... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Štvrtok, 15. Októbra 2009, 14:41

Zdravím!
Neviem,či sa tu niekto stretol už s tým,klapky,čo sú za chladičom na rýchlejšie zohriatie motora sa mi vôbec nezatvárajú.V lete to fungovalo otvátali sa až pri teplote 90stupnov. Pozeral som hadičku,je zapojená aj na čidle aj na podtlakovom ventile .Motor sa zohrieva normálne na 87-90stupňov aj tak, len sa nezavrú tie klapky predtým a sú stále otvorené. Máte niekto s tým skúsenosti?
VĎAKA
Naposledy upravil/-a alfi666 v Štvrtok, 15. Októbra 2009, 18:11, upravené celkom 1 krát.
Dôvod: nazov podla pravidiel
 
Užívateľov profilový obrázok
elaxes
Príspevky: 117
Registrovaný: 8.9.2009
Auto: bmw 320d
Kraj: Trnavský

Re: klapky za chladičom sa nezatváraju na E46ke 320D 100kw

Štvrtok, 15. Októbra 2009, 17:08

Sevas,

pozriem ti na mojom, ja ich mám stále otvorené, a motor sa mi zohrieva normálne, i keď, keď sa nezavrú teraz keď už je kosa, potom nechápem pri akých mrazoch sa majú zatvárať.
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: klapky za chladičom sa nezatváraju na E46ke 320D 100kw

Piatok, 16. Októbra 2009, 16:28

elaxes napísal:
Sevas,

pozriem ti na mojom, ja ich mám stále otvorené, a motor sa mi zohrieva normálne, i keď, keď sa nezavrú teraz keď už je kosa, potom nechápem pri akých mrazoch sa majú zatvárať.

práveže mne na jar a v lete sa zatvárali ,a teraz sa im nejako nechce
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Piatok, 16. Októbra 2009, 19:40

Mne sa zda, ze tie klapky funguju naopak nez ako my predpokladame ;)... proste ked je motor teply tak sa zavru - predpokladam , ze preto, aby ho este viac nezohrieval teply vzduch od chladica...
Nepytajte sa ma preco - je to divne aj mne :mrgreen:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12256
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Sobota, 17. Októbra 2009, 07:51

alfi666 napísal:
Mne sa zda, ze tie klapky funguju naopak nez ako my predpokladame ;)... proste ked je motor teply tak sa zavru - predpokladam , ze preto, aby ho este viac nezohrieval teply vzduch od chladica...
Nepytajte sa ma preco - je to divne aj mne :mrgreen:



Tak to podľa mna funguje.....proste keď je teplý motor, tak sa klapky natočia a vzduch prudi pod auto cez výduch v spodnom plaste......
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Sobota, 17. Októbra 2009, 13:15

Hej hej.. tiez sa mi to tak zda ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Sobota, 17. Októbra 2009, 14:39

No tak to dnes pôjdem skontrolovať, len ako zohrejem motor na 100stupňov,teraz ked´je chladno, lebo pri takej teplote sa spúšťa aj ventilátor... Budem ho musieť trošku ponaháňať,aby som si bol istý,či to funguje, a večer napíšem výsledok.
Ď
 
Užívateľov profilový obrázok
el salvadore
Príspevky: 137
Registrovaný: 30.11.2007

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Štvrtok, 19. Novembra 2009, 15:25

Pani,

podobny problem aj tu, auto bolo v servise, je dost mozne ze vytahovali chladic

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjkwODBfcA==.png

pretoze hadicka (10) do toho vakuoveho clena (4) bola odpojena (asi ju zabudli pichnut spat), a klapky su nonstop otvorene , aj po tom ako som ju natisol spat ja..

Vie mi niekto povedat v akej polohe maju ostat pri vypnutom motore, pri zapnutom motore (studenom) a zapnutom motore (zohriatom) ?

Vdaka za odpoved.
Know yourself and you will never meet a stranger.
 
Užívateľov profilový obrázok
el salvadore
Príspevky: 137
Registrovaný: 30.11.2007

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Štvrtok, 19. Novembra 2009, 20:12

Tak uz som to vykoumal, vyzera to ze to duje ako ma:

Zrejme to ma byt nejak takto:


Motor:++++|+++++Stav:++++++|++++Klapky:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Off ______|_______N/A______|___Otvorene
On ______|_____ < 86 °C ____|___ Zatvorene
On ______|_____ ~ 86 °C ____|___Otvorene


- opravte ma dakto ak sa mylym, hadam to tu dakomu pomoze :-({|=
Know yourself and you will never meet a stranger.
 
Užívateľov profilový obrázok
cnn88
Príspevky: 169
Registrovaný: 18.6.2009
Auto: A6 avant 4B 2.4
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Zilina

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Štvrtok, 19. Novembra 2009, 21:33

Presne tak , ved logicky ked je chladic horuci a motor sa hreje preco by sa mal este vhanat do motoroveho priestoru horuci vzduch s chladica ... sa zavru a ide to pod auto
Peugeot 406 1.8i 16v r.v 1996 (74kw) EX
Ford focus 1.8 tddi 16v r.v 2002 (66kw) EX
Audi A6 2.4i Avant 30v r.v 1998 (121kw) EX
Audi A4 1.8i Q 20v r.v. 1998 (92kw) EX (R.I.P)
BMW E36 316i compact 8v r.v. 1998 (75kw) EX
BMW E46 320D 16v r.v. 2000 (100kw) EX
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Štvrtok, 19. Novembra 2009, 23:09

Jako všechny automobilky se i BMW musí chovat ekologicky, šetrně atd. Takže systém zavírání klapek je jeden z "významných ekologických prvků". Díky aerodynamice vytváří proudění vzduchu prostřednictvím chladiče velký odpor vzduchu. V rámci technologií BMW EfficientDynamics zlepšují dynamiku předřazené, ovladatelné klapky. Řízení motoru vyhodnocuje potřebu chladicího výkonu a otevře klapky, jakmile je zapotřebí plné množství chladicího vzduchu. Při normální jízdě a při nepříliš vysokých vnějších teplotách je proud vzduchu brzděn chladičem, čímž se opět sníží spotřeba paliva.

To jsem si teď nevymyslel, je to z oficiálních stránek http://www.bmw.cz/cz/cs/insights/techno ... ntrol.html , video k tomu je v pravém dolním rohu. K dalším ekologickým prvkům patří systém START-STOP, elektrický posilovač řízení. Nebo pokud je napětí baterie vyhodnoceno jako dostatečné, alternátor je buzen a tedy baterie se dobíjí jen tehdy, když není noha na plynu. Vrcholem je aplikace principu KERS u hybridních vozidel. Celkový přehled zde http://www.bmw.cz/cz/cs/insights/techno ... rview.html .

Takže šetření watů a kilowatů v každém okamžiku, ale jestli je to k něčemu dobré, tím si nejsem jistý. Asi jako když "reflektor mladých" za socialismu šetřil tím, že o přestávkách zhasínal zářivky ve třídách. Protože když po hodinovém ploužení v provozu velkoměsta s tímto ekologickým autem konečně přijedu do cíle, bude zralé k napojení na nabíječku, a řidič na prášky nebo na flašku. Ale to už je jiná kapitola, protože chlast a drogy Vám zatrhne úplně jiné ministrestvo.

Ale určitě je to vhodné jako reklamní a politický argument, když celosvětovým a zeleným trendem je velkoobjemové motory zakázat. "Přesto jsme ochotni akceptovat výrobu určitého počtu 12-ti válcových motorů vzhledem k celkovému počtu vyrobených ostatních maloobjemových motorů". Přeloženo to znamená : "My (politici) si budeme dál vozit prdel v limuzínách, protože jsou vyrobeny nejmodernější, životní prostředí šetřící technologií. A pro Vás drazí spoluobčané zbyly ty maloobjemové škodylaky 1.2 HTP (hovno to pojede)."
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12256
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Piatok, 20. Novembra 2009, 11:18

Ako vždy výstižná odpoveď!!!!! =D> =D> =D> =D>
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Piatok, 20. Novembra 2009, 12:59

Vidím,že sa tu miešajú dva problémy.Klapky za chladičom a klapky pred chladičom.Klapky pred chladičom sú u nových modelov a spôsobujú to,čo je v príspevku popísané.Klapky za chladičom usmerňujú vzduch,ktorý prešiel chladičom.Majú za úlohu oddeliť motorový priestor od prúdenia ochladzujúceho vzduchu v prípade,že je motor studený,aby sa rýchlejšie zohrial.To znamená,že po naštartovaní sa uzavrú,až do zohriatia motora a usmerňujú vzduch pod vozidlo.Po zahriati na prevádzkovú teplotu sa otvoria a prúdiaci vzduch pomáha ochladzovať motor.Ovládané sú podtlakom.Pri vypnutom motore ich drží otvorené pružina.akonáhle sa motor naštartuje vytvorí sa podtlak a cez ventil pôsobí na membránu,ktorá je spojená s klapkami a tak ich zatvorí.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Piatok, 20. Novembra 2009, 13:55

Duko to napisal krasne... tak ako to funguje a ako to aj ma fungovat... takze pri studenom motore su klapky zatvorene ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: E46/320D 100kw- klapky za chladičom sa nezatváraju

Piatok, 20. Novembra 2009, 14:19

duko napísal:
Vidím,že sa tu miešajú dva problémy.Klapky za chladičom a klapky pred chladičom.Klapky pred chladičom sú u nových modelov a spôsobujú to,čo je v príspevku popísané.Klapky za chladičom usmerňujú vzduch,ktorý prešiel chladičom.Majú za úlohu oddeliť motorový priestor od prúdenia ochladzujúceho vzduchu v prípade,že je motor studený,aby sa rýchlejšie zohrial.To znamená,že po naštartovaní sa uzavrú,až do zohriatia motora a usmerňujú vzduch pod vozidlo.Po zahriati na prevádzkovú teplotu sa otvoria a prúdiaci vzduch pomáha ochladzovať motor.Ovládané sú podtlakom.Pri vypnutom motore ich drží otvorené pružina.akonáhle sa motor naštartuje vytvorí sa podtlak a cez ventil pôsobí na membránu,ktorá je spojená s klapkami a tak ich zatvorí.


A čo navrhujete vymeniť, kedˇ sa klabky vôbec nezatvárajú? Zdá sa mi,že odkedy som menil termostat sa klabky nezatvárajú. Hadičky som zapojil všetky podtlakové,čo som mal odpojené pri demontáži,motor sa zohrieva na prevádzkovú teplotu 84-90stupňov,ale zdá sa mi že pomalšie,teraz ked tie klabky nefungujú.
VĎAKA

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných