Štvrtok, 12. Januára 2023, 10:46
Kým sa pustiš do bádania na motore daj niekomu skontrolovať zotrvačník. Na starom aute bude klepať čokoľvek ale nie všetko klepanie je ohrozujúce. Vždy to bude o tom či sa to oplatí opravovať, ale to už je na tebe čo si vieš urobiť sám a kvôli čomu si odkázaný ísť do servisu.
Na YT je niekoľko návodov čo a ako skontrolovať.
Aj keby si tu dal video aj tak to nebude to čo by chcel mechanik počuť. Jednoducho na živo je to stále o inom a môžeš sa priamo zamerať na zdroj zvuku, no i tak nemáš istotu, že keď odstrániš jednú príčinu tak nezačneš počuť iné klepanie.
Najčastejšie je to zotrvák, spojkové ložisko, potom ojničné ložiská a tak všetok ten zvyšok hore na hlave.
Sú to opravy v stovkách eur preto tie auta idú do frcu lebo sa to už pôvodným majiteľom neoplatilo opravovať a chceli ešte čo to trhnúť na cene.
Na E46-kách sme koncoví majitelia kde už predaj nehrozí pokiaľ to nie je výnimočné auto. Takže udržať v prevádzke za rozumné peniaze to má zmysel ale robiť tomu absolútnu generálku s reštaurovaním do pôvodného stavu je iba pre finančných sado-masochistov.