... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

bmwtt.sk
 
solo
Autor témy
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Streda, 26. Decembra 2007, 21:15

Tak sa vraciam späť k problému! Zistil som že aj voda sa stráca a to už dosť značne. Pripravujem druhú hlavu, ktorú dám zrovnať a otlakovať. Potom to všetko rozhodíme (hlava dole, tesnenie atd.) a dám vedieť. asi sme to pred tým zkur.... , ked sme hlavu "len" zrovnali.
 
Užívateľov profilový obrázok
paul
Príspevky: 168
Registrovaný: 26.12.2007
Auto: E36 E46 E90 E60
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-SK

Štvrtok, 27. Decembra 2007, 13:36

solo napísal:
Tak výsledky z diag. na PC v Bawarii BB.
Skoro všetko o.k. Rôzne símače na motore nehlásia žiadnu el. chybu. Predstrek na čerpadle o.k. Problém: regulácia plniaceho tlaku turba!
Podotýkam že turbo je fungl nové.
Po debate s technikom padli len možné typy závady:
-zlé turbo, nenadstavené (nechcelo sa mi veriť, je origo)
-zanesené hadice a interculer olejom
-vadná váha vzduchu (rieši mnoho ohľadne prípravy zmesi)
-vstreky už môžu blbnúť
Malý šok: doma som vyhodil váhu vzd. a čo nevidím, na boku chýba malý termistor ktorý býva len zacvaknutý v plieškoch! kto to pozná, vie o čom hovorím. Asi už vyletel aj z výfuku.
Tak zajtra uvidím, nová váha je už na ceste a keď ju nahodím, dúfam že už nebudem písať na túto tému. Daj BOŽE aby tomu bolo tak!
Ináč váha vyzerá byť o.k., nevie niekto el. hodnoty toho termistora?
Bola by do rezervy alebo na predaj.


Tak pozor,moc sa zas nestresuj. Ten odpor,co ti tam akoze chyba to je normal.. Niektore prietokomery ten odpor obsahuju a ine typy zas nie... Takze nic nevyletelo vyfukom. Proste tam uz od vyroby nebol lebo tam nepatri. Je to vyrobok BOSCH a konstrukcne si nemozu dovolit, aby nejaky odpor sa uvolnil a vyletel vyfukom aj ked je tam len zacvaknuty medzi plieskami!!!!!!
BMW je BMW !!!
 
Užívateľov profilový obrázok
paul
Príspevky: 168
Registrovaný: 26.12.2007
Auto: E36 E46 E90 E60
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-SK

Štvrtok, 27. Decembra 2007, 13:56

crumar napísal:
Nebudem vytvarat novu temu, tak to hodim sem.

Vymenil som tesnenie pod hlavou, termostat... Zlepsenie vyrazne, avsak vcera som dlhsie stal na mieste a tak som chcel vo vnutri trosku zakurit. Na volnobeh mi fuka chladny vzduch, tak som mu trochu pridal plyn kym nezacal fukat teply vzduch. Vonkajsia teplota okolo -5 stupnov. Vsetko sa tvarilo v pohode, ale po chvilke sa motor prehrial. Rychlo som ho vypol a isiel som sa pozriet na vicko ventilov. Pena ziadna, uplne ciste. Hadice tvrde ako skala. Myslite si, ze to moze mat na svedomi vodna pumpa? Ked som menil tesnenia, tak som ju nedaval dole, pretoze som myslel, ze je v poriadku, lenze teraz mam pochybnosti, ci tieto problemy nesposobuje prave ona. Ako sa vlastne prejavuje chybna vodna pumpa?


Chalani,skontrolujte si hlavne chladice,ci ich nemate pozanasane...
Niekde som to uz pisal,ze som mal take pripady...
Samozrejme sucasne treba skontrolovat vodnu pumpu,termostat,viscospojku atd...
A az nakoniec rozmyslat nad prasklinou v hlave, ale tieto moderne hlinikove hlavy valcov moc nepraskaju. Len vo vynimocnych pripadoch. Skor umre tesnenie pod hlavou alebo sa hlava len mierne prehne... Ale prasknutie mozte takmer vylucit, mozno tak 1 hlava z 1000 praskne. A aj to musite ist dost dlho bez vody...
BMW je BMW !!!
 
solo
Autor témy
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Štvrtok, 27. Decembra 2007, 17:59

Paul, dik za rozumné postrehy, ale 320d 46 má na váhe vzduchu na boku termistor (odpor?)! Je možné že už predchádzajuci majiteľ vedel o tom, že tam chýba a sr... na to. Súhlasím s tebou, že prasknutie hlavy na tomto type je ozaj zriedkavé, ale môže sa stať! Naozaj neviem čo s tým autom predtým stvárali. Aj preto sme ju nedali tlakovať pri výmene tesnenia. Je možné, že ked som stratil vodu (vid. prvý popis) tak som to dorazil! Podotýkam, že sa nerozsvietila kontr. hladiny vody lebo bola doj..., a ani teplomer chl. kvapaliny sa nedostal ani do červ. poľa. Asi už nemal čo merať! Takže pôjdeme na to znova a poctivo! 100%hlava, tlakovanie, zrovnanie, zabr. ventilov, nové tesnenie, nové šróby hlavy, otestované vstreky.. Určite napíšem výsledok. Dík za postrehy a rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Príspevky: 1183
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Štvrtok, 27. Decembra 2007, 22:22

paul napísal:
crumar napísal:
Nebudem vytvarat novu temu, tak to hodim sem.

Vymenil som tesnenie pod hlavou, termostat... Zlepsenie vyrazne, avsak vcera som dlhsie stal na mieste a tak som chcel vo vnutri trosku zakurit. Na volnobeh mi fuka chladny vzduch, tak som mu trochu pridal plyn kym nezacal fukat teply vzduch. Vonkajsia teplota okolo -5 stupnov. Vsetko sa tvarilo v pohode, ale po chvilke sa motor prehrial. Rychlo som ho vypol a isiel som sa pozriet na vicko ventilov. Pena ziadna, uplne ciste. Hadice tvrde ako skala. Myslite si, ze to moze mat na svedomi vodna pumpa? Ked som menil tesnenia, tak som ju nedaval dole, pretoze som myslel, ze je v poriadku, lenze teraz mam pochybnosti, ci tieto problemy nesposobuje prave ona. Ako sa vlastne prejavuje chybna vodna pumpa?


Chalani,skontrolujte si hlavne chladice,ci ich nemate pozanasane...
Niekde som to uz pisal,ze som mal take pripady...
Samozrejme sucasne treba skontrolovat vodnu pumpu,termostat,viscospojku atd...
A az nakoniec rozmyslat nad prasklinou v hlave, ale tieto moderne hlinikove hlavy valcov moc nepraskaju. Len vo vynimocnych pripadoch. Skor umre tesnenie pod hlavou alebo sa hlava len mierne prehne... Ale prasknutie mozte takmer vylucit, mozno tak 1 hlava z 1000 praskne. A aj to musite ist dost dlho bez vody...


V mojom pripade je chladic cisty, termostat som vymenil este ostava vodna pumpa.
Vdaka za rady.
 
solo
Autor témy
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Pondelok, 11. Februára 2008, 09:14

Sľúbil som, že ak to vyriešim - napíšem! Heslovite: hlava dole, tlakovanie (HLAVA JE OK!!!), výmena vodn. pumpy (máličko prepúšťala okolo hriadelky, ale ozaj len málo), nové tesnenie pod hlavu, nové šróby, a poctivá zpätná montáž hlavy. Výsledok- stále dymý na bielo aj keď je motor teplý, hadice tlakujú jak svina hlavne po dlhš. ceste. Po 600km prestáva kúriť - chýba asi 2l vody! Auto v p... , ja zrelý na sľučku. Ani spať som nemohol. Ale keď je človeku najťažšie, prídu aj lepšie časy. Len náhodne som debatoval s maníkom a upozornil ma na EGR (recirkulácia výfuk. plynov), je tam malý vodný chladič ktorý chladí výfuk. spaliny vracajúce sa do sania. Do garáže, rozhodil som to, zablendoval z jednej strany prítok vody, z druhej hadicov tlak z kompresora, hodil do vody a bublinkuje jak sodovka. Zablendoval som to z oboch strán, čím som to vyradil z funkcie, vodný okruh som nechal zapojený. Zmontovať, nahodiť ešťe repasované vstreky (kus 2500,-), štart a skúšobná jazda. VŚETKO OK. Ráno len trošku dymu pri štarte ale úplne v norme, bolo -5 stupnov, za tri minútky ani obláčik dymu, beži ako hodinky.
Možno som sa trochu rozpísal, ale považujte moje zlé skúsenosti za prípadnú radu pre niekoho, kto sa borí s obdobným problémom. Ďakujem za vaše podnety a návrhy. SOLO
 
RIKI
Príspevky: 214
Registrovaný: 26.12.2007
Auto: E36,316i coupe
Kraj: Trnavský
Bydlisko: ZáHoRí

tdar hosi

Pondelok, 11. Februára 2008, 11:11

no mne robi auto asi to iste ..tez my neukazuje dobre teplotu tez kolise medzi modrym a stredom ...a nevim co stym je ..ked nekurim tak sa zohreje v pohéde na 90 stupov ako nahle vsak zapnem kurenie tak my zacne klesat a podla jazdy kolise ale na 90 sa uz nevrati ked mam zapnute to kurenie ..a to co tu spominas ze si mal chvilku nastartovane a pridal si ze ti vivrela voda..to robilo aj mne mal som upchaty nejaky kanal ..mechanik to odstranil a zatim ok .ale ta teplota ma sere stale ..povedali my ze termostat .uvidim .uz mam objednany .vimenim a uvidim ..dufam ze uz bude fungovat ako ma ..

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní