Štvrtok, 3. Septembra 2009, 20:02
Úvodom chcem pozdraviť Vás všetkýck, ktorí tu prispievate a snažíte sa aj svojimi poznatkami každému pomôcť. Ja som tiež potreboval pomoc a vďaka Alfimu som aj vyriešil svoj problém. Mám E46 kombi r. v. 2002. Sem tam mi trhalo otáčkami, na mieste bolo dosť variantov od EGR až ku tryskám. Dostal som sa na diagnostiku kde mi diagnostikovali že je vadná elektronicky riadená tryska. Hovorím si asi to tak má byť auto má nabehaných cez 250 000 km. Chlap a Auto motíve a druhý aj v Tempuse mi povedali že nová tryska cca. 313 EUR. K tomu robota a bla bla bla. Nedalo mi zavolal som do Agat dieslu v Pezinku /že vraj sú najlepší v celom BA kraji/ chlap mi vysvetlil že nová Delphi tryska stojí cca. 150 EUR a repas tých troch normálnych myslím 30 EUR kus + montáž demontáž atd. LEnže oni ajú stále veľa roboty, ja jazdiť musím každý deň lebo ma auto živý. Alfi mi poradil servis Bosch Rosch na Mierovej ul. Vybral som sa tam. Mechanik ma poslal za takým ujom do suterénu ktorý si spokojne bafkal svoju fajku. Vysvetlil som mu aký mám problém. On mal na stole trysku ukázal mi to ako laikovi ako tá tryska fukguje a že trysky musí vybrať a odskúšať. Dohodli sme termín, mechanik sa natrápil kým ich povyberal, ráno som pristavil auto, okolo obeda už ujo s fajkou mi oznamoval že všetky 4 trysky sú už na odchode /ak si dobre pamätám tak majú mať nejakú hodnotu podla tabuliek okolo 220 a moje mali okolo 175 - neviem nerozumiem sa tomu do detailov/. Pekne predo mnou ich hodil na mašinu a ukázal mi kde a ako sú vadnú, čo je vadné, kde preteká a pod. Bol som veľmi milo prekvapený jeho ochotou, ja by som asi nato nemal nervy. Potom vybral takú strašne hrubú knihu, kukol seriové čísla, objednal špičky na všetky 4 trysky nahodili naspäť a auto ide ako hodinky. Ujo mi velmi milo vysvetlil že je uplne zbytočne kupovať celú trysku mení sa špička a držiaky sú predsa nepoškodené, že je to zbytočné ťahanie penazí z ľudí. Na tie trysky je samozrejme záruka a vraví že pri dodržaní kvalitnej nafty tie trysky pojdú dalších 250 000 km. Trysky na sklade nemali na druhý deň boli z Nemecka dovezené sem /nechápal som tú promptnosť/. Ešte sa ma pýtal že kde tankujem, vravím že na Agipe v Rakúsku lebo to mám cca. 10 km od domu alebo tu na Agip resp. Shell. Ona sa zasmial a ukázal mi pol litrovú fľašu od Coly ktorá bola do polky zaliata 2 tekutinami, časť bola nafta a časťbol sajrajt ktorý si zákazník natankoval na pumpe OMW aj s naftou. Prišlo ku nim auto na reklamačku čerpadla ktoré malo od novoty nabehaných cca. 2000 km, zákazník natankoval na OMW a asi tam mali slabý deň, lebo ich kvalitnou naftou mu odišlo čerpadlo. Len som sa zabudol opýtať ktorý to bola OMW....Takže asi toľko k úrovniam našich čerpačiek, ved my ako naivný vodiči si myslíme akú kvalitu tankujeme lenže do nádrže ani do hadice nevidíme čo vlastne tankujeme a to si treba uvedomiť!!! Ukončím svoj príspevok výmena všetkých 4 trysiek v Boschi + robota 420 EUR... PARADA... Ešte mi ujo stihol povadať že ne Octaviu sú drahšie trysky ako na moje BMW - hned som mal krajší deň. Záverom som sa len chcel podakovať Alfimu za odporučenie a Vám ostatným som možno pomohol keby ste mali obdobný problém. Už mám aj vizitku na šéfa a myslím že aj nejaká zlava by sa ušla....Fakt som bol veľmi milo prekvapený prístupom, rýchlosťou a cenou....