... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
bmwtt.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Buchanie pri radeni

Nedeľa, 22. Marca 2009, 23:22

vtom mas pravdu - tie diely co si napisal drzia diferak vtom "rame" (alebo ako to nazvat)... ale ten ram je o kasnu pripevneny tiez silenblokmi ktore mozu byt tiez vymlatene a buchat :roll: ... inak to nezistim, nez tak, ze to cele rozoberiem a pozriem v akom su stave.. a tie vymlatene vymenim :-k
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
winter
Príspevky: 153
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: G05 X5 45e
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR

Re: Buchanie pri radeni

Nedeľa, 22. Marca 2009, 23:23

alfi666 napísal:
tak ako hovoris... 2x7 a 9 + 2x2 a 2x4... lebo tam to moze byt vymlatene tiez... cize cca 150euro za kopu silentov z ktorych je vymlateny mozno jeden alebo 2 :roll: .. a po skusenosti stym, ze do prevodovky som nakupil kopu dielov ktore vobec neboli zodrate, sa mi nechce kupovat znovu kopu veci ktore si mozem odlozit do skrine :roll:

A co sa tyka odpajania motora a prevodovky - no pokial chapem fungovaniu spojky (opravte ma ak nie), tak je to poskladane v takomto poradi: zotrvacnik<->lamela<->pritlacny tanier.... lamela je pripojena na hriadel prevodovky, pricom pritlacny tanier a zotrvacnik su spojene napevno.... a ty so stlacenim spojky defacto odtiahnes pritlacny tanier, cize uz netlaci lamelu smerom na zotrvacnik... ovsem prevodovka na volnobehu kladie velmi maly odpor a preto aj taky celkom slaby kontakt medzi lamelou a zotrvacnikom staci na jej otacanie....
Preto sa neodporuca stat na spojke napriklad pri semaforoch... pretoze tym sa derie tiez ;)



no, ale keď chvíľu postojím na spojke a potom zaradím tak sa koleso nepohne...
G05 X5 45e
ex F20, 120dA
ex E46, 318i
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Buchanie pri radeni

Nedeľa, 22. Marca 2009, 23:28

winter napísal:
no, ale keď chvíľu postojím na spojke a potom zaradím tak sa koleso nepohne...


Tak potom ti to pri stlaceni spojky neotaca prevodovkou vobec... co tiez zrejme neni zle... ale ked zaradis hned potom co si stlacil spojku, tak sa vnutro prevodovky este chvilu toci svojou vlastnou zotrvacnostou... cize preto sa pri zaradeni kolesa pohnu... ale ked chvilu pockas, tak sa stihne volnobezny prevod v prevodovke zastavit...
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
viktorko22
Príspevky: 809
Registrovaný: 5.9.2008
Auto: E46 - ohňoSTROJ
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: buchanie

Pondelok, 23. Marca 2009, 09:19

jozi_bmw napísal:
bol som vcera v servise, hardyspojka je ako nova takze nou to nebude.
bolo mi povedane, ze to zrejme bucha kardan a vraj je to normalne. takze neviem no...
ak by to bolo diferakom, co by to tam mohlo buchat? moze tam byt nieco vymlatene a staci vymena nejakych dielov alebo komplet diferak novy?


ja mam ten isty problem a mne poradili vymenit silenblok za diferakom, tak neviem..
 
Užívateľov profilový obrázok
viktorko22
Príspevky: 809
Registrovaný: 5.9.2008
Auto: E46 - ohňoSTROJ
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re:

Pondelok, 23. Marca 2009, 09:31

BlackRider napísal:

ja vymenil som jeden silneblok co je na diferaku a vsetko je ok


je to priecny silentblok za diferakom?? cislo dielu : 331 176 751 808 ???
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Štvrtok, 26. Marca 2009, 13:09

alfi666 napísal:
vtom mas pravdu - tie diely co si napisal drzia diferak vtom "rame" (alebo ako to nazvat)... ale ten ram je o kasnu pripevneny tiez silenblokmi ktore mozu byt tiez vymlatene a buchat :roll: ... inak to nezistim, nez tak, ze to cele rozoberiem a pozriem v akom su stave.. a tie vymlatene vymenim :-k


zistis to tak ako som to zistil ja - dvihnes jedno zadne koleso a pomocnik bude simulovat zataz diferaku (aj ked z druhej strany ale to je asi jedno) cize bude z celej sily mykat kolesom. Ty lezis pod autom a vidis ktory silentblok ma volu - u mna je to ten za diferakom c. 9 a to bude asi aj pricina buchotu (ked neratam odtrhnuty silentblok napravnice)
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Nedeľa, 29. Marca 2009, 10:53

wlado napísal:
a nemáš obavy, že na teba to auto padne? [-X

pod mojim autom je zozdadu tolko miesta ze sa tam zmestim aj bez zdvihaku + vzdy ten dvihak nejako poistim - dreveny kvader, tehla alebo nieco podobne
 
Užívateľov profilový obrázok
iste
Príspevky: 1287
Registrovaný: 23.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Pondelok, 30. Marca 2009, 07:33

aj namna padlo auto.nissan sunny :D bolelo to
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Streda, 28. Októbra 2009, 12:55

iste napísal:
aj namna padlo auto.nissan sunny :D bolelo to

..heh no tak to sa nečudujem ...

inak už ste vyriešili niekto ten problém s búchaním ?
 
wondratt
Príspevky: 1
Registrovaný: 22.1.2010
Auto: bmw 318 Ci
Kraj: Košický

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Piatok, 22. Januára 2010, 13:08

Cawte
sucitim s kazdym co ma rovnaky problem ako ja,myslim tie SUPY co sa ozyvaju zo zadnej napravi,ci uz pri radeni alebo pri rozbiehani.
vec sa ma takto:
1.ako prve skontrolujte silnetbloky na zadnej naprawe na diferaku + stredove oblozenie kardanu
2.ak je to OK...potom skontrolujte kardanovy kriz a hardy spojku ktore casto sposobuju tieto rany
3.casto sa stawa ze je opotrebovana spojka aj ked sa zda ze spojkou to nieje
4.v najhosom pripade to moze sposobovat diferencial,ktory je velmi draha zalezitost

moje auto dnes prislo so servisu(konecne),a problemom sa ukazalo stredove oblozenie kardanu spolu s hardy spojkou
a tiez tam bol vymlateny jeden silentblok na diferencialy...oprava stala nieco cez 200 eur.
mechanik to zhodnotil takto:vsetky auta so zadnym nahonom maju po urcitej dobe(5-10 rokov)tieto problemy,vacsina z nas nieje prvymi majitelmi tychto vozidiel a nedokazemi zistit ako sa s autom zachadzalo pred jeho nadobudnutim.takze asi tolko k tomuto buchaniu.a ak wam niekto v sevise povie ze to buchanie tak ma byt ale bo ze to problem nieje,tak sa welmi myli leo najviac potom trpi pervodovka spolu s diferencialom a moze sa stat ze s opravy v hodnote 200 EUR moze dosjt k oprave do niekolkych tisic EUR.
majte sa.
 
juryjury
Príspevky: 27
Registrovaný: 24.5.2012
Auto: BMW e36 328i Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Nedeľa, 5. Augusta 2012, 15:25

Caute, s buchanim mam "problem" aj ja. Je to tupe buchnutie pri zaradeni jednotky po tom, ako bol predtym zaradeny neutral. Pri preradeni z 1 na 2 to spravi obcas tiez. Aby bolo uplne jasne, postup je takyto:

motor bezi-> zaradeny neutral -> zosliapnem spojku -> radim jednotku -> v momente ako tam ta jednicka pada, tak BUCH zozadu.

pri samotnom rozbiehani to uz nerobi, iba obcas ked radim z 1 na 2.

Nespravi to ani ked mam zaradenu jednotku, stlatim spojku, dam tam neutral, pricom spojku vobec nepustim, a dam tam znovu jednotku. Akoby som preradil z 1 -> N -> 1 na jedno sliapnutie na spojku.
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: E36/325tds - Buchanie pri radeni

Sobota, 25. Augusta 2012, 09:36

..podla mna to bude robit aj spojka, ja mam spojku na maderu trha pri pohynaní sklbka, zotrvak vybruje, a tiez ked zaradim 1 tak buchne ale nebucha to v diffe ale ked dam auto na zdvihak zaradim rychlost a otacak tak trieska niekde v prevodovke resp spojke vola je proste v prevodovke takze asi zotrvak, lebo prevodovka nemoze mat az taku volu..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní