Streda, 11. Septembra 2013, 18:54
Mám rovnaký problém, ak je motor studený chytá na šupu, to isté ak je zohriaty a ak je vlažný 5-10sec. štart, ale príčina nemusí byť vždy tá istá, záleží aj od najazdených km, ako som sa dozvedel, u mňa je to už slušných 210 000 a bez problémov, ako povedal TT SIMIK pri diagnostike pred cestou do Roterdamu, taký 100 kw v akom je stave ešte nevidel, diagnostika samozrejme bez závad. Tiež som začal od najlacnejšieho možného dôvodu všetky filtre, hadičky od aj do vstrek.čerpadla+prepady, relé žhavenia, žhaviče, baterka a zatiaľ problém ostáva, tak som sa pustil do hľadania aj na iných fórach a dozvedel som sa, že nie sme sami s takýmto problémom a tu sú odporúčania ktoré sa mi podarilo zistiť, čo by mohlo spôsobovať zlé štartovanie ak motor nie je celkom studený a už nie je ani zohriaty:
- čidlo teploty voda/olej - Temperature sensor water/oil 13 62 1 433 076
- snímač otáčok kľukovej hriadele - TU SOM SI NIE ISTÝ ČI TOTO JE SPRÁVNE - Engine speed sensor 13 62 2 243 560, ale to by som vylúčil, ak ti pri štartovaní ukazuje otáčky a pri chode motora ti nekolíšu hore a dole, samozrejme to kolísanie môže spôsobovať aj vadný ježko kúrenia, ak máš automa.klímu, alebo predohrev, hlavne v zime.
- váha vzduchu - Hot-film air mass meter 13 62 7 787 076, zistíš, že po odpojení ide motor rovnako
- štartér - TT SIMIK sa mi pri diagnostike započúval do štartovania a povedal, že štartér je KO (samozrejme motor chytil na šupu, však bol teplý) už šetrím na repas.
- volná reťaz Vanos - vôla by sa mala kontrolovať po odjazdených 200 000km, ak je vôla, že vraj to môže mať za následok zlé načasovanie vstreku čerpadla, že vraj natiahnuť reťaz a preprogramovať vstrek (neviem nie som odborník) je tu len tá možnosť.
Toto sú však len tie najpravdepodobnejšie príčiny, problém môže byť úplne inde. Ak by si na niečo prišiel podel sa a možno tým pomôžeme aj iným.
Naposledy upravil/-a
cierna vdova v Nedeľa, 26. Januára 2014, 19:31, upravené celkom 1 krát.