... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
zaza
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 30.8.2020
Auto: bmw 325I
Kraj: Nitriansky

E46 325i m54b25

Štvrtok, 29. Októbra 2020, 17:35

ajojte
mam taky problem. jedna sa o bmw e46 325i m54b25
ked sa zohreje motor na prevadzkovu trplotu, tak sa rozsvieti kontrolka tlaku oleja.
ale len na volnobehu, akonahle pridam plyn zmizne.
neviem co mam robit uz. pocitac nic neukazuje a cidla na tlak a hladinu oleja som uz vymenil.
co to moze robit ?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E46 325i m54b25

Štvrtok, 29. Októbra 2020, 22:48

1. Viskozita oleja je príliš nízka na to ako je opotrebovaný motor a olejové čerpadlo.
2. Snímač tlaku má vysoký spínací tlak.
3. Je chytnutá kľuka alebo ojnice.
4. Prepúšťajú hydraulické zdvihátka ventilov.
Ono vlastne je to iba všetko opotrebované prevádzkou ale dôležité by bolo vedieť aký to má skutočný tlak podľa manometru. Ešte je tam ventil stáleho tlaku na čerpadle ktorý môže byť zanesený a pootvorený ale to je tak na 5% pravdepodobnosti.
Tak by som povedal, že je to už babička takže žiaden Rock and Roll ale maximálne tak pomaly a plavný Waltz. V opačnom prípade to môžeš pri vysokých točkách zadrieť aj na prémiovom oleji.

Ešte k bodu 2. Je viac druhov spínačov s rozdielnym spínacím tlakom zhruba od 0,2 kp/cm² do 0,5 kp/cm². Pokiaľ tam máš 0,5 tak logicky keď poklesne tlak na voľnobehu svieti ti kontrolka. Pozeral som tie spínače na autodoc.sk a naozaj sa dajú namontovať rôzne. Preto je dôležité poznať skutočný tlak. Pokiaľ by ťa to otravovalo tak namontuj snímač so spínacim tlakom 0,2 kp/cm² máš pokoj ale nie je o dobré pre motor. Všeobecne pre spaľovacie motory platí, že tlak na voľnobehu by mal byť 1kp/cm² +/- 0,5 a pracovný tlak 4kp/cm² +/- 0,5.

K ventilu stáleho tlaku : otáčkami sa mení aj rýchlosť čerpadla a tým aj tlak na výstupe z neho. Aby sa nepenil olej tlakovými rázmi je tam ventil ktorý udržuje rovnaký pracovný tlak. Čerpadlo je schopné dodávať pracovný tlak už od zvýšených voľnobežných otáčok cca 1200-1500. Ďalším zvyšovaním tlaku by dochádzalo k vytláčaniu tesnení a pod. a nemalo by to zmysel pre mazanie pretože pri prudkom poklese otáčok a tlaku dochádza k vzniku bublín podobne ako v starej brzdovej kvapaline. Spenený olej potom nemaže takže je tam tento ventil : diel č. 12 a ako som už písal môže sa stať že nedosadá do sedla lebo on je vlastne permanentne otvorený. Taktiež môže mať na to vplyv pružina ktorá je už časom "zvädlá" a dáva nižší odpor a teda ho skôr otvorí vtedy by ti sústava mazala na nižšom prevádzkovom tlaku.
Najčastejšie však je na vine už vybehané olejové čerpadlo ktoré nevie dodať požadovaný tlak pre veľkú vôľu v ozubení. ( zubové čerpadlo ). Na diagnostiku zavady je potrebné dielenské vybavenie a nedokážeš to posúdiť iba pohľadom a už vôbec nie v domácej garáži bez vybavenia.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných