... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Robo_M54B30
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.3.2021
Auto: E46 330i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 02:35

Zdravím Vás,

Nedávno som kúpil E46ku 330i 2003 5stup. manuál ako výkendovku/projekt.
Dnes po dlhom váhaní som spustil spúšť a kúpil som prvú várku vecí na začiatok projektu.

Ak niekoho zaujíma zoznam :


- športové katy a zvody schmiedmann
- k&n Cold Air sánie
- Borla výfuk catback
- M3 spera nad motorom
- Palivové čerpadlo Walbro 400k
- zosilnenie zadnej nápravy proti točeniu
- Quaife samosvor
- Eibach anti-roll kit
- tyče riadenia a stabilizátora mayle HD
- hardyspojka
- uloženie kardánu (ložisko)
- predné ramená mayle HD
- lamda sondy 320mm 2xOEM 990mm 2xBOSCH
- Short shift irp v3
- NGK BKR6EQUP sviečky
- termostat OEM
- Requlačný ventil volnobehu OEM
- zopár vizuálnych vecí ako sú angel eyes predné svetĺa a podobne.

V pláne neskôr (Neni nič isté, toto sú len veci nad ktorými premýšľam) :



- Zosilnená spojka
- Celý športový brzdový systém
- Celá sada tvrdších silentblokov (polyuretán, okrem kardánu, tam nechám OEM)
- Celé odpruženie (KW alebo Bilstein)
- čitál som že je dobre vymeniť vodnú pumpu pri vyšších nájazdoch (mám tam nejakých 255tis km)
- Nejaké pekné čierne r18 disky (style 72M vyzerali celkom pekne, možno nejaké neoriginálne iné? Neviem ešte)
- m-packet predok a zadok
- shadowline vonkajšie lišty
- celolak (dúmam nad nardo gray alebo niečo podobné)
- rozmýšľam, ak koniec koncov nebude stačiť výkon, tak nad tss2 superchargerom alebo AA
- možno ak to bude treba, tak agresívnejšie vačky



Každopádne je tam kopa roboty pomimo všelijakých vylepšení čo ešte treba spraviť,
ak by náhodou mal niekto nejakú radu alebo typ čo je dobré vymeniť/opraviť/spraviť/vylepšiť poprípade pridať do zoznamu veľmi rád si nechám poradiť.

Spať k hlavnej otázke, zohnal som aj quaife samosvor. Je to iba vnútro, nepoznáme niekho (najlepšie západné Slovensko) kto by mi tam to LSDčko vedel capnúť ?

Niesom nejaký mechanik alebo odborník, len milovník aút a BMW vlastním po prvý krát.

Vopred ďakujem za pomoc.
- Robo
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 985
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 07:52

ja osobne by som zacal od konca tvojho zoznamu - najprv turbo, prinajhorsom supercharger a potom tie ostatne veci. naco je tolko uprav, ked motor je taky slaby?
(seriovy vykon ti urcite nebude stacit)
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 11:17

Môj názor, s ktorým možno viacerí nebudú súhlasiť.
Najskôr kontrola hrúbky laku a či je to auto pôvodné alebo napríklad nie je náhodou zložené z dvoch. Kontrola všetkých VIN čísel na dieloch karosérie, najlepšie kontrola originality. Existujú stránky na kompletné dešifrovanie VIN kódu a malo by to sedieť aj s farbou a výbavou.
Akákoľvek investícia do E46-ky by mala začínať kontrolou podvozku, náprav a ich uloženia. Je to bolestivé miesto týchto áut. Zvlášť na to trpí zadok. Potom by som sa zameral na brzdový systém a hlavne trubičky ktoré majú svoje dni odžité a bývajú prehnité. Tu by som volil radšej kompletnú GO brzdového systému vrátane výmeny kotúčov a brzdových čeľustí.
Na bežnej ceste nie je dôležité aké máš zrýchlenie ale ako rýchlo vieš zastaviť.
No a všetky tlmiace elementy hard, strong a pod. sú dobré iba ak na okruh, v reálnej prevádzke to človeka po hodine prestane baviť. Nuž ale to je každého osobná voľba.
Auto má prinášať radosť a úžitok a nie aby si nosil ibalgin v kastlíku na svoje platničky.
No a v neposlednom rade dobrý a overený predajca ND, lebo nie všetko čo je v krabici Meyle HD je naozaj Meyle HD
 
Užívateľov profilový obrázok
Robo_M54B30
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.3.2021
Auto: E46 330i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 12:19

ptz napísal:
ja osobne by som zacal od konca tvojho zoznamu - najprv turbo, prinajhorsom supercharger a potom tie ostatne veci. naco je tolko uprav, ked motor je taky slaby?
(seriovy vykon ti urcite nebude stacit)
Problém je medzi volantom a sedačkou :D
Sám som nevedel na čo vlastne auto chcem. Pohrával som sa s myšlienkou že to bude “beater” do ktorého pôjde minimálna investícia a skúsim sa na tom učiť rôzne šmyky a podobné srandy. Neskôr to mal byť track car. Pri obhliadke auta keď som videl v akom stave je, som rozmýšľal nechať to pôvodné všetko len reštaurovať a mať “cukrík”.

Proste sám neviem. Ale hej jednoznačne po rôznych amerických fórach som sa viac menej dočítal to isté. Reálne odbrzdené bhp čísla na upravených NA m54kách sú maximálne okolo 250-270hp a tam to končí. Keď chce človek viac, musí jednoznačne ísť do FI (alebo m3, len tie sú cenovo inde).
Nedostal som sa k tomu lebo fakt ma zaujíma aká bude tá upravená séria. výkon a ťah auta v úplnej sérií (a to auto neni ani zďaleka v 100%nom stave) ma veľmi prekvapil.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 12:31

To palivove cerpadlo je seriovemu motoru na co? Inak ako hovori ptz, vsetko to su prdy vo vetre ale riadne drahe. Daj tam nejake normalne turbo (nie cinsky turbokit), co sice tiez nieje lacne ale uz kurva znatelne a potom ries dalsie veci ako bude treba. Ci to ma 170 alebo 190kW NA je sumak, aj tak to nic nejde a je zdochnute od spodu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Robo_M54B30
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.3.2021
Auto: E46 330i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 12:35

janest napísal:
Môj názor, s ktorým možno viacerí nebudú súhlasiť.
Najskôr kontrola hrúbky laku a či je to auto pôvodné alebo napríklad nie je náhodou zložené z dvoch. Kontrola všetkých VIN čísel na dieloch karosérie, najlepšie kontrola originality. Existujú stránky na kompletné dešifrovanie VIN kódu a malo by to sedieť aj s farbou a výbavou.
Akákoľvek investícia do E46-ky by mala začínať kontrolou podvozku, náprav a ich uloženia. Je to bolestivé miesto týchto áut. Zvlášť na to trpí zadok. Potom by som sa zameral na brzdový systém a hlavne trubičky ktoré majú svoje dni odžité a bývajú prehnité. Tu by som volil radšej kompletnú GO brzdového systému vrátane výmeny kotúčov a brzdových čeľustí.
Na bežnej ceste nie je dôležité aké máš zrýchlenie ale ako rýchlo vieš zastaviť.
No a všetky tlmiace elementy hard, strong a pod. sú dobré iba ak na okruh, v reálnej prevádzke to človeka po hodine prestane baviť. Nuž ale to je každého osobná voľba.
Auto má prinášať radosť a úžitok a nie aby si nosil ibalgin v kastlíku na svoje platničky.
No a v neposlednom rade dobrý a overený predajca ND, lebo nie všetko čo je v krabici Meyle HD je naozaj Meyle HD
Neviem, či mi až tak ide o to aby malo auto hodnotu do budúcnosti aby som to robil, koniec koncov aj keby hoci čo, nič tam neni také (okrem celolaku), čo v najhoršom by som neprehodil na druhé auto. To VINko som kontroloval podľa jednej stránky a sedela výbava, a predošlí majiteľ ju mal od 2017 kedy bola prihlásená na SK čo tiež sedelo podľa toho čo mi hovoril. viac info mi už stránka neukázala. Samozrejme auto má už lakované diely, sem tam oškreninku, nič hrozné. Ma už skoro 20 rokov, a za tú cenu čo som ho kúpil sa nemôžem sťažovať. Išlo mi hlavne o to aby nebolo celé hrdzavé zospodu.

Čo sa týka tých bŕzd, tak normálne by som ich menil ako prvé, no ma prekvapilo ako dobre brzdí séria na 330i. Je to v pláne no neni to nejaká vec čo je priorita number one. Pravdepodobne ich budem meniť skôr než neskôr.

Tá tvrdosť, tým že to je na okruh/výkend tak mi búchanie a tvrdý podvozok nevadia. No konkrétne, čo sa týka silentblokov tak tam sú rôzne názory. Tým že to auto neni 100% track car tak niektorý tvrdia že nechať pôvodné lebo akonáhle to neni čistý rovný asfalt tak to trieska jak keby je podvozok zavareny na roxoroch. Takze tam to čaká, a uvidím či to bude vôbec treba.

A nakoniec ND a prebalovačky, tak uvidíme :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Robo_M54B30
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.3.2021
Auto: E46 330i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 12:42

starynovy napísal:
To palivove cerpadlo je seriovemu motoru na co? Inak ako hovori ptz, vsetko to su prdy vo vetre ale riadne drahe. Daj tam nejake normalne turbo (nie cinsky turbokit), co sice tiez nieje lacne ale uz kurva znatelne a potom ries dalsie veci ako bude treba. Ci to ma 170 alebo 190kW NA je sumak, aj tak to nic nejde a je zdochnute od spodu.

Čerpadlo je zrovna vec ktorá je odfajčená na aute tak som pozeral rovno náhradu s vyšším potenciálom. Cenový rozdiel medzi originálom a tým čo som zobral je mizivý.

Čo sa týka turba, tak to je zrovna vec ktorá ma najmenej láka. Každé auto ktoré som do teraz mal alebo mám je turbo a to čaro NA sa mi fakt zapáčilo. Nehovorím že ten výkon je neuveriteľný ale na tú váhu toho auta je postačujúci. Veci čo som doteraz kúpil sú ajtak veci čo by som kupoval aj keby to je alebo nieje FI a nebránia budúcej prerábke.
Keby teda fakt idem do FI tak jednoznačne supercharger. AA alebo TSS2
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 985
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 13:43

samozrejme, ak si doteraz jazdil na povedzme 100k aute, tak sa to zda dost, ale dlho to trvat nebude. vykon na tu vahu bude postacujuci mozno pol roka.. max.. :-)
ale ved uvidime, potom napis ))
ak chces NA silu, tak treba aspon 4-5 liter. bohuzial
 
Užívateľov profilový obrázok
Robo_M54B30
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.3.2021
Auto: E46 330i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 13:50

ptz napísal:
samozrejme, ak si doteraz jazdil na povedzme 100k aute, tak sa to zda dost, ale dlho to trvat nebude. vykon na tu vahu bude postacujuci mozno pol roka.. max.. :-)
ale ved uvidime, potom napis ))
ak chces NA silu, tak treba aspon 4-5 liter. bohuzial
Tak momentálne mám 2016 Audi 3.0 bitdi s úpravou 400hp 800nm ale to je úplne iné vozenie to nechcem ani porovnávať lebo tá marha má 2100kg a na také šantenie to neni. Skôr na diaľnice. Preto ma tá 46ka celkom nadchla lebo to je fakt malé oproti tej audine a to že to nemá turbo a ťahá to pekne plynule a manuál k tomu ako neni to také pomalé ako som čakal

:D ako tipujem že ten výkon bude fakt tak do začiatku leta stačiť a potom príde supercharger

Určite budem informovať pre tých čo by sa im rôzne info zišlo
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 330i M54b30 projekt + quaife LSD

Nedeľa, 14. Marca 2021, 15:55

ptz napísal:
ak chces NA silu, tak treba aspon 4-5 liter. bohuzial
Toto je super vidiet u tych E34 540i kde sme davali 4.4L. Uplne iny motor, co spravi u atmostefy pol litra. :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných