... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
GT323 napísal:Ta hadica č.3 nejde z termostatu ale do termostatu - nesie ,,studenú,, vodu z chladiče. Ta hadica má byť vlažná už po asi 15 min po studeným štartu, kedže termostat okolo 95C asi už otvára velký okruh. To čo píšeš ,,studená hadica č.3 po 2 hod. jazdy,, može znamenat aj termostat aj vodnú pumpu po živote, len nesedí to v tom, že keby nešli tak po 2 hod. by si mal dávno po motoru (ukazovatel teploty v červeném asi 20 min od štartu). Tých 105C je len možnosť v istých prípadoch, vraj kvoli emisi - moj si myslím chladí od 96C.
GT323 napísal:Akurat som pozeral ze mam aj ja cidlo druhe teploty motora respektive pise water/oil sensor(13 62 1 433 076) ak je to ono z coho ukazuje na budikoch teplotu? skusim to neskor odmerat ale zahadne dneska to uz islo v poriadku. Obidve hadice maju tlak, ta co ide do termostatu č.3 je vlazna do par minut ako pises. Podla inpi som pozeral tak aj ukazuje ze aj funguje senzor teploty č.11 na hadice č.3. Uz teraz iba vyriesit preco nieje vstrede rucicka teploty, dufam ze to bude tym cidlom.Ide smer expanzka. Ja na m52 mám 2 čidla teploty. Napríklad ten č.11, ,,ovlada,, ale chladič, v prípade klimu. Na motoru musí byť ešte jeden snímač a ten je napojený aj na ten budík. Čislo 11 má mať teraz pri tých 10Celsius asi tak 6.0 Kohm (multimetrem...).
Po len 2 hodinách vlažná voda je divný. Sa mi nechce veriť že motor je ešte pokope, pokial je to pravda. Hned ako sa motor zahreje (okolo 95c) už ten okruh musí byť volný a ta hadica č.3 vlažná.
Pri tých ,,103,, ručička budíku je kde?
GT323 napísal:Toto je M43 https://www.driftworks.com/forum/thread ... ne.217096/ Pod valcom č. 3 - to je ten snímač pre vodu v motoru. Ten vždy sa nájde na hlave. Doľava pri filtru - zase naopak - čo je pri filtru VŽDY je pre olej, aj keby mali tie isté výrobné čísla. Ten snímač ,,073,, vraj v sebe má senzory zvlášť pre DME a zvlášť pre budík. Neviem ako to robí kedže piny má dve, ale vraj takto je, niekde (možno v MS43) som raz videl aj diagram. Takže podľa tohoto može ukazovať rozdielne údaje. Byť tebou tak sledujem skryte menu 19/7 už od studeného motoru - porovnávam pohyb budíku (ten sa mi zdá už pri 75C má byť v strede - až do približne 115C). Pri tomto sledujem aj hadicu č.3, studená bude asi tak do 92C, potom vlažná a po ďalších 10-15 minút tiež už horúca, okolo 70C. Takto približne vyzerá keď funguje všetko správne. Pokiaľ by ti nešla vodné čerpadlo, pravdepodobne nebude ani klíma fúkať teplý vzduch + tým pádom nepracuje ani ventilátor chladiča - kedže oni využívajú čidlo č.11. Takže keď máš teplú hadicu č3 tak čerpadlo je ok,
GT323 napísal:Cidlo vymene, ziadna zmena. Na volnobehu 103-105. A na budikoch ukazuje tak isto bezozmeny. Co dalej teraz? Diagnostika nic neukazal ako vzdy.Tých 102C ti ukazuje furt pri volnobehu? Vymeň to čidlo potom budeš mudrejší.
GT323 napísal:Tento test som spravil a vsetko ide ako ma. Skusim pozriet teda uzemnenie na budiku ci vobec otom nieco najdem.Možno uzemnenie na budíku (neviem, len som čítal v minulosti aj také niečo). Potom, keď dobre viem tak v menu sa dá vybrať možnosť kedy naraz všetko svieti na prístrojovke. Taký test či čo to je. Možno vtedy pohybujú aj tie ručičky, a v prípade by som sa na nich pozrel.