... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12243
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 07:16

marosss napísal:
V blízkej dobe budem meniť pneumatiky,tak uvidíme či to prinesie nejakú zmenu. Otázka trochu bokom: runflat pneumatiky kupovať alebo nie, výhody+nevýhody? dík



NEKUPOVAŤ!!!!!!
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
marosss
Príspevky: 331
Registrovaný: 18.6.2008
Bydlisko: MA

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 07:33

TT-SIMIK napísal:


NEKUPOVAŤ!!!!!!


Dík za radu, lepšie mi napísať takto jedno slovo, než písať že to tu je už preberané. Keď budeš robiť ten podvozok, tak nezabudni ten výsledok nápísať. Hlavne tá zadná náprava ma zaujíma čo máš v pláne meniť tam
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 08:24

alfi666 napísal:


Este chcem dodat, ze co sa tyka "plavania" kvoli kolajam, tak SIRKA pneumatiky robi ten rozdiel, nie jej VYSKA ;)


[-X [-X [-X

troška teórie čo funguje v praxi:

nízkoprofilovka má omnoho tvrdšiu bočnicu lebo je nižšia a potrebuje zniesť váhu auta
tým pádom je neohybnejšia a nedokáže sa toľko prispôsobiť nerovnosti (výbežku na kraji koľaje)
guma má tendenciu sa "postaviť" na hranu a fyzikálne sa "ťahať" von z koľaje
fyzikálne znamená ako keď na motorke (bicykli) naklopíš
preto je trhanie volantom v koľajách

- na úplne hladkej ceste (čo u nás asi nieje ani na novom asfalte) to plávať nebude, samozrejme za predpokladu výborného stavu podvozku

toť vsio
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12243
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 08:32

TAK TAK......čím tvrdšia(čim nižšia),tým viacej pláva......dokonale vysvetlenie.....další aspekt je hustenie pneu....to tak isto ovplivnuje jazdu v kolajach....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 10:20

Stym vsetkym suhlasim... nehovorim, ze vyska pneu a tvrdost bocnice to neovplyvnuje... ale skuste dat nizkoprofilovu gumu na 15" disk a na 18" disk ... ktora znich bude plavat viac? ... ja tvrdim, ze ta 18" ;) .. lebo ta pneu bude ovela sirsia aj ked jej vyska bude porovnatelna stou pneu co bude na 15" kolese ;)... aj ked je pravda, ze prudsie mykne volantom nizka pneu pri vjazde do kolaji ako vyssia, kvoli tomu co pise slamec ;)... to je jednoducha fyzika.. je tam menej gumy(resp tvrdsiaa guma), takze menej to tie bocne razy od cesty utlmi
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 10:45

alfi666 napísal:
Stym vsetkym suhlasim... nehovorim, ze vyska pneu a tvrdost bocnice to neovplyvnuje... ale skuste dat nizkoprofilovu gumu na 15" disk a na 18" disk ... ktora znich bude plavat viac? ... ja tvrdim, ze ta 18" ;) .. lebo ta pneu bude ovela sirsia aj ked jej vyska bude porovnatelna stou pneu co bude na 15" kolese ;)... aj ked je pravda, ze prudsie mykne volantom nizka pneu pri vjazde do kolaji ako vyssia, kvoli tomu co pise slamec ;)... to je jednoducha fyzika.. je tam menej gumy(resp tvrdsiaa guma), takze menej to tie bocne razy od cesty utlmi


ešte raz zdôrazňujem, že šírka s tým nemá nič spoločné len výška
to by museli byť koľaje užšie ako šírka pneu čo nepripadá do reálu

jediný aspekt pri ktorom je šírka dôležitá je hlboký kašovitý sneh - ale to je o inom
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 11:22

Fyzikalne mi to vychadza tak, ze ked sirokou pneu vchadzas do kolaje, tak koleso len polovicne sedi na ceste a tym padom taha na tu stranu (styk s vozovkou pneumatiky na tom mieste posobi ako brzdenie, cize koleso ma tendenciu sa stocit....

Nejdem sa hadat, lebo je to aj tak jedno, ale vsade co som cital sa spomina sirka pneumatiky (nie jej profil) ako dovod prenasania vacsej sily do volantu, ale kazdy nech usudi ako chce :)
V zasade je mi to jedno :) ale ja si myslim, ze viac to ovplyvnuje sirka ako vyska ;)


http://auto.etrend.sk/auto-novinky0/dis ... iznis.html
Nevýhodou je, že jazda so širšími plášťami vo vyjazdených koľajach či na dlhších priečnych nerovnostiach je menej pohodlná a do volantu sa prenášajú väčšie sily.


http://www.autosortiment.sk/index.cfm?m ... oryID=5918
Nevýhodami sú zhoršenie jazdných vlastností vo vyjazdených koľajách na vozovke, širšie pneumatiky sú náchylnejšie na aquaplaning, zníženie akcelerácie max. rýchlosti vozidla a zvýšenie spotreby.


http://cliotuningsk.blogspot.com/
Široké pneumatiky (valce) potrebujú väčšiu ovládaciu silu na volante (i s posilňovačom) a dosť sťažujú jazdu vo vyjazdených koľajách na ceste.
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
bohusenko
Autor témy
Príspevky: 87
Registrovaný: 17.10.2008
Bydlisko: bratislava

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 11:26

presne tak som to inak myslel, ze zvysim vyskupneumatiky a tym uz nebude taka tvrda a hadam to bude lepsie. na rovnej ceste (to je fakt zriedka) alebo jedine v podzemnych garazach, kde je hladky beton, to ide uplne v pohode. aj v nemecku sa jazdi jedna radost, ale to je nemecko a o kvalite nemeckych dialnic a ciest asi netreba rozpravat. Tlmice su inak nove, a geometria ok...je mozne ze to bude nejaky ten stabilizator, alebo nejaky cap tam dakde...ale hadam ta vyssia guma to spravi dostatocne znesitelnym :-s :idea:
 
bohusenko
Autor témy
Príspevky: 87
Registrovaný: 17.10.2008
Bydlisko: bratislava

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 11:30

alfi666 napísal:
Fyzikalne mi to vychadza tak, ze ked sirokou pneu vchadzas do kolaje, tak koleso len polovicne sedi na ceste a tym padom taha na tu stranu (styk s vozovkou pneumatiky na tom mieste posobi ako brzdenie, cize koleso ma tendenciu sa stocit....

Nejdem sa hadat, lebo je to aj tak jedno, ale vsade co som cital sa spomina sirka pneumatiky (nie jej profil) ako dovod prenasania vacsej sily do volantu, ale kazdy nech usudi ako chce :)
V zasade je mi to jedno :) ale ja si myslim, ze viac to ovplyvnuje sirka ako vyska ;)


http://auto.etrend.sk/auto-novinky0/dis ... iznis.html


http://www.autosortiment.sk/index.cfm?m ... oryID=5918


http://cliotuningsk.blogspot.com/




ved hej, to je jasne, ze ked tam dam nejake "valce" tak to je riadny rozdiel, ako ked tam mam nejake z "vysavaca" (pardon Daewoo Tica), len myslim ze 225 nie je az taky extrem...ale mozno je
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 11:44

alfi666 napísal:
Fyzikalne mi to vychadza tak, ze ked sirokou pneu vchadzas do kolaje, tak koleso len polovicne sedi na ceste a tym padom taha na tu stranu (styk s vozovkou pneumatiky na tom mieste posobi ako brzdenie, cize koleso ma tendenciu sa stocit....

Nejdem sa hadat, lebo je to aj tak jedno, ale vsade co som cital sa spomina sirka pneumatiky (nie jej profil) ako dovod prenasania vacsej sily do volantu, ale kazdy nech usudi ako chce :)
V zasade je mi to jedno :) ale ja si myslim, ze viac to ovplyvnuje sirka ako vyska ;)



to je pekné len zabudli napísať že:

je rozdiel 225/40 18 a 225/65 18 (na dodávkach) pritom je tá istá šírka

a keď dáš 225/40 18 a 225/55 16 tak je kurva rozdiel (aby si zachoval obvod na tom istom aute)

tak tu nemotajte len šírku (aj keď všade to píšu <píšu len poloprevdu> )

ešte ináč vysvetlené:

dáš širšiu gumu - tá je samozrejme aj nižšia (za predpokladu použitia na to isté auta)
to dané auto nedokáže toľko stlačiť bočnicu ako na vyššej (je poddajnejšia)
preto má tendenciu "zahrýznuť sa" a vyskakovať z koľaje
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12243
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 13:43

Tak či tak máte pravdu obaja.....aj Slamec :twisted: aj Alfi [-( .........ale hovorí sa,že auto práva hlavne kôli širokým pneu,čo je možno nepriamo ukazujúce na nizky profil...))))) Ja vám poviem priklad z môjho života a tam je to vysvetlené.....Mám 225/40R18......ked som ich mal nafúkané na 2,7 tak to vozilo jak kurva....ked som ich nafukal na 2,3 a 2,5 tak to bolo omnoho lepšie.......to znamená,že pneu sa lepšie poddá ceste ked je mäkšia.....čiže aj ked je profil vyšší tak to musi byt o niečo lepšie.......ale ja hovorím jedno....u mňa dizajn vyhráva....takže 18 \:D/ \:D/ \:D/

Ps: tak či tak sa z užšou pneu lepšie trafíš do kolají a nevozí to tolko.......takže na plavanie vplýva viacej aspektov.....)))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pablo_s
Príspevky: 286
Registrovaný: 23.2.2007
Auto: F31 320d
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 15:02

este je tu jedna(podla mna) dost podstatna vec... ci ma disky so spravnym ETeckom... pretoze take 225 nie su zase az tak siroke, ale ak ma chalan zle ET na diskoch a tym ich ma bud viac alebo menej vysunute tak o to moze mat vacsi problem zmestit sa do kolaji, samozrejme zle ET spolu so sirsou gumou urobi este viac problemov ako len sirsia guma so spravnym ET... a k tomu mozno nie dobra geometria a silentbloky a sme doma...
F31 320d
E90 320d Ex
E46 320i Ex
 
RacerSK
Príspevky: 34
Registrovaný: 4.5.2009
Kraj: Bratislavský

Re: E46 - divne riadenie

Utorok, 25. Augusta 2009, 19:25

...caute tak sa pridam aj ja.....

takze ja mam tiez e 46 ...ked som ju kupil mala obute 205/55 R16 auto bolo ok na kolajach , dostal som k nej 225/50 R16 ale v predu a v zadu ina znacka , prezul som a konec ](*,) normalne som mal nechut jazdit......vymenil som predne silenty zlepsilo sa to ale stale je to nic moc...a pri tom ine casti podvozku su ok..... hustim to na 2.2 a 2.6 ...samozrejme ked niesu kolaje tak auto sa sprava uplne ok a elektron... su origo :!:
 
Užívateľov profilový obrázok
retepp1
Príspevky: 319
Registrovaný: 30.1.2009
Auto: E46 330D
Kraj: Košický

Re: E46 - divne riadenie

Štvrtok, 27. Augusta 2009, 20:08

Ja som prave teraz menil ramená, silenty, uloženie stabilizátora, no proste všetko čo je vpredu okrem samotného riadenia, a predtým mi aj na rozbitej ceste celkom dobre sedelo, ale teraz na kvalitnom asfalte sedí jak sviňa, ale na rozbitej ceste proste nedokážem ísť rovno... Takže ešte idem vymeniť aj komplet riadenie, dám spraviť geometriu a uvidíme čo to zrobý...
BMW 318i E36
BMW 330D E46
BMW 640D xDrive F06

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 8 neregistrovaných