... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Streda, 6. Decembra 2017, 18:34

Riešili sa podobné príznaky už x-krát, ale veľmi ťažko pohnúť keďže niesu chybové kódy. Moje poznámky:

1. Je jedno či je motor studený alebo teplý, takže si myslím že s O2 senzory to nebude.
2. Trhanie pri rozjazdu. Vždy. Musím veľmi pekne pracovať s pedály aby to bolo hladké.
3. MDK, ICV, vyčistené, MAF fungl nový VDO, a nová DISA
4. Z výfuku nie je cítiť nič a ani sa nešpiní. Ale emise aj tak nie je dobré. Výfuk nie je deravý.
5. Keď chcem akcelerovať tak musím veeelmi podradiť, lebo inak nejde do otáčok: príklad, cestou von z obce (50 km/h) musím držať otáčky na aspoň 2500ot, t. j. mať zaradenú trojku, inak mňa predbehne aj kôň. Ten motor ale hneď ako má tých asi 2750ot, tak ide ako blázon (takže nemyslím si že je to vanosom, a tiež ani DISA nemá pri tých otáčok čo prepínať). + ,,ide ako blázon,, ale stále nie jemne.
6.Štarty vždy na ťuk, vodu, olej nikdy nežerie, tesnenie zbývá už vymeniť len hadičku pre ICV.
7. Separator funguje bez problémov, sviečky 1 rok staré.
8. Benzin nežere, do 8L vystačím.

Pýtam sa preto, lebo: Nová skrtiaca klapka stojí 500 eur, kabeláž motoru tiež, cievky tých 6 okolo 300, kabeláž cievky 180, o vanosu ani nehovorím a to ešte mňa čaká komplet zadná náprava.

Kebyže skočím na emisnú, dalo by sa z výsledku niečo vyčísť?

Budem rád za každý nápad, či aj poznámku s čím to určite nebude.
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Streda, 6. Decembra 2017, 18:46

Ešte by som chcel pridať toľko, že pri akcelerácii (len keď je auto v pohybu!) motor nereaguje hneď. A keď už anu, zrazu je akoby veľa plynu - akoby nevedel spáliť všetok benzín - takže musím trošku pustiť plyn a už stíhá. Lenže to nevysvetluje hrubý chod od naštartovania.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Sobota, 9. Decembra 2017, 15:53

Upchatý katalyzátor ?
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Nedeľa, 10. Decembra 2017, 19:17

Dufam že nie (už tak treba vymenit zadný dieľ výfuku). Podozrievam ale volnobežný ventil, lebo do otvorenej polohy (asi 50 percent) klapka sa presúvala až nadvakrát (inak ale pohybuje volne). Nepáči sa mi to, lebo ten naoko ,,volnobežný,, ventil vo skutočnosti pracuje viac ako odsúdenec v bani.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Pondelok, 11. Decembra 2017, 22:35

Upchatý kat. spoznáš podľa rovnakých kriviek na lambdách, potom keď upcháš výfuk - musí ti do 3 sec. odtlačiť ruku. alebo miesto lambdy pred katom sa montuje manometer do 1 baru. Ak tlačí viac ako 0,5 je zle. príznaky čo popisuješ by na to sedeli. Skús diagnostiku.
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Utorok, 8. Mája 2018, 12:56

Tak motor stále nebeží ako má. Medzičasom som nechal vymeniť lambdy, po ich výmene motor bez zmeny. Vymenil som aj voľnobežný ventil spolu s tesnením, tu som mal pravdu, na plynový pedál motor reaguje už okamžite (aj bez resetu či odpojenie baterky zmena okamžite), tým pádom ani pri tých rozjazdoch nemám už taký problém ako predtým. Motor ale stále trasie, stále akoby zadusený keď náhle pridám viac plynu: ako som písal, na trojke 50 km/h cestou von z mesta musím najprv jemne zrýchliť na 60-65 km/h (združujem) až potom sa zapnú ,,rakety,,. Pritom by to malo zvládať v pohode aj na štvorke. + Stále nechápem vec, prečo mám DISA otvorenú pri voľnobehu (otvorená poloha je aj núdzová poloha pri poruche aby pri predbiehania sme sa neocitli zrazu v problémoch. Takže z tohoto práve v nižších otáčkách ma byť zavretá). + keď otočím kľúčom - ešte neštartujem - motor odfukuje, dokonca niekedy aj zatrúbi. Robí to pol roka, možno viac, o netesnostiach neviem. Vymením si všetky cievky potom sa ozvem.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Streda, 9. Mája 2018, 05:16

A nemáš náhodou dorobenú nejakú elektroinštaláciu naviac oproti sériovke, napríklad imobilizér prípadne niečo iné čo sa "chytá "na káble, relátka v skrinke v motorovom priestore ?
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Streda, 9. Mája 2018, 08:10

Nič takého tam nemám. Cievky mám už objednané, tak po víkendu budem múdrejší.
E46 325i
E46 323i
 
h0rac
Príspevky: 101
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Piatok, 11. Mája 2018, 15:31

Ahoj , podelím sa s tebou s mojou aktuálnou skúsenosťou. Mne síce auto kapalo keď som prišiel na semafór križovatku alebo stopku, dlhšie štartovalo ale tiež som mal problém s ťahom. Určite by som zvážil pretesnenie vanosu, tie gumičky nie sú až taká veľká položka na M52TU stáli asi 45 € + tesnenie pod hlavu. No a mne to kapalo, takisto pretesnil som vanos, kapalo , ťah sa polepšil, vymenil som 4 lambda sondi, kapalo ťah sa trošku polepšil ale vymenil som teraz snímač sacej a výfukovej vačky ( sacej bol nový, cca 1,5 roka mal a výfukový som zatiaľ ja nemenil takže neviem stav ) a poviem ti, odvtedy zatiaľ mi to nezdochlo, štart na brnk ale hlavne ťah odspodu do 3000 otáčok sa maximálne zvýšil. Dovtedy bolo auto lenivšie ajkeď ťah malo ( väčší za studena ) no keď som chcel aj ja pridať že som mal 3 ku na 50 tke a dal som plyn na podlahu tak auto sa strašne pomaly rozbiehalo, nad tých 3 tisíc auto besnelo bolo živé. No teraz vidím to na jednej ceste kde mám stopku tak miernejšie do kopca že auto odpichne ako keby som trhal asfalt :) a aj celkovo 2 ka aj 3 ka dávajú iné bomby ako predtým. Skús porozmýšlať, tieto snímače vraj najlepšie je kúpiť origo BMW, mňa stál pred 1,5 rokom sacej vačky cca 120 €
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Sobota, 12. Mája 2018, 11:56

Zdar. Štarty mám vždy na brnk, ale o tej snímači sacej sa porozmýšľam - pred skoro rokom som tam hodil Febi (nič sa nezmenilo). Tiež mám VDO snímač klukovky, neviem ale vymeniť lebo BMW musí vymýšľať a dať tam hlavicu s imbusom, čo ten zažraný šroub omelie ako nič. Vanos tiež by mohlo byť ďalším krokom, súhlasím. A teraz to čerstvé, možno niečo som našiel. Vymenil som si cievky na tie NGK. Chod motoru bez zmeny. Ale na cievke 2.válec - asi v 50mm hlboko (presne nad zúžením) som si našiel nahromadený olej. Velkosť asi ako otisk palca. Asi 25mm nad to je to tesnenie prostredné pre kryt hlavy valcov. Dal som tam novú cievku, vyberiem a zase od oleja! Vytrel som to tam, do týždňa urobím asi takých 500km a pozriem si to znovu. K tomuto ale mám nejaké poznámky:

1. Tam je sakra horúco, takže musí to byť čerstvý olej!
2. Tesnenie pod kryt vymenený 2x, a to 2016/9, v servise, ale potom som zistil že kvape nad vanosom. Ďalší výmena bola 2017/2 zase v servise, konečne OK, chod motoru sa upokojilo, no nie úplne. Dnes vlastne ide zase trošku horšie.
3. Jediný chybový kód na motoru som mal 2016/3, a to len raz, kedy to bolo vynechávanie zapaľovania druhý! válec. Servis BMW, kukali na to no nič nevideli.


A teraz rozmýšlím, či to robí to neorigo!!! tesnenie, alebo radšej kupovať nový kryt hlavy v.? Lebo, znám dobre tieto medzierky, stačí 1mm, niečo čo je len na 98 percent a na motoru to hneď počuť. Ten flek oleja podľa mňa musí byť netesnosť. (?)
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Sobota, 12. Mája 2018, 16:39

...to ,,čerstvý,, olej som myslel tak, že keď v tých horúcich priestoroch može ostať permanentne 5-10 kvapky oleje, tak to tesnenie musí asi dosť prepúšťať. Toľkoto nepúšťalo ani nad vanosom a už bol problém.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
Bojsi5
Príspevky: 663
Registrovaný: 30.12.2009
Auto: F30 335i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišské Podhradie

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Sobota, 12. Mája 2018, 21:46

zatecena sviecka na prvych dvoch valcoch znaci problem so separatorom
E30 320i coupé (92kW) - ex
E36 320i coupé (m52) - ex
E46 328Ci - ex
Obrázok
F30 335i
Obrázok
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Nedeľa, 13. Mája 2018, 08:44

Aj to môže byť, veľmi tomu ale neverím lebo separator je tam asi 25tis km /výmena bez zmien - výmena bola až po tej chybovej hláške/. Je ale pravda že predné dve hadice už som musel medzičasom meniť. Sanie pôjde zase dole hned ako na všetko okolo toho budem mať prostriedky (staré diely okrem napojenia brzdy na spodku, či regulatoru tlaku paliva skoro tam už niesu).
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Utorok, 18. Septembra 2018, 20:11

Stále žiadne zlepšenie. Trhanie pri rozjazdu, hrubý chod motoru (nezáleží na otáčkach), slabý pod 3000ot - všetko po starom. Teplý štart občas s príznakom akoby vynechal motor.

Medzičasom sa urobilo:

- Motor do posledného O-krúžku komplet pretesnený (aj vstreky) (všetko origo bmw)
- Nový odvzdušňovací ventil nádrže - mal som viackrát P0443, naviac nenameral som na ventile ani 1 ohm. Odvtedy kľud.
- Neustále kódy p0150, p0170, p0173, p0130, p0134, p1250, p0340/camshaft/ - v rôznych kombináciách, až som vymenil obidve snímače vačky a O2 senzory (VDO a Bosch). Odvtedy žiadny kód.
- Premeral som vanos solenoidy, majú 11 ohm čo je v norme. (viem, že to neznamená automaticky že sú OK)
- Vymenil som vanos tesnenie, najazdil som 600km a stále žiadné zlepšenie.
- Nový kabeláž zapalovania

Veľa toho neostalo ale predsa len pozerám data vanosu a na 2 veci neviem odpoveď darmo študujem stránky z celého sveta, a to:

1. Všimol som si pri live údajoch vanosu že vstupnú Flank (edge) adaptaciu mám vždy -48, čo sa vidí málokedy. Väčšinou majú okolo -1. Tých -48/48 su krajné prípady. Nepohne sa ani o desatinu nikdy. Jediný použiťelný link čo som našiel je tento https://www.e39-forum.de/index.php?thre ... san-ringe/ kde sa píše že čím väčšie to číslo o to slabší vanos.
2. Za jazdy som zaťiaľ vanosy nepozeral, ale tiež som si všimol že na strane výfuku medzi volnobehom a 2800ot bola maximálna odchylka len 1,5 stupnov.
/Referenčné ale aj aktuálné polohy sú podľa všetkého v norme, akurát ako keby ten na strane výfuku nechcel pracovať/

Povedal by som si - vymen solenoidy - ale nechce sa mi naslepo skúšať za 300 eur za 2 kusy.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Drsný a hlučný chod motoru M52TU, slabý ťah do 2750ot

Piatok, 21. Septembra 2018, 13:50

Bojsi5 napísal:
zatecena sviecka na prvych dvoch valcoch znaci problem so separatorom

Lenže on má zatečenú sviečku zhora, kde je cievka. Tam sa olej dostane len cez tesnenie krytu ventilov.

Čo sa týka separátora, píšeš, že občas "zatrúbi". Že ty si tam vrazil nejaký Febi a nie origo BMW?
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných