Streda, 23. Augusta 2017, 08:58
Čaute, ja mám tiež podozrenie na snímač polohy škrtiacej klapky.
Motor M43B18 - všetko šlape ako má, za jazdy absolútne žiadny problém, výkon super, žiadne strieľanie, vynechávanie atď. Jediný problém je voľnobeh. Ten mi kolíše od 900 - 600 otáčok, niekedy dokonca od 1200 - 600.
Na 100% neni nikde diera, kontroloval som to 100 krát a taktiež som robil aj smoke test a všetko ok. Tak isto som vymenil váhu vzduchu, sviečky, cievku, káble ku sviečkam aj voľnobežný ventil, predvčerom som dal novú lambdu sondu BOSCH. Ventil odvetrávania je tiež nový a rovnako tak aj snímače vačky a kľuky a žiadna extra zmena. Motor ide lepšie ako pred tým, ale ten voľnobeh sa stále úplne neukľudnil.
Mám podozrenie na snímač polohy škrtiacej klapky. Po odpojení tohto snímača sa motor ukľudní a pekne drží voľnobeh. Je síce zvýšený na nejakých cca 1000 otáčok, ale vôbec nekolíše a aj z výfuku je počuť pekný zvuk. Zase ale horšie reaguje na plyn - po zošliapnutí plynu sa otáčky pridajú oneskorene, čo je ale normálne, keďže je snímač odpojený.
Len pre info - ak odpojím baterku na pár hodín, tak voľnobeh si motor drží celkom dobre či za studena, tak isto aj za tepla. Ale po pár km (napr. po prejdení 30 km) sa motor ako keby prepne do nejakého iného režimu. Úplne tomu voľnobehu začne hrabať a začne z ničoho nič zas kolísať.
Takže otázka: Môže vadný snímač škrtiacej klapky spôsobovať toto kolísanie na voľnobehu?
Ďakujem za odpovede.