Zdravim,
vopred sa ospravedlnujem, ak to tu uz niekto riesil, ale nenasiel som to..
Mam problem so startovanim. Proste zrazu auto prestalo startovat. Po otoceni kluca nic, ani tuk... diagnostika prebehne, elektrika ide. Auto po roztlaceni hned chyti.
Najprv sme identifikovali ako problem cievku. Kedze vsak auto zrazu zacalo startovat (asi 40-50 chytilo) tak si kamarat pomyslel, ze by to teda mohlo byt imobilizerom. Ten sme vsak vylucili definitivne po tom, ked auto znovu nechcelo chytit a pri otoceni kluca do startera siel prud + plus nechytil ani napriamo. Po pobuchani po cievke vsak okamzite nastartoval. Takze posledna verzia problemu je znovu cievka, pripadne nejaky studeny spoj kedze po nu je vsetko ok.
Padol navrh na vymenu cievky, tak som suhlasil, no narazil na problem ze nevedia, aku cievku objednat, kedze vraj (neviem) pre 97 rok, 75KW sa robilo niekolko druhov starteru a teda aj niekolko druhov cievok. Problem je ze starter je len velmi tazko zlozitelny, kedze jedna zo skrutiek co ho drzi ma odrazenu hlavu a v stiesnenych priestoroch je to problem.
Moja otazka je, ci sa da na zaklade vin cisla, alebo niecoho zistit typ startera a na zaklade toho objednat novu cievku, ktoru uz kamarat polahky vymeni...
Dakujem Vam za odpovede. Toto beriem ako poslednu moznost a potom to dam do servisu, lebo uz som pomaly 3 tyzdne bez auta a zacinam stracat nerv
