... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
obchodna sekcia
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:14

este som natrafil na nete na video, kde chlap stiahol za chodu motora cievky zo sviecok a kde prestalo klepanie pri odpojeni, je evidentne KO lozisko...skusim to najbližšie...a vymenim aj olej...asi bude pancovany co tam je ked za tepla tak zmeni svoju charakteristiku...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:46

Pre olej je dôležitý tlak a teplota. Zatiaľ nevieš aký máš tlak. Podľa kontrolky ako si písal bude príliš nízky. Ten snímač je nastavený podľa mňa tak na cca 0,25 kp/cm². Preto ti zhasne kontrolka okamžite ak je systém bezchybný. Pričom voľnobeh by mal mať 1 - 1,5 Kp/cm² a vyšší režim prevádzky motora 3-4 kp/cm². Pokiaľ chceš otestovať olej, ľahká pomoc. Do hliníkovej plechovky daj za lyžičku oleja a postav na elektrický šporák alebo daj do rúry pri stabilnej teplote max. 150°C. Optimum 120-130°C, pokiaľ začne meniť farbu prípadne vrieť je to viac ako zlé. U motorových olejov by k nevratnej zmene malo dochádzať až pri teplotách nad 150°C a vyšších.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:51

Aha, videl som to....v utorok idem.do zv do bayerpartneru..snad na nieco prideme
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:59

da sa identifikovat ak by bolo lozisko KO presne ako si pisal vynechanim zapalovania konkretneho valca... ak klepanie zmizne pridanim otacok bude problem hore, nie dole... ja som tiez za slaby tlak oleja
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 23:00

1:34´ je znázornený rovnotlaký ventil https://www.youtube.com/watch?v=AVLOTHXkpGA, to len aby si vedel " čo to žerie a kde to spí " :-k. Dúfam, že ti aspoň čosi pomohlo, veľa úspechov prajem. Tak ma napadla jedná vec, či neostal visieť v pootvorenej polohe. Alebo je tam nejaký sajrajt a nezatvára úplne.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Nedeľa, 28. Januára 2018, 23:06

Diky
Uvidim co na to povedia v zv...
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 15:46

tak dnes po robote som zhodil kryty a postupne odpajal cievky... hned po odpojení cievky na najbližsom valci ku chladici klepanie prestalo :( takže diagnoza je viac-menej jasná ojnicne ložisko je KO na tom pieste...

otázka je, čo s tým teraz a ako veľmi ma to bude bolieť...?
je tu vôbec niekto, kto by to vedel vymeniť?
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 16:30

To je na komplet GO aj s urcenim priciny a odstranenim, cenu tazko hadat kedze nevies, ci je len volne lozisko alebo kluka na vybrus/vymenu. Keby to boli len loziska tak urcite cca. 1500 aj s matrosom, to v najlepsom pripade.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 16:37

vzhľadom na to, že za studena to neklepe, tak si myslím, že poškodenie nie je ešte také rozsiahle aby bolo treba kľuku meniť...

ale darmo špekulujeme takto :(
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Príspevky: 69
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: F30LCI 320i B48 2017
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 21:00

Som ti nasiel cenu ojnicneho loziska nejakych 60€
https://www.autodielyonline24.sk/glyco-8336659.html
Tu mas aj video ako to mozes sam zrepasovat sice to je e46 m3 ale princip rovnaky
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 21:06

Ano kukal som to aj ja..a zarazilo ma.ze bez vybrusenia to tam.pchaju..rozne "rebuild" videa a vsade len menia kus za kus
..kde som.chodieval s predoslymi autami.do servisu tak obcas robia GO na octavie, passaty a tak...teraz 1.2HTP...kluky im brusi chlap co dakedy pretekal...takze spravit to ma kto, otazka je len ake su tolerancie atd...kukam.servisny manual ale zatial som nenasiel udaje o tom...ani ojnicne ani klukove loziska nie su drahe ak cenu na mmdiely.sk su pravdive a nie je to cena za valec ale za vsetky..
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Pondelok, 29. Januára 2018, 23:51

Aftermarket loziska su ako sada, cize za komplet na jeden motor. Ojnicne loziska su 45.000 +0.009/-0.025, hlavne potom zalezia od farebnej znacky kluky:
zlta mm 59.984 ... 59.990
zelena mm 59.977 ... 59.983
biela mm 59.971 ... 59.976


V podstate ale dufas, ze to maximalne prelestis a davas tie aftermarkety. Vybrusove loziska su len OEM a to nechces vediet ceny.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 00:38

Cena 60 € je prestrelená, a výbrusové ložiská máš tu : https://www.mototechdiely.sk/kategoria/autodiely/bmw/3-touring-e46/14923/100525 štandart za 21,60 €, potom +0,25 mm za 20,75 € a nakoniec +0,5 mm za 23,05 € všetko v sade po 12 ks. Je dobre porovnať podľa OEM tu : http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/330i-M54/L-N/feb2000/browse/engine/crankshaft_connecting_rod/#1284850_5
A k tej výmene na videu len toľko, že kto by inde vo svete platil GO motora za momentálnu cenu auta.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 13:00

To je prvy krat co vidim na bmv ceny za motorove diely v prijatelnom rangu. :D Pozeram, ze siroko pouzivane lozisko. Za tu cenu si kup original, oplati sa. Druhovyrobne loziska stoja za... hlavne kolbenshit.
 
Bruti
Autor témy
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Utorok, 30. Januára 2018, 13:34

kolbenschmidty su casto v prvovyrobe u bmw...tak aké?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných