... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
pa3k147
Príspevky: 3
Registrovaný: 26.2.2017
Auto: BMW e87
Kraj: Trenčiansky

Re: E46 - divne riadenie

Nedeľa, 25. Marca 2018, 18:33

JZdravím, neviem či táto téma ešte funguje ale ak áno potrebujem radu, mám e46 320i 125kw obuté r17 225/45 a auto sa nedá aleže naozaj nedá udržať na ceste kamarát má 320d a použil som jeho kolesá r16 a to isté. Ďalšia vec auto si samo zatáča do prava pustím volant na rovnej ceste a ono samo strhne do prava, volant nejde plynulo ale tak trhano. Tlmiče a struny som dal nové, tyčky riadenia nové, sylentbloky nové ramená sú ok a geometia je top. V servise mi bolo povedané že riadenie asi niekde prepúšťa a auto si samo zatáča. Ja si skôr myslím že je rosypané v nútri lebo volant ide dosť ťažko, a pri vypnutom motore idú z riadenia také kovové zvuky, že keď som to na ulici skúšal tak sa ludia dívali čo to mám. Nemáte s tým niekto podobnú skúsenosť ?
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: E46 - divne riadenie

Nedeľa, 25. Marca 2018, 19:57

Sleduj si hladinu servo oleja či ti nemyzne. Čapy sú ako na tom?
Ak si auto aj na rovnej ceste (bez koľají) samo zatáča tak je zlá geometria.
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
pa3k147
Príspevky: 3
Registrovaný: 26.2.2017
Auto: BMW e87
Kraj: Trenčiansky

Re: E46 - divne riadenie

Nedeľa, 25. Marca 2018, 22:19

Ďakujem za odpoveď. Hladina oleja sa ani nepohne, čapy sú dobré pred necelím rokom sa menili ramená. Ale ono po hladkej ceste ide chviľku pár metrov rovno ale stačí mu malinka nerovnosť a hneď vytočí volant cca o 45stupňov do prava a geometria je isto dobrá osobne som pri tom bol keď sa nastavovala 2x po sebe lebo som vyšiel zo servisu išiel sa previezť a robilo to tak som tam hneď išiel znova a nameralo minimálne odchylky.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E46 - divne riadenie

Nedeľa, 25. Marca 2018, 23:24

Športovým diskom a pneumatikou nikdy neurobíte športový podvozok. Spravidla ešte viac zhoršíte vlastnosti. Všetko čo je širšie ako 215-ka a nemá minimálne 250kW je zbytočnosť, a všetko nizkoprofilové čo nemá rozpery horného uloženia len zvýrazní nedostatky torznej tuhosti karosérie. Pokiaľ tomu vytnete ešte obskurné ET tak je už jedno či jazdíte opitý alebo triezvy. Kuva kto vám vypočíta prvky hodnôt nastavenia geometrie na tých kolieskách mimo toleranciu výrobcu ? Mechanik z hlavy v pneuservise ?
 
Jebotron
Príspevky: 27
Registrovaný: 23.1.2017
Auto: E46 330d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Tam kde sú naj zrazy.. Pliešovce

Re: E46 - divne riadenie

Pondelok, 26. Marca 2018, 01:29

ja to mám nasledovne, zimné: 225/45 R17 7,5J ET41 údajne (styling 68), na !MATADOROCH! XL, absolútne žiadny problém... letné: 225/40 R18 8,5J ET38 na Hankookoch, tiež XL a v koľajach to vláčilo ako besné... celkom nerozumiem čo robí taký zásadný rozdiel v ovládateľnosti.. len pre poriadok, jediný rozdiel oproti údajom z TP/ COC je šírka disku a ET ..
Obrázok
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: E46 - divne riadenie

Pondelok, 26. Marca 2018, 04:26

Janest: - on píše že skúšal aj na r16
- na e46 sú 225/45 r17 zapísané aj v Tp
Moja skúsenosť predok auta robený na komplet v zadu len silenty na ramenách. V koľajách auto vláčilo kade tade mimo obce 130 a auto sa nedalo udržať na ceste po výmene servočerpadla jazdím s palcom v nose a nemám najmenší problem udržať auto v smere jazdy. Nepíšem že je to presne tvoj problém, len ti píšem svoju skúsenosť.
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E46 - divne riadenie

Sobota, 21. Apríla 2018, 22:45

No aby ma tu zase nadoyebali za teóriu tak začni trebárs tu :http://www.autoservisjurik.sk/sluzby/3d-geometria-kolies/
Ja to tipujem ako rozdielný záklon čapu riadenia a prípadne aj príklon čapu riadenia alebo oboje naráz. Určite by som to obul na disky s normálnym ET a potom skúsil prehodiť. No a kapitola sama o sebe je geometrické uloženie celej nápravy po prípadnej havárií a to už len merať a merať a prípadne porovnať s dobrým bawom. A hlavne dovážiť auto tak ako sa to má robiť !
Pozri 8:19´´ https://www.youtube.com/watch?v=NJ1nUj418kc

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 23 neregistrovaných