... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Utorok, 12. Marca 2013, 23:48

Po prvé, auto mi počas jazdy trhá, cuká sa. Mám aj LPG, pri jazde na plyn to nerobí. LPG nie je sekvenčné, zmiešava sa so vzduchom pri nasávaní. Napadlo mi, či to nemôže byť problém vstrekovania (tlak, riadenie vstrekov), kedže sa jazdí prevažne na LPG. Lenže ak stlačím plyn naplno (kedy zareaguje druhá poloha spínača škrtiacej klapky), vtedy ťahá bez trhania, tak by som tlak paliva asi vylúčil.
Druhá vec, že auto má za studena vyšší "lepší" výkon. Pozorujem to na benzín aj LPG. Súvisiac s prvým bodom, za studena na benzín aj menej trhá. Proste keď sa zohreje, auto nejak zleniveje, slabšie akceleruje. Kde hľadať problém? Čidlo teploty? Lenže ak by bolo čidlo zlé, tak neukazovalo by zlú teplotu aj na budíkoch? Tam ukazuje dobre a pokiaľ viem tak M40ka má len jedno čidlo v bloku motora. Tak co teď? :)
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
mato8340
Príspevky: 128
Registrovaný: 19.6.2009
Auto: 2x BMW e30
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Utorok, 19. Marca 2013, 20:05

mozno lambda ked sa zohreje moze davat zle hodnoty ale to by asi nesklbalo
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Utorok, 19. Marca 2013, 20:11

Mám bezlambdovú nekatalyzovanú 316ku, takže lambda sa mňa netýka.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Nedeľa, 31. Marca 2013, 14:08

po dlhšom čase som sa dostal k tomu, že rozoberiem a prečistím váhu. Všetko som premeral, prečistil, no žiadna zmena.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
veroli
Príspevky: 83
Registrovaný: 12.11.2008
Auto: e12
Kraj: Košický

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 09:19

nemá náhodou dve čidlá na hlave pod saním?pozri,niesom si istý.
e12
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 09:31

trha cuka? chudobna zmes mas derave nejake hadice alebo zle spoje a taha falosny vzduch pri m40 klasika, alebo teplotne cidlo poslo :D zmeraj odpor cidla, toho pre RJ a pozri netesnosti,
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 14:38

čidlo som mal von, meral som, kontroloval podľa hodnôt v "jak na to" a neviem či m40ka má ešte iné čidlo okrem toho v hlave pod saním, nikde som nenašiel, že by mala dve.

hadice som prekontroloval už niekoľkokrát, niektoré vymenil, podoťahoval tými kovovými sponami, skúšal som aj potierať štetcom s bezínom, či mi niekde nezakolíšu otáčku.

Čo som v poslednej dobe odsledoval, tak keď trhá a nejak sa mu nechce akcelerovať, stačí keď povolím a znovu pridám plyn, vtedy akoby dostalo šťavu a ťahá. Čo mi napadlo, tak váha vzduchu, lebo tá je ovládaná plynovým pedálom, resp. množstvom nasávaného vzduchu. Síce som ju kontroloval, čistil bežec, odporovú dráhu, no ruku do ohňa nedám je je 100pro ok. Chcelo by to nejaké presné hodnoty, ktoré zmerať, no nenašiel som.

Rád by som to vyriešil, no ak nie tak sa nezastrelím. Štartuje, nekape, jazdiť sa s tým dá, len to trhá a má asi aj fajnú spotrebu. Ale mám tam LPG, takže väčšinou na benzín nejazdím.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 22:19

hm, netaha falosny vzduch od plynu akokeby ?
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Piatok, 12. Apríla 2013, 14:57

ak by ťahalo tak jedine pred váhou, lebo ako som písal LPG sa nevstrekuje ale zmiešava so vzduchom pri nasávaní a zmiešavač/mixer je namontovaný ešte pred váhou (viď obr.), takže ak keby niečo ťahalo, tak by to nebolo "falošné" (si myslím :smile: ), no mal som aj túto časť rozobranú, všetko prečistené nanovo dotiahnuté.

Čo som si dnes všimol po hlbšom pozretí, že je tam aj to druhé čidlo teploty (viď. obr, čidlo 2). Ja som mal von len čidlo 1, ktoré je zrejme pre budíky (lebo ručička na budíku mi poskakovala, po vymontovaní, prečistení kontaktov už drží). Takže viem čo ma najbližšie čaká na otestovanie. Som X krát čítal "jak na to" ale o druhom čidle pre m40 som sa nič nedočítal. Svitla nová nádej :D

DSCF4002.JPG

NTg4X3A=.png
NTg4X3A=.png (88.61 KiB) 5007 zobrazení


P.S: ...jeden dotaz mimo, čo by mi mohlo ovplyvňovať spotrebu LPG (okrem samotného splyňovača a jeho nastavenia), už asi jedine sviečky, nie? Lebo keď sa mi zapne LPG, odpojí sa RJ motora, voľnobežný ventil, váha mi tiež nič nereguluje, tak už ostávajú len sviečky.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
vrabec771
Príspevky: 206
Registrovaný: 30.8.2008
Auto: e30,e30 a e30
Kraj: Trnavský

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Piatok, 12. Apríla 2013, 22:05

ja si myslim ze je problem v palive-motor nedostava potrebne mnozstvo.kedze na lpg ide v pohode tak by som hladal chybu v palivovej sustave-filter,cerpadlo,regulator...
 
erik202
Príspevky: 16
Registrovaný: 18.3.2013
Auto: e30
Kraj: Košický

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Pondelok, 15. Apríla 2013, 15:23

Mne tak toto iste robi cuka mi motor v 1-tke sa rozbehnem dam 2-ku a nevie sa rozbehnuť auto dam plny plyn nereaguje až po 5 sekundach ako keby sa spametalo a rozbehne sa neviem čo to je ... a ešte taka otazka auto mi vkuse dymi na bielo či je zohriaty motor či ne na bielo vkuse dymi + mizne voda v chladiči
.. motor m40
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2086
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E36 E87
Kraj: Košický
Bydlisko: MI/PO

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Pondelok, 15. Apríla 2013, 15:52

erik202 napísal:
Mne tak toto iste robi cuka mi motor v 1-tke sa rozbehnem dam 2-ku a nevie sa rozbehnuť auto dam plny plyn nereaguje až po 5 sekundach ako keby sa spametalo a rozbehne sa neviem čo to je ... a ešte taka otazka auto mi vkuse dymi na bielo či je zohriaty motor či ne na bielo vkuse dymi + mizne voda v chladiči
.. motor m40

Prasknuta hlava / tesnenie pod hlavou...
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Pondelok, 15. Apríla 2013, 16:58

erik202 napísal:
Mne tak toto iste robi cuka mi motor v 1-tke sa rozbehnem dam 2-ku a nevie sa rozbehnuť auto dam plny plyn nereaguje až po 5 sekundach ako keby sa spametalo a rozbehne sa neviem čo to je ... a ešte taka otazka auto mi vkuse dymi na bielo či je zohriaty motor či ne na bielo vkuse dymi + mizne voda v chladiči
.. motor m40


to by som tiež videl na hlavu, alebo tesnenie.

Čo sa mňa týka, mne to ide trhano, ale problém bude asi inde. Je možné, že nejak neskoro, alebo skoro, alebo proste nejak blbo odpaluje zmes vo valcoch? Všimol som si že mi málinko trhá aj na LPG, skoro to necítiť a len na nízkych otáčkach.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
erik202
Príspevky: 16
Registrovaný: 18.3.2013
Auto: e30
Kraj: Košický

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Utorok, 16. Apríla 2013, 19:44

ked to rozoberiem ako pridem nato že je v pi** tesnenie ? ...
 
Užívateľov profilový obrázok
fíri
Príspevky: 128
Registrovaný: 19.11.2007
Auto: magnet na pandúrov
Kraj: Trnavský
Bydlisko: TT - Jabka

Re: Trhanie/cukanie za jazdy + nízky výkon po ohriatí

Streda, 17. Apríla 2013, 13:54

trha, cuka az ked sa motor zohreje? za studena to nerobi?
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných