... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 19ky na e46

Sobota, 31. Marca 2018, 19:41

Nuž toto je už za únosnou hranicou. Ešte ho podporujte. Chlapec je vymletý ako miešačka štrku. Bez ohľadu na STK toto laborovanie s XXL pneu nič pozitívneho neprinesie. Mechanika podvozku na to nie je stavaná a o jazdných vlastnostiach v tejto úprave si dovolím pochybovať. Teoreticky sa tam dá napchať všetko čo nebude šúchať o nejaký diel karosérie a prípadne to upraviť flexou ale takýto príspevok patrí na nejaké iné fórum. V opačnom prípade to tu ide značne dole vodou so serióznosťou.
P.S.: A keby ti to predsa len šúchalo nechaj zbrúsiť dezén, či ](*,)
 
PetoK
Príspevky: 9664
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: 19ky na e46

Sobota, 31. Marca 2018, 20:21

Konečne rozumný názor, len idiot si dá také kolesá na auto, keď pri každej zákrute hrozí že mu blatník rozreže pneu... A bude sa dokola pýtať jak retardovaný čo asi tak hrozí...
 
Užívateľov profilový obrázok
AlfarMT
Príspevky: 194
Registrovaný: 26.4.2009
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: 19ky na e46

Nedeľa, 1. Apríla 2018, 06:34

Pre boha za reakcie... Veď tam dal normálny disk aj pneu (skoro). Akože čo už mu len môže šúchať alebo hroziť pri 8,5JX19 ET 47 s pneu 255/35 19,si uvedomte a berte do úvahy aj to ET vysoké, keby mal disk ET 15 no dobre. Jedine čo mohol dať tak pneu 255/30 aby ostal rovnaky priemer a obdov kolesa ale ani to mu nebude robiť žiadny problém, je to posun iba jeden rozmer a pokiaľ to nemá extrémne znížene tak bez problémov. Je tu kopec debilkov čo robia ďaleko horšie veci napr obúvať ultra-super-mega-streč napr 215ku pneu na 10J disk, to je na hlavu.
 
Užívateľov profilový obrázok
AlfarMT
Príspevky: 194
Registrovaný: 26.4.2009
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: 19ky na e46

Nedeľa, 1. Apríla 2018, 06:42

A jazdné vlastnosti a schopnosti podvozku? Opäť zabúdate nieje disk ako disk a pneu ako pneu aj v rovnakých rozmeroch disk r18 má aj 12kg aj 8kg čo je sakra rozdiel a pri pneu v rovnakom rozmere to môžu byť tiež veselo 2-3kg. Mimo to aj páni v BMW vám kľudne potvrdia že na e46 môžu byť r19, to že to na starých hrčiach z minulého milénia nieje v TP nič neznamená, nebolo to vtedy bežné. Dávajú si to ale ľudia zapisovať do TP, takže možné aj legálne to je. Ja mám e46 coupe a menšie disky ako r17 na auto kvôli brzdám nedám, mimo to r17 na tom aute vyzerá pekne smiešne a malé. R18 už je lepšie. Ale kľudne by to tie R19 znieslo a to niesom veľký "tuner".
 
Užívateľov profilový obrázok
Lipo69
Príspevky: 1277
Registrovaný: 30.9.2011
Kraj: Žilinský

Re: 19ky na e46

Nedeľa, 1. Apríla 2018, 11:52

pre boha ? normalny disk je 17 18 tak co tu rozpravas,treba si vybrat ci chces robit na aute veci poriadne alebo polopate ale neospravedlnujte si tu picoviny, taketo riesenia dospeju len do "aha" momentu ja som chcel tiez svojho casu na E46 19tky ale na ukor funkcnosti som to nechcel riesit, kludne nech si ich tam da ale zase netreba cakat ze ho tu ludia za to budu tlapkat po pleci
F11 530 dx
Ex E60 530 xi fl
Ex E46 320 d fl

I call my car the pussy wagon, because it's where I go to cry
 
Užívateľov profilový obrázok
Slavino
Príspevky: 753
Registrovaný: 2.10.2012
Auto: F31LCI 320xDrive
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: 19ky na e46

Nedeľa, 1. Apríla 2018, 13:45

myslim ze je zbytocne tuto temu dalej rozvadzat, chlapec ich uz ma nahodene co som videl v inej teme...
 
Bucora racing
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 28.3.2018
Auto: Bmw3
Kraj: Banskobystrický

Re: 19ky na e46

Nedeľa, 1. Apríla 2018, 15:18

Dakujem za rady pytal som sa vas na nazor preto lebo bmw autam nerozumiem a co sa tyka kolies ano uz su na aute ale budem ich prezuvat na ten rozmer aky maju mat len mi je luto tych pneu su fakt ako nove zvolil som 19ky iba preto ze to auto jazdi v roku maximalne 2000km kedze sa jedna o kabrio na dene jazdenie asi 19ky nebudu
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 19ky na e46

Pondelok, 16. Apríla 2018, 12:58

Váhal som či má cenu k tomu niečo písať ale nakoniec som našiel jedno zaujímavé video na YT. Tak teda zopár poznámok a trošku uvažovania k tuningu náprav a kolies.
Každé koleso sa správa ako zotrvačník k tomu je treba zobrať do úvahy samotný disk, pneumatiku a brzdový kotúč ako aj náboj kolesa. Tieto súčiastky tvoria spolu jeden rotujúci celok. Podľa doporučenia výrobcu a konštruktéra je určený rozmer disku kolesa ako aj pneumatiky ako aj veľkosť brzdového kotúča v určených rozmeroch od-do. Je len logické, že takéto zloženie kolies bolo testované a teda aj schválené príslušným úradom do prevádzky. Toto píšem preto lebo zámerom konštruktéra je navrhnúť také riešenie ktoré by spĺňalo kritéria funkčnosti ako aj trvácnosti navrhnutého riešenia. Čo znamená, že sily ktoré pôsobia na rotujúcu hmotu sú eliminované príslušne dimenzovaným konštrukčným usporiadaním prvkov zavesenia nápravy.
Tu je potrebné objasniť si čo je gyroskopický efekt zotrvačníku. Pokiaľ budete pôsobiť na rotujúci zotrvačník v nejakom bode, vektor pôsobenia tejto sily sa prejaví o 90° po smere otáčania zotrvačníka. Názorným príkladom je každé jedno-stopé motorové aj bezmotorové vozidlo. ( motorka, bicykel). Pri pohybe vpred sa behúň kolesa odvaľuje od vás smerom dopredu. V pravej zákrute sa musí na koleso pôsobiť tak aby jeho zadná strana smerovala vľavo a predná vpravo ( do zákruty ). Gyroskopický efekt vyvolá silu ktorá sa snaží ( pootočenie o 90°v zmysle otáčania) hornú stranu kolesa nakloniť vľavo a spodnú vpravo ( vyvrátiť koleso hornou stranou smerom von zo zákruty ) Preto jednostope vozidla musia v zákrute byť naklonené aby tento efekt eliminovali.
Cieľom konštrukéra nápravy automobilu je dostať výslednicu pôsobiacích síl do, alebo čo najbližšie k ťažisku okolo ktorého sa hmotné telesa otáčajú či už sa im to páči alebo nie. Sila ktorá pôsobí mimo ťažiska na určitom ramene zvyšuje jej výsledný moment hybnosti a teda aj nároky na utlmenie takého pohybu.
Pokiaľ si predstavíme pneumatiku tak z jej tvaru je zrejme, že jej ťažisko bude ležať v strede. V prípade disku bude ležať ťažisko bližšie k hmotnejšej časti teda paprskom a určite nebude v strede. K tomu je nutné predstaviť si samotný náboj kolesa s brzdovým kotúčom a až kompletný celok určuje kde bude ťažisko. Vždy majte na pamäti, že výslednica síl ktorá je známa aj ako valivý odpor pneumatiky a pôsobí na zotrvačník udeľujúc mu dodatočný moment v zmysle spomínaného gyroefektu je v strede len pri piamočiarej jazde. Tu je práve ten problém úprav podvozkov či táto sila ( jej vektor ) bude aj totožná so silami na konštrukciu nápravy stanovenú výrobcom. Mnoho tunerov si myslí, že podložky vymysleli na rozširovanie rozchodu náprav - OMYL. Podložky slúžia na kompenzáciu ET disku v zmysle vyššie uvedeného. V princípe by ste mali dostať výslednicu hmotových a odporových síl pneumatiky na rovnaké miesto ako výrobca, ináč zaťažujete zavesenie nápravy a skracujete jej životnosť. Čo znamená že stredy behúňov úzkej a širokej pneumatiky by mali byť totožné a hmotové rozloženie disku podobné ! Nerešpektovaním týchto podmienok umožníte zotrvačníku vykonávať svoj zákonity pohyb dôraznejšie a prenos jeho síl okolo osi otáčania pruženia teda bodu kde je uchytený tlmič až na záves nápravy. Pretože pohybom zotrvačníka v rovine otáčania sa nič nedeje ( hore , dole pri pružení ) Aj preto praská uloženie zadných náprav v E46. Vo fyzike nemôžete pohyb zastaviť ináč ako tlmením a pružením. Tuhosť uloženia je len otázka času a počtu kmitov.
Okrem iného využitie širšej a väčšej pneumatiky v reálnej prevádzke je sporné, keď nepočítam ochkajúce babenky s riťkami na kapote. Takáto pneu ukáže svoje výhody až pri vyšších rýchlostiach a lepších povrchoch vozovky čo na dnešných cestách môžeme zažiť jedine na závodnom okruhu a aj ten musí byť pozametaný. Nuž ale každý je "strůjcem svého štěstí pán."
K tomu sľúbenému videu: chlapcom vôbec nedochádza prečo sa to stalo. Doporučuje pozrieť si "prelisovaný" prevarený z 6,5 J na 8,5 čudo hógo-fógo disk v cca 1:00 minúte videa, prajem pekný zážitok a veľa chuti do štúdia a porozumenia fyzikálnych princípov.
https://www.youtube.com/watch?v=BwVMrxBmWKw
Šťastnú cestu a jazdite len tak rýchlo ako rýchlo lieta váš anjel strážny a prajem vám aby ste každú nádrž vyjazdili do dna. ( a nemuseli ju odčerpávať hasiči z priekopy :D )
Naposledy upravil/-a janest v Streda, 18. Apríla 2018, 19:13, upravené celkom 4 krát.
 
PetoK
Príspevky: 9664
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: 19ky na e46

Pondelok, 16. Apríla 2018, 13:01

Super vycerpavajuci popis, len mam obavy, ze hlupaci ta aj tak napochopia...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 19ky na e46

Pondelok, 16. Apríla 2018, 15:44

Možno by to chcelo ešte pre úplnosť pojednanie o geometrií lebo zopár "znalých" tvrdí, že vplyv šírky pneu nemá vplyv na geometriu. A ja len dodám že "válec" a bežná pneu bude vyžadovať rozdielné nastavenie zbiehavosti už len z princípu geometrie telies a veľkosti dotykových plôch s vozovkou. Ale to už je téma o inom. Súvisí to so stabilitou riadenia a "plávania" riadenia. V každom prípade som za úpravy ktoré vylepšia továrenské nastavenie ale neprechádza mi hlavou konanie ktorého cieľom je zhoršiť jazdné vlastnosti na automobile ktorého sloganom je : Zákruta sa dá prejsť tromi spôsobmi, za prvé - pomaly, za druhé - riskantne, .... alebo vozidlom BMW .
 
fritolko
Príspevky: 1319
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: 19ky na e46

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 14:03

janest napísal:
K tomu sľúbenému videu: chlapcom vôbec nedochádza prečo sa to stalo. Doporučuje pozrieť si "prelisovaný" prevarený z 6,5 J na 8,5 čudo hógo-fógo disk v cca 1:00 minúte videa, prajem pekný zážitok a veľa chuti do štúdia a porozumenia fyzikálnych princípov.
https://www.youtube.com/watch?v=BwVMrxBmWKw
Šťastnú cestu a jazdite len tak rýchlo ako rýchlo lieta váš anjel strážny a prajem vám aby ste každú nádrž vyjazdili do dna. ( a nemuseli ju odčerpávať hasiči z priekopy :D )
Len ktomu videu. Tvrdis ze kvoli tym prelisom mu strelila pruzina ? Cize ak niekomu streli pruzina na 10+ rocnom aute je to tym ze mal nahodene kola so zlym rozmerom ?

Chapem co si chcel tvojim prispevkom povedat ale to video ako priklad moc dobre nebolo.
 
Užívateľov profilový obrázok
drak
Príspevky: 369
Registrovaný: 19.4.2009
Auto: bmw 330 ci smg
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Le

Re: 19ky na e46

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 14:14

Nuz ja by som 19 nedaval este tak 18 to by na to aute bolo tip top a et35 vojde v pohode :D
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 19ky na e46

Piatok, 20. Apríla 2018, 06:42

fritolko napísal:
Len ktomu videu. Tvrdis ze kvoli tym prelisom mu strelila pruzina ? Cize ak niekomu streli pruzina na 10+ rocnom aute je to tym ze mal nahodene kola so zlym rozmerom ?

Chapem co si chcel tvojim prispevkom povedat ale to video ako priklad moc dobre nebolo.
Nuž teda tak si pozri aj jeho ďalšie videá. Ten eskamotér urobil z dvoch diskov disk s rovnakými ( vnútornými) falcami :) A či mu to strelilo kvôli tomu rozmeru je mi "u prdele". Vždy povolí tá najslabšia súčiastka alebo tá ktorá je najviac namáhaná. A na to naozaj nemusím mať vysokú školu z konštrukcie náprav ! Na to aby človek reálne spoznal čo robí zotrvačník v tomto prípade koleso) a aké sú jeho momenty potreboval by nainštalovať tenzometrické snímače. Ináč je to len o teoretickej úvahe. Avšak aj predpoklady na základe znalostí môžu a určite aj majú svoj podiel na posúdení správnosti riešenia.
Pokiaľ by predsa len niekto mal pochybnosti o pôsobiacích silách nech si upne pružinu do zveráka ( a môže si ju aj narezať ) a nech ju skúsi zlomiť !

A ešte odpoveď na tvoju otázku : Cize ak niekomu streli pruzina na 10+ rocnom aute je to tym ze mal nahodene kola so zlym rozmerom ?
Výslednica odporových síl bola natoľko posunutá, že pôsobila na podstatne väčšej páke vo vzťahu k upevneniu náboja kolesa pričom konštrukciou disku došlo taktiež k posunu ťažiska mimo bod uchytenia. To spôsobovalo permanentné namáhanie nápravy a prasklo to čo prasklo, mohlo to byť čokoľvek. Nie sú známe geometrické údaje o tejto náprave ani to či sily prenášané do závesu nápravy neboli budené ďalším kmitaním a nedošlo k rezonancií. Rezonancia vysvetľuje praskanie i veľmi pevných predmetov (osí strojov, betónových stropov, nosných plôch lietadiel), keď sa frekvencia ich vlastných kmitov rovná alebo je dosť blízka frekvencii vonkajšej sily.

Záverom : Nemám chuť diskutovať na túto tému !!!
" Každej je strůjce sveho štěstí Pán ! "
 
fritolko
Príspevky: 1319
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: 19ky na e46

Piatok, 20. Apríla 2018, 06:56

Das tu video ako priklad co sa stane koli vacsim kolesam a potom povies ze ti je jedno ci to bolo koli rozmeru toho kolesa ? :roll:

Lepšie staré unavené komponenty ako o 1 palec vacsi rozmer diskov v rovnakej vahe. :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 19ky na e46

Piatok, 20. Apríla 2018, 07:50

Milý fritolko,

používaním vozidla ktoré je obuté na neschválených pneumatikách prípadne diskoch výrobcom alebo nepovolené STK sa pohybuješ na hranici trestnoprávnej roviny všeobecného ohrozenia. Po spôsobení dopravnej nehody ťa dobrý právnik povozí po paragrafoch v kategórií odstavca " b " ( to je ten horší alebo tvrdší postih - pokiaľ vôbec tušíš o čom je tu reč ) s doplnkom o úmyselnom trestnom čine. Keď niekto robí klokotiny a klokotský to dopadne tak je to asi klokot. No ale pokiaľ to ešte pritom nechápe tak to je už potom ober klokot.

Nikto tu nemá problém s tým, že si tam nasúkaš trebárs aj 19´-ku. Jediný problém kto tu bude mať , budeš ty !
1. Pred STK to budeš prezúvať.
2. Pri každej dopravnej kontrole budeš cvakať riťkou a štikať vlastné prdy a písať tu lobotomické grcy o tom ako si vyfajal fízľov, pričom každý jeden ti to dá vyžrať aj s pokutou.
3. Až s takým obutím cinkneš nejakého právnika tvojím top fórom bude právna poradňa.

Na obutie mimo povolený rozmer som napísal svoj názor v rovine technickej a teraz aj právnej. Zároveň som vyjadril svoje želanie a presvedčenie o zbytočnosti diskusie k tejto téme. Jedná sa o technickú normu a tam je diskusia úplne zbytočná nakoľko pre každého inteligentného človeka je číselná hodnota jednoznačná.
Pre pacientoch podobných tebe dávam do pozornosti že fyzikálne zákony nepoznajú 1. výnimky a za 2. doplnky. Taktiež nie je možné voči ním uplatniť odpor ani vyjadriť ľútosť a dohodnúť sa vine a treste.

Smajlíky pridať nemôžem nakoľko také čo by som pre teba potreboval tu nemajú.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných