... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Sk1r3x
Príspevky: 768
Registrovaný: 30.11.2011
Auto: AUDI A6 C7
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 06:44

Niečo na tom všetko čo hovoríte bude, jazdím tú istú trasu s mojou e46 a peugeot 206 , zatial čo 206 sa drží a ide rovno bez toho aby ju niekde čo i len potiahlo , tak na e46 mi trhá na tej istej ceste volant z ruky, proste ona chce tú cestu kopírovať a ísťs tam kam chce ona, ale zatial som nemal problém ísť po tej ceste aj 180, čím rýchlejšie ideš, tým menej ťa stíha ťahať, lebo to preletíš :D ....

Ono dosť záleží aj od gúm, vpredu mám 225/45 17" a vzadu 245/40 17" , Pirelli Pzero Nero , tie na tej ceste udržia hocičo, ikeď stane sa ...

Čo sa dá urobiť pre e46 ? Zrejme nič , predok mám celý vymenený a aspoň nebúcha ... Problém je najviac keď je cesta nerovná z jednej strany k druhej , vtedy ťahá a ťahá.

Zavesenie už nezmeníš.

Podvozok mám tiež nejaký moc pevný :-k

Keď ti to vadí ako píšeš , tak jedine upustiť od e46
 
Užívateľov profilový obrázok
k33p
Príspevky: 893
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: e87
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Petržalka ﯝ

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 09:51

Rocker napísal:
100-120km/h jednou rukou na klasickej okreske v pohode držím. ....
ale tu sa bavi o rýchlostiach NAD 160 alebo 180.. v 90tke ti pustim volant z ruk ked chces, obzriem sa na teba a zacnem sa ti smiat do tvare keď chceš......

epiteton napísal:
Ja som sa minule na obycajnej medzimestskej ceste LE-SN pristihol ze mam 160+km/h a volant v jednej ruke.
ved práve - ze si sa pristihol, keby to bolo skutocne tak bez problemu, ako tvrdis - tak by si sa pristihol mozno aj pri vacsej rychlosti, ale to mozno na inom aute......
e87 118d

Ex.
e30 320i
e39 525d
e46 318i
e46 325i
e46 325i coupe
e90 330xd sedan
e46 320d sedan
 
Užívateľov profilový obrázok
Rocker
Príspevky: 124
Registrovaný: 25.3.2013
Auto: BMW 323i
Kraj: Trnavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 10:53

k33p napísal:
ale tu sa bavi o rýchlostiach NAD 160 alebo 180.. v 90tke ti pustim volant z ruk ked chces, obzriem sa na teba a zacnem sa ti smiat do tvare keď chceš......

ved práve - ze si sa pristihol, keby to bolo skutocne tak bez problemu, ako tvrdis - tak by si sa pristihol mozno aj pri vacsej rychlosti, ale to mozno na inom aute......


ale tam chalan píše, že má limit už pri 140 - 160km/h #-o . tak predpokladám, že už napr. pri 120-130km/h ho auto na 100% poslúchať nebude. v 160 som ho držal radšej dvomi rukami :lol: , no tiež mi nijako neodskakovalo. aspoň som to vôbec nepociťoval. ..a cesta 1.tr. to nebola.
 
Užívateľov profilový obrázok
k33p
Príspevky: 893
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: e87
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Petržalka ﯝ

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 13:34

ale ano, viem ako to myslí, ale aby som to spravne natienil nie na relativne rovnej "dialnici" pri 140...km, ale ked potoci 3,4 niekde v BA napr. v smere medzi Karlovkou do Dubravky, mierne lavotociva pri Juvente tak v 46tke myslim ze by som mal pri 150 kmh dosť...ale s inym autom som tam siel aj 160 a s uplne inym pocitom - sucha a bezpečia :D
e87 118d

Ex.
e30 320i
e39 525d
e46 318i
e46 325i
e46 325i coupe
e90 330xd sedan
e46 320d sedan
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Autor témy
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 14:35

Pani r15 zabudnite
ja obujemnna najmenej r17, extremny rozdiek to uz nie je
auto nemam nejako privtrdzovane ani nic, origo bmw sport podvozok a jemne konfortnejsi od m paketu
kamarat na 323i s r17 na rovnakej ceste mal tie iste pocity
Podvozok mam v poriadku, o auto sa staram nadmerne a kamarat ma podvozok tiez ok
ono ked si ludia prejdete vlakno od zaciatku zistite ze ludi pribuda co si to prizna
120km nemam vobec strach ist ani 130, ale 140-160 zacinam mat velmi velke obavy

riadenie - ok je to o inom, ale za prve nikde som nespomenul ze ma taha niekam kade tade, alevo nespominal riadenie, ja sa bavim cisto o podvozku ako sa to auto sprava a kde konci "radost z jazdy" a zacna to rapidne odskakovat

Ok r19 a nizkoprofilovky to pohorsuje ale kolki mate aspon r17 a r18 a ake mate dojmy? Tu viac hra rolu podvozok, ocividne je to dane celou konstrukciou podvozku a napravami, otazka je po akom podvozku siahnut aby sa to ciastocne eliminovalo a napravilo?
neviem ci nejake bilstein tlmice pomozu, vrazat na slepo peniaze do KoniFSD tlmicov je tiez bullshit

Ja som velmi sklamany a trapi ma to
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Autor témy
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 14:36

k33p napísal:
ale ano, viem ako to myslí, ale aby som to spravne natienil nie na relativne rovnej "dialnici" pri 140...km, ale ked potoci 3,4 niekde v BA napr. v smere medzi Karlovkou do Dubravky, mierne lavotociva pri Juvente tak v 46tke myslim ze by som mal pri 150 kmh dosť...ale s inym autom som tam siel aj 160 a s uplne inym pocitom - sucha a bezpečia :D

Presne o tomto tu pisem.
!!! Obrázok ???
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 14:39

Nemozte predsa cakat od auta, ktore bolo (na idealne jazdenie) konstruovane na 16" resp. 17" (podla motorizacie) kolesa, pri stanovených rozmeroch pneu, ze bude mat identicke vlastnosti na roznych druhoch podvozkov pri roznych velkostiach diskov a pneu.

Ked niekto da na E46 19" uzkoprofilove a caka, ze to bude rovnako konfortne ako 19" na E60...tak to asi nie. Ked uz porovnat, tak na E46 19" a na E60 21" (s prihliadnutim na inu konstrukciu podvozku),tam sa asi skor ukaze porovnatelny komfort.

SPAT K OTAZKE: ako vylepsit podvozok?

Viac lustrovat zahranicne fora, resp. oslovit niekoho, kto sa do podvozkov profesionalne vyzna, ma realne skusenosti, nieco odjazdene, vie rozpoznat potencial daneho auta a potom sa rozhodnut, ci ist do toho alebo vymenit auto.

PEACE :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Autor témy
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 4. Júla 2013, 15:21

Ja to tu radasej vyznacim bo dojde sem zase niekto precita jeden prispevok a opat sa bude vyjadrovat odveci
ake su moznosti upravy podvozku na e46 k zlepseniu stabilty vo vyssich rychlostiach a nasich cestach? Ohladom komfortu tu ziadna otazka nepadla a ani sa na komfort nepytam, prosim vyjadrujte sa k danej otazke ohladom stability na nasich cestach vo vyssich rychlostiach ak mate nejake skusenosti alebo postrehy, dakujem
na zahranicnych forach neviem kde hladat kedze tam zrejme nejako stabilitu neriesia vzhladom k stavu ciest, tam im aj sportovo ladeny podvozok bude plne vyhovovat, ale ak niekto postrehol na zahranicnom fore nejaku debatu ci skusenost ohladom tohto budem rad ked sa podeli :)
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
fox1k
Príspevky: 2241
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 05:52

žiadne :bmwball:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 09:37

Zaujimave citanie :mrgreen:

80% klubakov, ktori maju e46 :
1. Vymenia predne ramena a myslia si, ze zrepasovali podvozok.
2. Vacsina sa zadnej napravy ani nedotkne a stazuje sa, ze auto lieta.
3. Velke kolesa, podlozky (stare tlmice?)

Skuste si chalani KOMPLET zrepasovat zadnu napravu - vsetky silenty, podotykam VSETKY. Robota je nahovno ale raz to treba urobit, hlavne na viacprvkovej naprave, ktora ma 10 rokov. Ja to mam uz za sebou a ked som siel zo servisu domov tak som mal ine auto (doslova) pritom som nemal ziadne vaznejsie priznaky. Jedine, co mi vadilo bolo jemne uskakovanie zadku v zakrutach. Po vymene vsetkych silentov kopirujem obrubniky s prstom v nose a idem uz na limity pneumatik a nie podvozku.

Viem ze mam pomerne kvalitny stelovak ale na ceste sedim ako prilepeny. Nemam problem ist 160-180 cez okresky po vyjazdenych kolajach. Jasne, ze mi volant "pracuje" kedze mam 19tky, podlozky, uzke gumy ale citim sa bezpecne. Rozdiel medzi spominanym passatom a e46tkou je ten, ze e46tka ti da pocitit, kto je na ceste pan - teda auto. Je to velmi predvidatelne auto pri ktorom mas respekt, ak ho neskrotis. A dalsi markantny rozdiel je ten, ze na e46tke vies, kde mas limity a kedy mozes skoncit v strome lenze pri inych autach (pre vas pohodlnych, lebo neviete, co sa deje na vozovke) to bohuzial nevies az kym v tom strome neskoncis. Pocit napr. v passate je klamlivy, pretoze auto ti nedava odozvu od cesty a hranica medzi nebezpecenstvom a tragediou je tenka. E46tka ti da vopred vediet,ze ides na vlastne riziko. To, ze lietate na ceste moze byt aj pocitova zalezitost, pricom auto sedi na ceste.

Mne e46 podvozkovo vyhovuje ale ako som pisal vyssie, dajte si dokopy podvozky a nie len predne ramienka a potom sa mozme bavit dalej. Kto potrebuje, dam mu zoznam vsetkych silentov s cislami dielov na zadok a moze sa do toho pustit (robota tak na 10 hodin pre dvoch + nasledna geometria). Necakajte, ze tam supnete meyleHD a auto sa prilepi o asfalt.

Kazdopadne...nase auta boli navrhovane na rovne cesty, nie na 15cm kolaje, jamy, hrbole, poplatane cesty a pod. Clovek caka zazracne vlastnosti od sportovejsie ladeneho auta na rozjebanych cestach. Kontrast nie ?

PS : veci ohladne pocitov v passat niesu len vymysel z mojej hlavy ale nazory cloveka, ktory presedlal z vw na bmw (konkretne z passatu+golfa na e46 320d touring)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Autor témy
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 13:23

Ty kkt tu je to uz cisty flame :D vyberte motyky a vsetok zbroj :D
zadok som kontroloval neraz a u nejedneho cloveka a je ok, momentalny plan bol sa pustit do vsetkych silentov aj napriek tomu, ale tieto jazdnr vlastnosti ma zarazili az priam odradili od akychkolvek dalsich investicii
no kazdopadne ta 330i si ma ma stale predsa len ziskat a tak teda ten zadok doriesim a uvidim aky budr rozdiel

Taktiez zvazujem ci skusit nejake lepsie tlnice ako bilstein, neviem.. znizovat sa bojim, tvrdsie to nechcem a potrebujem s tym autom aj jazdit a nepolemizovat ci prejdrm a ako prejdem
Ale som rad ze sa debata rozbehla, neda mi to proste
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 13:30

Tu nejde o flame. Pisal som vyssie ze ziadne priznaky "rozladeneho" podvozku som nemal. Ale po vymene to bolo 100 a 1. Nehovoriac o tom ze niektore silenty sme z ramien doslova "vysypali".
Pomen a uvidis. Potrebujes dvihak, lis a zrucneho kamarata.

Tema znizovanie : niesom zastanca nejakych extremnych znizovani ale "polemizovat kam prejdem a kam nie" - to ti s 5cm znizenim na HR pruzinach urcite nehorzi. A to mi mozes verit.

Najprv si treba dat auto dokopy a potom riesit to, ze to po ceste lieta. Je jasne ze ak sa zadnej napravy nikto nedotkol tak po 10+ rokoch ma uz cosi za sebou. Predsa je to len guma a hlinik ;)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
fox1k
Príspevky: 2241
Registrovaný: 27.3.2011
Auto: BMW
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 13:40

ahoj Michal,
ak ti nebavdí, ešte by som ta pootravoval ak ti to nevadí, ohľadom zadnej nápravy, chcem ju dať celú do top stavu, teda všetky silenty atď
dá sa to spraviť aj v garáži s ružným zdvihákom ale treba servis?
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 13:45

hlavne na to treba lis
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 13:49

Tak tak...ako pise kosti. Potrebujes lis a pripravky pretoze tam sa lisuje skoro vsetko a ked nechces dojst do stavu kedy rozoberies zadok a nepohnes sa dalej koli tomu ze to nevies nalisovat tak si najprv prezisti na nete nejake DIY. Urcite sa to lisuje lahsie ako lozisko ale aj lisovaniu potrebujes nejake vedomosti. Hlavne to, ako to nalisovat. Napr. ten najvacsi silent na ramene ma zarezy podla ktorych ten silent vycentrujes voci diere.

Uz viac ludi mi pisalo spravu ohladne zoznamu dielov s cenami tak to hodim rovno sem aj s obrazkami.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných