... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
obchodna sekcia
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

e46 330i M54B30 - klepanie za tepla - stale aktuálne - ale už prihorieva

Nedeľa, 28. Januára 2018, 12:35

Ahojte,

má niekto nejaké riešenie pre toto? - klepe to len keď je motor úplne zohriaty...za studena všetko OK. Motor ide hladko, netrhá, žiadne chyby nehlási...



Vanos to nebude na 99%...olej je na max, sviečky sú nové, a riadne utiahnuté...
Kukol som snáď všetky videá podobné tomuto, aj 530i aj *25i s *28i...niekomu stačilo doliať olej, niekomu sviečky, niekomu zas EVAP ventil..
Naposledy upravil/-a Bruti v Nedeľa, 17. Júna 2018, 20:32, upravené celkom 5 krát.
 
Speed320i
Príspevky: 275
Registrovaný: 3.5.2012
Kraj: Košický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 13:12

A aký olej v ňom maš? Znie to ako "nedostatočne mazanie". Nie je to náhodou 5W30?
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 13:24

Vyzera ze ano...ja som tam chcel dat mobil 1 5w40 LL01 ale reku kym neodstranim tuto zavadu, nejdem na aute robit nic...

Predosly majtel tam dal shell...
 
matu_ch
Príspevky: 74
Registrovaný: 10.1.2017
Auto: BMW e46 330Ci
Kraj: Bratislavský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 16:50

Ja som mal toto iste ked som mal hladinu oleja blizko minima a isiel som na pezinsku babu trochu prebehnut motor tak to zacalo klepat. Asi vyhadzalo olej vsade kde sa dalo, po nejakej chvili stiekol olej a prestalo to klepat
pezinok a okolie
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:04

No ja mam olej na maxime...☹
 
Speed320i
Príspevky: 275
Registrovaný: 3.5.2012
Kraj: Košický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:09

Výmena oleja/filtra by mala pomôcť.. 5w40 je good a pokiaľ ho aj vytoviš sem-tam, tak 5w50 je tiež dobrý 8-[
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:13

Pod videami na yt uz pisu kadeco...vraj motory maju problem aj s olejovym cerpadlom....a vsimol som si ze ked startujem tak zhasne kontrolka po nastartovani az...po sekunde cca...na x5 3.0d a 320d mi zhasinali este pri startovani...
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Príspevky: 69
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: F30LCI 320i B48 2017
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:43

Ked som mal stary seat cordoba 1999 benzin tak presne tento problem som mal ze za studena nic a za tepla taketo blbe klepanie a podla jedneho videa co mal clovek ten isty problem tak to bolo ojnicne lozisko (rod bearing) postnem ti sem nejake vidka

Naposledy upravil/-a Metro v Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:51, upravené celkom 1 krát.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:49

Fuck....snad to nebude ten pripad...☹
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Príspevky: 69
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: F30LCI 320i B48 2017
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:51

upravil som ten post pozri si to prve video je tam e39 s tym klepanim to je ten isty zvuk, hadam nebude aj ked to tak dost isto vyzera, ale to neni zlozita oprava aj tak :D
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:57

Tak to sme na tom pekne...vymenil som sviecky, pred tym volnobeh 600, teraz 500 a klepanie nepocut...ale od 600hore do nejakych 1500 ano..aj pri zaradenej trojke...kurnik sopa...robota je to dost hnusna...vana dole cerpadlo dole..a ked uz menis loziska, je hivadina nevymenit vsetky..a uz je po tom hovadina nevymenit kruzky...jedno s druhym ☹
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 19:55

neviem nájsť nič na nete ohľadom toho...skôr to trápi asi M3ky ako obyčajné m54b30 motory...okrem toho, toe ojničné ložiská by mali klepať aj za studena nie len za tepla...nie? predsa ten olej nie je taký hustý, aby dokázal tlmiť ten klepot...
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1093
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 21:34

Bruti, zmen znacku oleja. To je cele.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 21:43

No..asi to bude tak...za pokus to stoji...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:06

Bruti napísal:
Pod videami na yt uz pisu kadeco...vraj motory maju problem aj s olejovym cerpadlom....a vsimol som si ze ked startujem tak zhasne kontrolka po nastartovani az...po sekunde cca...na x5 3.0d a 320d mi zhasinali este pri startovani...

Evidentne nízky tlak oleja, takže pokiaľ je čerpadlo, tesnenie a rozvod oleja OK, tak už len sací kôš a nasávanie oleja. Najvhodnejším riešením hľadania závady je namontovať tlakomer miesto snímača a vidieť priebeh tlaku v závislosti na otáčkach. Tento motor nepoznám ale v olejovej tlačnej vetve zvykne bývať rovnotlaký ventil , nastavuje sa na cca 3,5 - 4 kp/cm². Je to spravidla gulička s pružinkou dotiahnutá nastavovacím šroubom. Pokiaľ z nejakého dôvodu gulička nedosadla do lôžka alebo praskla pružina ( prípadne je zle nastavený tlak šroubom ) ventil prepúšťa olej do spätnej vetvy ( už pri nižšom tlaku ) a nedá sa dosiahnúť pracovný tlak v systéme. Je to tak preto lebo bez toho by tlak kolísal podľa otáčiek motora a prudké zníženie tlaku by malo za následok dosiahnutia bodu varu oleja a následne jeho spenenie čo by zhoršilo jeho mazacie schopnosti ako aj skrátilo životnosť. To je v stručnosti z teórie a tak dúfam, že to súdruhovia zo západného nemecka nejako podobne poriešili.

Diel č. 12 http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/330Ci-M54/L-N/feb2000/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných