... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Streda, 13. Februára 2013, 21:52

Marosqo napísal:
jak clovek ,co ma zavzdusneny chladiaci system, a sam ani nevie ako sa odvzdusni, ako takyto clovek sa chce pustit do demontaze hlavy motora ? ](*,)


do demontaze este v pohode, ale do montaze to uz neviem :-k

ale tak hadam to bude len zavzdusnene a vsetko bude OK, no uvidime :-s
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Štvrtok, 14. Februára 2013, 21:58

ja by som to nerobil sam :) ja sa zatial len ucim co to s tymi autami, a nemienim tu hrat frajera aktualne :) tak si necham poradit :) no viem ze demontovat nikdy problem nieje :D do montaze by som sa sam nepustil :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Piatok, 15. Februára 2013, 12:30

tricka.drifter napísal:
ja by som to nerobil sam :) ja sa zatial len ucim co to s tymi autami, a nemienim tu hrat frajera aktualne :) tak si necham poradit :) no viem ze demontovat nikdy problem nieje :D do montaze by som sa sam nepustil :)


tak sú aj také veci čo je skôr problém demontovať a namontovať to už ide ľahko

každý nejako začínal a všetko je prvý raz, ja som sa všetko naučil z manuálu a tuto z klubu a ešte sa mám stále čo učiť
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Nedeľa, 17. Februára 2013, 10:41

presne tak :) cista pravda :) velke dakujem :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Utorok, 19. Februára 2013, 00:23

nejdem zakladať novú tému, tak sa spýtam tu. V prvom rade ide o M40, 316i. Pravidelne sa mi zavzdušňuje systém. Odvzdušňoval som už niekoľkokrát a stále sa to tlakuje. Horná hadica čo ide do chladiča zvykne byť tvrdšia, no nie úplne na kameň, ani nie je zväčšená (nafúknutá). Minule mi sa natlakovalo tak, že mi voda v expanzke vystúpala až povrch a tiekla mi von cez nejaký prepad.
Dnes som si to tiež všimol, prišiel som domov, vypol motor a do pol minúty mi voda v expanzke vystúpala z cca štvrtiny až po hrdlo, tak som povolil odvzdšňovák na chladiči a kleslo to. Preto ani nemôžem doliať kvapalinu tak ako treba, lebo ak to zabudnem odvzdušniť, tak mi to zas po čase vytlakuje von. Z výfuku to trochu dymí na bielo a na tom vrchnom kovovom ventildekly bola tá maslová emulzia, ktorá sa tvorí keď sa dostáva voda do oleja. Ale vraj to v zime a na krátkych trasách nie je nič neobvyklé.

To sú príznaky a teraz otázka, prečo sa to stále zavzdušňuje? Hlava alebo tesnenie? Odkiaľ sa tam ten vzduch stále berie?
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
mato8340
Príspevky: 128
Registrovaný: 19.6.2009
Auto: 2x BMW e30
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Utorok, 19. Februára 2013, 18:17

asi len tesnenie vzduch ti tam pretlaca z valcov v ktorych je tlak a potom vytlaca vodu aspon mne tak tlacilo vymenil som tesnenie dal zrovnat hlavu a mam pokoj vodu som nedolieval ani nepametam kedy.
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Utorok, 19. Februára 2013, 20:01

kks na vsetkych m40 jebe tesnenie to je neskutocne :D boha sak je to len atmosfera? ako sa da na tom jebnut tesnenie nechapem , sak nikdo neni cicina a nedava tomu za studena, bud je na vsetkych motoroch v riti pumpa alebo termostat alebo zasraty chladic, sa to tu v poslednej dobe kopia tie pripady,

tlakuje ti hadice a zavzdusnuje sa a ako vyzera teplota motora hreje sa ?
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Utorok, 19. Februára 2013, 22:41

BouBou napísal:
kks na vsetkych m40 jebe tesnenie to je neskutocne :D boha sak je to len atmosfera? ako sa da na tom jebnut tesnenie nechapem , sak nikdo neni cicina a nedava tomu za studena, bud je na vsetkych motoroch v riti pumpa alebo termostat alebo zasraty chladic, sa to tu v poslednej dobe kopia tie pripady,

tlakuje ti hadice a zavzdusnuje sa a ako vyzera teplota motora hreje sa ?


by si kukal ze kolko ludi naklada za studena a hlavne mlady na baworoch, nastartuje pri -10 a hned obmedzovac, aj takych som zazil, ale netvrdim ze je to tento pripad

neviem ci to chalan odvzdusnil a vyriesilo sa to alebo problem pretrvava, este nenapisal
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Streda, 20. Februára 2013, 10:32

BouBou napísal:
kks na vsetkych m40 jebe tesnenie to je neskutocne :D boha sak je to len atmosfera? ako sa da na tom jebnut tesnenie nechapem , sak nikdo neni cicina a nedava tomu za studena, bud je na vsetkych motoroch v riti pumpa alebo termostat alebo zasraty chladic, sa to tu v poslednej dobe kopia tie pripady,

tlakuje ti hadice a zavzdusnuje sa a ako vyzera teplota motora hreje sa ?


určite tomu za studena nenakladam, nie som predsa hovädo, ako niektorí :). Teplota motora sa udržuje cca na polovici, vystúpi max tri milimetre za polovicu. Tak zrejme to tlačí z tých valcov, onedlho budem musieť meniť rozvodový remeň, tak si dám pozrieť aj to tesnenie. Zatiaľ budem musieť jazdiť tak a pravidelne odvzdušňovať.

A ešte, čo stojí zrovnanie hlavy? Je to nutné, alebo stačí len vymeniť tesnenie. Niekde na fore som čítal, že existujú dve hrúbky tesnenia, jedno ak zrovnávaš, druhé ak nie. dik.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Streda, 20. Februára 2013, 12:08

asi nebude prihnuta ale ak bude dosadacia plocha naprd tak radsej ju stahni ale o 0,2 a daj hrubsie tesnenie, hlavne dobrej znacky elring alebo goetze setko ine su sprostosti, lacne sity
zrovnat hlavu rataj cca 30 euro :D vselikde to robia
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
mato8340
Príspevky: 128
Registrovaný: 19.6.2009
Auto: 2x BMW e30
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Streda, 20. Februára 2013, 18:46

ja som daval zrovnavat kvoli vodnym kanalom bolo to okolo nich dost pochybne a stalo ma to asi 15ecok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Nedeľa, 24. Februára 2013, 16:08

Tak moja situácia sa dosť zhoršila. Neviem či toto môže spôsobovať načaté tesnenie. Včera sa mi motor zohrial k prvej čiarke za polku, potom zas kleslo na na stred a takto to skákalo hore dole. Keď som zastavil, expanzka bola natlačená vodou, tak som povolil odvzdušňovák, začalo syčať, tak som ho úplne odkrútil (motor bežal) a z otvoru para a tlak ako z lokomotívy, žiadna voda len para. Tak som vypol motor, asi po minute, to utíchlo, skúsil som zas naštartovať, do pár sekund zas parilo.
Neviem čo sa mu to porobilo, proste tlakuje vodu do expanzky, potom ju zrazu "zhltne", za chvíľu zas natlakuje, zas zoberie a tak to blbne. Motor sa strašne rýchlo zohreje, no nikdy nepresiahne za prvú čiarku za polkou.
Takže auto ide zajtra do servisu, na toto som už asi krátky, ale budem rád, rád za niečo naučím, ak mi to niekto vysvetlí, že čo sa mu stalo. Či to môže spôsobovať to tesnenie, alebo čo iné.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Nedeľa, 24. Februára 2013, 20:30

no logicke ze sa pary, lebo ked ma 90 stupnov a vysoky tlak a je zohriate, lebo odvzdusnuje sa tak ze sa povoli odvzdusnovak a leje sa zmes az dokym nezacne vytekat s otvoru bez bubliniek, potom sa zasrobuje odvzdusnovak, aj nadobka a hotovo :D
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Pondelok, 25. Februára 2013, 16:56

tak dnes som sa v tom zase vrtal, lebo som mal podozrenie aj na pumpu. Dolial som cca 2,5l vody, toľko mi jej vytlačilo cez expanzku von, naštartoval, hadica kúrenia sa zohriala za chvíľu, takže čerpadlo ok. Ale tesnenie, bude zrejme načaté, lebo z odvzdušňováku na chladiči stále bubliknuje. Vody som dolial, aby bolo dosť, otáčky som zvýšil na cca 1200 a aj po 5 minutách sa stále tvorili bublinky.
Zajtra ide hlava dole, tak budem múdrejší.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i M40 Prehrievanie motora

Utorok, 5. Marca 2013, 08:33

No takze mne sa uz neprehrieva, teda neviem, casom sa uvidi, ale tesnenie je v tahu, lebo uz mi vykuka sem tam spod hlavy ](*,) ](*,) ](*,) , takze asi tak, ale po ovzdusneni, to zatial funguje ako tak :) aj kuri, ani sa neprehrieva :) takze zatial spokojnost :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných