Pokiaľ Delphi píše chybu úpravy paliva - prekročený limit, bolo by dobre poznať spotrebu. Pokiaľ je vysoká - je vadná lambda. Pokiaľ sa auto musí rozbiehať s výrazným pridaním plynu je to takmer istota. Životnosť majú podľa výrobcu 160 tis. km, čo v reále môže byť aj 200 -250 tis. km. Testnúť sa to dá prístrojom ELM 327 ( cca 10 € ) ale v tvojom prípade potrebuješ redukciu z okrúhlej zásuvky v motorovom priestore na OBD zásuvku ( cca 20 €). Musíš však poznať ako má graf vyzerať. Musia to byť výrazné pílove zuby, pokiaľ je to hore kopčekom - dole kopčekom, prípadne rovná čiara je lambda kaput.
Pokiaľ ten problém budeš riešiť daj aj posledných 7 čísel z VIN kodu lepšie sa to identifikuje čo je to za BMW a rýchlejšie dostaneš odpoveď.
Prikladám adresy e-shopov z dobrými cenami:
https://majoauto.sk/https://www.mototechdiely.sk/Budeš potrebovať 22-ku očkový kľúč, dá sa aj vidlicovim ale hrozí úraz prstov, keď sa ti vyšmykne. Zvyknú byť zažraté do hrdze. Výmena je takmer bezpróblemová, stačí trošku penetrusu alebo petroleja na závit aby povolil. Nezabudnúť namazať novú medenou pastou nie grafitkou !!! Zvykne bývať priložená v tej plastovej čiapočke na sonde. Práca na pol hodiny aj s cigaretkou a kávičkou.
Vždy je vhodné vymeniť všetky naraz a v tvojom prípade asi aj sviečky. Tiež nezabudnúť skontrolovať káble či nie sú prerazené a nehádžu iskru cez izoláciu. Vodu do rozprašovača a postriekať v temnej garáži, alebo premerať ohm metrom.
A lambdy budeš musieť vymeniť raz aj tak, večne nevydržia. Nie sú na to skonštruované zatiaľ nikde na svete.
A možno by si aj mohol potom napísať pre ostatných čo pomohlo a čo nie, niekomu to možno príde vhod. Ale história auta je vždy lotéria a nikdy to nie je tak ako bohorovne tvrdil predajca.