... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 14:53

Bruti napísal:
kolbenschmidty su casto v prvovyrobe u bmw...tak aké?
Asi budeš musieť najskôr zmerať kľuku, pokiaľ nie si prvým majiteľom. Nemáš záruku, že s ňou nebolo už niečo robené. Potom podľa rozmeru a dostupnosti a nakoniec sa rozhodnúť koľko do toho investuješ. Nie je dôležité kto vyrobí ložisko ale z akého materiálu, a pokiaľ dvaja výrobcovia majú rovnaký zdroj vstupnej suroviny, rozdiel v cene je iba v krabičke. Lebo tie súčiastky vyrába rovnaký automat. Do starého auta iba najlacnejší diel lebo po pár opravách bude nerentabilné ho predať. 330-ka ičko wagón nie je nijaký extra premiák aby ho človek uchovával pre ďalšie generácie. Daj mu čo potrebuje a on ti bude ďalej verne slúžiť. Radím ti to preto lebo aj tá rýchlogenerálka ojničných ložísk nie je "košér". Pokiaľ vyberieš komplet kľuku von tak to už bude o veľkej GO a tam už nejaká tá stovka hore-dole. Otázka je či to potrebuješ, lebo za cenu kompletky zaplatiš toľko ako za motor M-Power z búračky.
No a k olejom len toľko, že 5W je už príliš málo na starý agregát. Viac by mu prospel 10W a u extrémne opotrebovaných na konci technickej životnosti aj 15W. Veď tie agregáty väčšinu motohodín "odbrblú" na zvýšenom voľnobehu. Zväčšené vôle a nízky prevádzkový tlak oleja to potom dorazia.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 17:10

s tým rátam, že ak by klukovka bola kus poskrabana tak by sa brusila.. kolbenschmidty mi poradil chalan od koho berie nd vacsina z vas tu..o tejto značke som počul o GLYCO však nie...

stále tomu neverim ze by to bolo ojnicne lozisko...predsalen ta vrstva oleja tomu nezabrani aby to vybuch prirazil ku kluke...klepe to stale len ked sa to zohrej...kym je motor studeny tak nepocut nic ani pri starte ani pri vypinani...prezrel som všetky tikajuce a klepotajúce videa na nete o motoroch m54b30...nenašiel som ani jeden, kde by to bolo ojničné ložisko - alebo to po vyriešeni problemu nedopisali v komentaroch...e46 m3 a e39 m5 a novsie M modely maju problemy s ložiskami a o tých aj su videa...

klepajuce ojnicne lozisko by malo mat aj hlbsi ton...avsak stichnutie po odpojeni cievky hovorí, že vyzerá to na lozisko...

vana pojde dole, inak to nemáme šancu zistit, len je poradovnik v servise..a dosť dlhý :( dovtedy čítam a špekulujem....
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1093
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 17:33

Najprv skus iny olej. Ak nepomoze, tak ho tam zase nalejes, nic nestratis.
Ja ti hovorim z vlastnej skusenosti. Je to hydrostel a Shell olej mu nevonia. Ja mam rovnaku skusenost s dvoma motormi M52. Proste Shell uz nikdy.
Valvoline bol natom lepsie, nikdy nic necvaklo ani raz, ale zatepla na volnobehu svietilo mazanie.
Presiel som na orig. BMW olej a bol pokoj.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 17:34

tu som našiel ešte s KO ložiskami....avšak N54 nie M54...a znie uplne inak ako to moje klepanie...aj v reali klepe rovnako ako na videu - nahravka je dost realisticka

 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 17:35

fafa111 napísal:
Najprv skus iny olej. Ak nepomoze, tak ho tam zase nalejes, nic nestratis.
Ja ti hovorim z vlastnej skusenosti. Je to hydrostel a Shell olej mu nevonia. Ja mam rovnaku skusenost s dvoma motormi M52. Proste Shell uz nikdy.
Valvoline bol natom lepsie, nikdy nic necvaklo ani raz, ale zatepla na volnobehu svietilo mazanie.
Presiel som na orig. BMW olej a bol pokoj.
hej hej skusim aj to...len nikto nema 15 min teraz na vymenu :D myslim servisakov v okoli
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1093
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 17:36

A co tam chces naliat? Chod dalej do sveta, urite niekoho najdes.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:07

Kúp si odsávačku za 15 € v potrebách s krovinorezmi a štilkami a vymeníš to aj v obývačke.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:10

skusim mobil super x1 3000 5w40 LL01...
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:10

janest napísal:
Kúp si odsávačku za 15 € v potrebách s krovinorezmi a štilkami a vymeníš to aj v obývačke.

to mi nenapadlo :D
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:12

zajtra skusim este aj druhu cievku hodit na tu sviecku aby som vylucil vadnu cievku..aj ked sam neviem ako by vedela cievka sposobit taky zvuk...bo pri vymene sviecok som ich vracal tam kde boli pôvodne
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:36

5W je zlá voľba. Minimálne 10W aby klepot prestal.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:39

janest napísal:
5W je zlá voľba. Minimálne 10W aby klepot prestal.

ak to bude lozisko, nepomoze ani 15W....ale ak klepe nieco, za co moze zla kvalita oleja tak by to malo odstranit...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 18:59

http://olejposta.sk/BMW_Original_High_Power_Special_10W-40_1L__r_6612.html , ...a nemáš čo riešiť. Je to schválené výrobcom a hlavne si to nalej do motoru sám a sám a zase len sám !!! Lebo ti poviem nepekné veci o mechanikoch aj keď sú z vlastnej "rodiny".
Mimochodom prečo sa všetci držia ako prasa kosti olejov 0W a 5W. Keby sme boli na Sibíri alebo Aljaške tak chápem ale tu kde je mierná zima je to zbytočné. A pokiaľ sa niekto chce hrať na pretekára tak závodne oleje začínajú od 15 až 20W ale pre nich je dôležité to druhé číslo čo je spravidla 60 a udáva viskozitu za tepla. BMW u týchto agregátov dáva "rozpal" 5W až 15W a horné číslo 30-40 , fakt zoberte do úvahy že ten motor dostáva nakládačku v nízkych otáčkach a nie vysokých lebo by vám zožral aj futro v peňaženke. Takže "fachčí " na menších tlakoch ako by mal a pokiaľ má ešte riedky olej a bez otáčok je to hotová pohroma pre tie veveričky čo vám chrústajú trecie plochy. Nedá sa vyrobiť olej 0W-60, preto pokiaľ zvolíte lepšie vlastnosti oleja 0W ktoré má v zime zhoršia sa vám viskózne vlastnosti za tepla. Nechápem, nechápem a ešte raz nechápem - pokiaľ píšeš, že tvoj problém je za tepla.
Naposledy upravil/-a janest v Utorok, 30. Januára 2018, 19:22, upravené celkom 1 krát.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 19:09

ja som pri aute vzdy ked sa na nom nieco robi :D

o tom oleji aj ked je to origo bmw olej, nemame info ci to je LL04 alebo LL01... v navode je jasne napisane,, ze iny olej ako LL01 tam nesmie ist...ani LL04 ani LL98 a ziadne aditiva dokonca...
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 19:11

ale nechcem aby sme odbáčali veľmi od témy...
neriešil tu nikto podobny problem s tymto motorom? ci už v e39 alebo X5...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných