... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

dlhý štart e46 100kw

Sobota, 7. Septembra 2013, 18:29

Ahojte. Mam taký problém, že keď je auto studené alebo má prevádzkovú teplotu chytí bez problémov, ale keď je tak cca na slabú polovicu zohriaté tak dosť dlho točí dokedy naštartuje cca 10 - 15 sekúnd. Je to e46 100kw. Menil som žhaviče, relé žhavenia, riadiaci vstrek ale nič nepomohlo....Počul som čosi, že vo vstrekovacom čerpadle je nejaké tepelné čidlo, ktoré keď je vadné tak by to mohlo takto zle štartovať ale neviem čo je na tom pravdy. Neviete mi niekto poradiť? už som z toho zúfalý
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: dlhý štart e46 100kw

Sobota, 7. Septembra 2013, 21:17

kazdy mechanik a aspon trosku znaly ti povie, ze 100kw sa treba zbavit a kupit facelift
v tvojom pripade to asi aj bude tym cerpadlom
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Sobota, 7. Septembra 2013, 23:47

Ja sa nechcem zbaviť auta ale vyriešiť problém a hľadám tu niekoho, kto niečo podobné riešil...
 
Užívateľov profilový obrázok
Peters2
Príspevky: 415
Registrovaný: 12.9.2009
Auto: BMW e46 tour 999PS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: dlhý štart e46 100kw

Nedeľa, 8. Septembra 2013, 08:15

palivovy filter menis pravidelne? Zacal by som nim, potom palivove potrubie ci nechyta niekde vzduch a este ten predchladic coje tam ci nie je uvolneny, na kamosovej E46 to robil prave on,s tazoval sa ze ked chvilku postoji tak auto nechce dobre chytat, padla nafta...
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Nedeľa, 8. Septembra 2013, 10:27

palivovy filter som menil a nad tym padanim nafty som aj rozmyslal, ale ked bolo napr. -10 vonku a po tyzdni som ho isiel startovat tak chytilo hned a za tolky cas by ta nafta asi spadla. Napr. vcera som ho isiel umyvat startoval som bolo uplne vychladnute tak chytilo hned 5 mint som povrcal co som ho dal na cestu a ked som ho za cca 20 minut znova startoval tak tocilo do blba dokedy chytilo...vzdy ked je zohriate tak v polke modreho tak je problem ale ked je aj -15 a je studene tak chyti hned alebo ked je prevadzkova teplota tiez nema problem
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Nedeľa, 8. Septembra 2013, 10:40

a tomu kamaratovi to zle chytalo len ked chvilku postal? alebo aj po dlhsej dobe :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: dlhý štart e46 100kw

Nedeľa, 8. Septembra 2013, 16:17

padanie nafty spoznas lahko tak, ze ak zastavis auto cumakom do kopca tak ti tazko startuje a ak je cumakom dolu, tak nie je problem
 
kubko45
Príspevky: 263
Registrovaný: 18.9.2011
Auto: Bmw E46 320ci
Kraj: Žilinský

Re: dlhý štart e46 100kw

Nedeľa, 8. Septembra 2013, 19:49

skus dat plnu - kamos mal problem na 525tds ked sa nafta zohriala tak mu dake tesnenie v cerpadle pustalo, ked mal plnu nafta sa tak nehriala a auto startovalo aj horuce ....
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Pondelok, 9. Septembra 2013, 19:09

veru aj plnu nadrz som uz par krat mal ale ziadna zmena...no neviem chlapi myslim si ze to bude asi ina chyba ako padanie nafty lebo ked to aj po tej dlhej dobe chyti tak z vyfuku vyleti dost vela modreho dymu (to bude asi nespalena nafta ktora sa vstrekovala ked to nechcelo chytit) pri padani nafty by to asi tak nedymilo alebo myslite ze hej?
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: dlhý štart e46 100kw

Utorok, 10. Septembra 2013, 08:57

kosto125 napísal:
veru aj plnu nadrz som uz par krat mal ale ziadna zmena...no neviem chlapi myslim si ze to bude asi ina chyba ako padanie nafty lebo ked to aj po tej dlhej dobe chyti tak z vyfuku vyleti dost vela modreho dymu (to bude asi nespalena nafta ktora sa vstrekovala ked to nechcelo chytit) pri padani nafty by to asi tak nedymilo alebo myslite ze hej?

pri takom dyme to lahko mozu byt aj vstreky, ze ti to tam za studena cika...predpokladam, ze zhavice mas OK, hej? (aj ked este nie je az taka zima)
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Utorok, 10. Septembra 2013, 09:32

zhavice su nove tie som menil....nad tymi vstrekmi som uz aj rozmyslal asi ich vyhodim a dam ich niekomu prekontrolovat
 
Užívateľov profilový obrázok
Peters2
Príspevky: 415
Registrovaný: 12.9.2009
Auto: BMW e46 tour 999PS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: dlhý štart e46 100kw

Utorok, 10. Septembra 2013, 20:18

bolo to na diagnostike? najprv to hod na diag. potom rozmyslaj dalej... inak kamosovi to nestartovalo tiez ako sa autu zachcelo, potom menil gumicky co su na tych rychlospojkach na palivovych hadiciach pri palivovom filtri, hadice na naftu, atd.... vsetko okolo nafty, plus zhaviace rele a jedna velka poistka pri zhaviacom rele....
 
kosto125
Autor témy
Príspevky: 15
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: dlhý štart e46 100kw

Utorok, 10. Septembra 2013, 22:17

na diagnostike som uz bol viac krat a jedina chyba co tam bola bol snimac zdvihu ihly co je ten riadiaci vstrek a ten som uz vymenil ine zavady co sa tyka motora tam uz nenaslo....jeden mechanik mi teraz poradil skusit cez diagnostiku zvysit startovaciu davku paliva ze by to mohlo pomoct tak neviem asi to vyskusam
 
Užívateľov profilový obrázok
cierna vdova
Príspevky: 42
Registrovaný: 2.1.2009

Re: dlhý štart e46 100kw

Streda, 11. Septembra 2013, 18:54

Mám rovnaký problém, ak je motor studený chytá na šupu, to isté ak je zohriaty a ak je vlažný 5-10sec. štart, ale príčina nemusí byť vždy tá istá, záleží aj od najazdených km, ako som sa dozvedel, u mňa je to už slušných 210 000 a bez problémov, ako povedal TT SIMIK pri diagnostike pred cestou do Roterdamu, taký 100 kw v akom je stave ešte nevidel, diagnostika samozrejme bez závad. Tiež som začal od najlacnejšieho možného dôvodu všetky filtre, hadičky od aj do vstrek.čerpadla+prepady, relé žhavenia, žhaviče, baterka a zatiaľ problém ostáva, tak som sa pustil do hľadania aj na iných fórach a dozvedel som sa, že nie sme sami s takýmto problémom a tu sú odporúčania ktoré sa mi podarilo zistiť, čo by mohlo spôsobovať zlé štartovanie ak motor nie je celkom studený a už nie je ani zohriaty:

- čidlo teploty voda/olej - Temperature sensor water/oil 13 62 1 433 076
- snímač otáčok kľukovej hriadele - TU SOM SI NIE ISTÝ ČI TOTO JE SPRÁVNE - Engine speed sensor 13 62 2 243 560, ale to by som vylúčil, ak ti pri štartovaní ukazuje otáčky a pri chode motora ti nekolíšu hore a dole, samozrejme to kolísanie môže spôsobovať aj vadný ježko kúrenia, ak máš automa.klímu, alebo predohrev, hlavne v zime.
- váha vzduchu - Hot-film air mass meter 13 62 7 787 076, zistíš, že po odpojení ide motor rovnako
- štartér - TT SIMIK sa mi pri diagnostike započúval do štartovania a povedal, že štartér je KO (samozrejme motor chytil na šupu, však bol teplý) už šetrím na repas.
- volná reťaz Vanos - vôla by sa mala kontrolovať po odjazdených 200 000km, ak je vôla, že vraj to môže mať za následok zlé načasovanie vstreku čerpadla, že vraj natiahnuť reťaz a preprogramovať vstrek (neviem nie som odborník) je tu len tá možnosť.
Toto sú však len tie najpravdepodobnejšie príčiny, problém môže byť úplne inde. Ak by si na niečo prišiel podel sa a možno tým pomôžeme aj iným.
Naposledy upravil/-a cierna vdova v Nedeľa, 26. Januára 2014, 19:31, upravené celkom 1 krát.
 
piromartin
Príspevky: 2
Registrovaný: 13.4.2012
Auto: E46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: dlhý štart e46 100kw

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 19:27

Ja mam problem pri prvom starte,obcas je aj prvy start ok.motor tocim aj dobrych 10 sekund.po prvom starne uz nie je problem.ja osobne si myslim,ze mate problem s cidlom hriadele.svagor to mal na mazde a tam to skusil tak ze ked zohrial motor na taku teplotu ako spominate vybral cidlo,hodil ho na par minut do mranicky,nahodil naspet a motor chitil,tak vedel ze cidlo je ko.popripade cidlo nadhriat na vetsiu teplotuteda moja laicka rada.snad pomoze.otazocka nema niekto zapoziciat,alebo predat rele zhavenia?pocitm ze u mna moze byt v tomto problem.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných