hlúposť, možno nie. Ale auto musí byť zohriaté a spínačka zapnutá, avšak klíma vypnutá. Otvorí sa kohút malý, bublinám sa v topení darí. Potom chvíľu pojazdíme, vodu do chladiča doplníme. Odvzdušňovák za tepla nepovoľuj do pekla. :). V M43 TU ostáva liter v bloku motora a vypúšťa sa šroubom pod výfukovým zvodom, bližšie ku spojke. Teda keď ju stadiaľ nevypustíš musíš doliať PRESNE 5 litrov a potom je to OK. Pri dolievaní ( teplota cca 40°C ) vyšrobovať odvzdušňovák a dolievať vodu pri zapnutom zapaľovaní a nastavení kúrenia na teplo. Po 4,5 litroch dolievať pomaly až stúpne hladina v otvore na odvzdušnenie po okraj, potom zašrubovať odvzdušňovák a naštartovať auto bez zatvorenia otvoru na vyrovnávacej nádržke. Počkať cca 30 sec. vypnúť a skontrolovať hladinu. Prípadne doliať. Potom zatvoriť vyrovnávaciu. Po skúšobnej jazde nechať vychladnúť a V RUKAVICI alebo handrou v ruke pomaly otvárať vyrovnávačku. Ak je vody málo vyšrubovať odvzdušňovák a doliať po okraj. Ta bublina tam nemôže byť večne :)
Pointa je v tom, že musí byť zapnuté zapaľovanie v polohe 2 a nastavenie kúrenia na teplo 32°C , ventilátor na druhej paličke- základne nastavenie a na stredných výduchoch tri červené bodky , tým sa otvoria ventily kúrenia avšak nesmie byť zapnuté kúrenie na AUTO a ani klíma. Odvzdušňovák pri horúcom potrubí je takmer nemožné otvoriť, buď zrazíš hlavicu alebo ti praskne.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných