Bol to len tip lebo:
Lambda má určitú životnosť pre svoje chemické zloženie a po cca 160 000 km ako predpisuje výrobca už pomaly nemá ako a čo vyhodnocovať. Ber alebo nie. Taktiež musí s určitou rýchlosťou meniť signál, tuším 120 milisekúnd v rozmedzí 0,1 až 0,9 V, Jej neutrálna poloha je 0,45 V. Ale dôležitý je graf ako pracujú. pokiaľ sú signály rovnaké je zle. A zaujímalo by ma napätie na monitorovacej sonde, teda tá čo je za katalyzátorom. Pokiaľ sa vláčne pohybuje okolo nejakého napätia inde ako 0,45 V tak je najskôr zamrznutá - teda vadná a ide si na svojom napätí čo RJ vyhodnotí ako napríklad že má bohatú zmes a RJ sa bude snažiť zmes ochudobniť a naopak. A celé to bude zle lebo to nebude zodpovedať realite pre starú sondu v systéme. Lambda sonda je diagnostický celok tvorený riadiacou sondou - prednou, katalyzátorom a monitorovacou sondou - zadnou. Teda tri veci dokopy a nie len časť z toho. Tlak respektíve protitlak vo výfukovom potrubí je miera zanesenia katalyzátora spalinami a ten má tiež svoju životnosť tak 200 000 km. Ono totiž vidieť na diagnostike zelené čísla ešte neznamená že tam nie je chyba !
Takže suma smumárum máš starý kat., starú monitorovaciu sondu - zadnú a všetko ostatné sa javí že OK ??? Akurát to neťahá !
Čo myslíš prečo ma športový katalyzátor väčšiu priepustnosť , prípadne tam vôbec nie je ????
Potrebuješ na to video ? Zapchal si ten výfuk ako som vyššie písal ? Záležitosť na 10 min. z toho 8 sa bude zahrievať auto. Ja by som najskôr vylúčil nedostatočný odvod spalín a potom hľadal ďalej. Tie sondy môžu stáť tak po 30 € za kus a najlepšie by si urobil keby boli od jedného výrobcu. V niektorom článku je aj link , napr. :
https://majoauto.sk/autodiely/bmw/3-1998/325-i-141kw/vyfukovy-system/lambda-sonda?productId=85202 alebo :
https://www.mototechdiely.sk/produkt/diel/844817?type_id=15454&cid=100048No a pokiaľ hľadáš v PO mechanikov na BMW bol si v KOKITEAM ? Fejsková stránka :
https://www.facebook.com/BMWkokiteam.sk/