... všetko o BMW ...

Moderátor: jkk

banner
 
florian100
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 17.8.2016
Auto: F20
Kraj: Bratislavský

Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Streda, 17. Augusta 2016, 10:04

Ahojte,
Mas z vas niekto skusenosti s ACC na F20/F21?
Neviete, nudzove brzdenie pred prekazkou (autom pred vami) je aktivne stale alebo musi byt ACC aktivovane vodicom?
Napr. zacnem jazdu v meste (kde nepouzijem adaptivny tempomat) - bude auto pred prekazkou varovat resp. brzdit? Alebo musim aktivovat ACC a varovanie/nudzove brzdenie bude aktivne az potom?
Nejake skusenosti z pouzivania ACC?
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Sobota, 20. Augusta 2016, 08:29

Sice mam ACC na F10, ale myslim ze vo funkcnosti nie je rozdiel. ACC je super vec, na F modeloch je uz celkom vyladene. Auta registruje celkom spolahlivo, len napr. na kruhaci ma obcas tendenciu sa velmi lepit na auto vpredu, akoby ho nevidel....
Ked je rozdiel rychlosti vacsi (dobieham ovela pomalsie iduce auto) zvykne to reagovat trosku zbrklo, dlho drzi rychlost a potom prudsie brzdi. Na 90% jazdim s odtupom nastavenym na minimum, lebo pri nastaveni na vacsi odstup to nechava medzeru medzi autami prilis velku.
system na zabranenie narazu funguje uplne nezavisle od ACC (aj ked to vyuziva rovnaku techniku - kamery a radary), takze ACC moze byt vypnute a system nudzoveho brzdenia je funkcny, moc by som sa na to ale nespoliehal, zasahuje fakt az v poslednej chvili, az ked je naraz neodvratny.... predtym vydava akusticke a graficke varovanie (blika kontrolka s cervenym autom), ale este nebrzdi...
 
xener
Príspevky: 1603
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Sobota, 20. Augusta 2016, 12:27

Nudzove brzdenie funguje nezavisle od acc, len ho musis mat zapnute. ja ked vojdem do mesta, hned ho vypinam, pretoze mu moc neverim a raz ma skoro dostal do buracky. pokusil som sa vyskusat par krat jeho funknost, ale ani raz sa mi ho nepodarilo aktivovat, vzdy som ho predbehol v brzdeni a to som fakt cakal do poslednej chvile :). A k tomu preco ho vypinam, chcel som odbocit do lava do vedlajsej ulice, islo auto oproti ale v pohode bby som to stihol, problem nastal ked som zatocil dolava, presiel za stredovu ciaru a auto mi v momenta rozsvietilo vsetko co sa dalo na cerveno a zaflekovalo, v protismernom pruhu, to protiiduce auto ma obislo cez moj povodny pruh, stastiie ze za mnou nic neslo. Odvedy je vypnuty hned po starte motora, bohuzial sa to neda nakodovat default off.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Sobota, 20. Augusta 2016, 12:50

Xener, to muselo byt dost natesno, ked to reagovalo ako opisujes.... mne auto snad same od seba este nudzovo nebrzdilo.
Akurat ked dobieham auto a nalepim sa na neho, tak mi vyskakuju oranzove a cervene varovania... :mrgreen:
System nevypinam nikdy...
Ja s ACC jazdim aj v meste a celkom mi to vyhovuje, len obcas zachytava aj odparkovane auta popri ceste...
 
xener
Príspevky: 1603
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Sobota, 20. Augusta 2016, 13:10

ja len v kolonach a na okreskach, ono to nechava moc velku vzdiaalenost na moj vkus, vzdy sa ti v meste niekto pichne tesne pred teba a na dialnici to zas zbytocne pribrzduje moc zavcasu, takze aj tak musim pritlaciit plyn, aby si auto predomnou uvedomilo, ze nechcem ist do konca dialnice v jeho vzduchovom tunely :D
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
mexican
Príspevky: 3785
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Pondelok, 22. Augusta 2016, 16:41

bruno75 napísal:
Ja s ACC jazdim aj v meste a celkom mi to vyhovuje, len obcas zachytava aj odparkovane auta popri ceste...

Oficiálne by ACC nemalo reagovať na statické prekážky a podľa mojich doterajších skúseností u mňa ani na jednom aute nereagovalo.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
xener
Príspevky: 1603
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Utorok, 23. Augusta 2016, 12:22

auta stojace na krizovatke za staticke prekazky nepokladas ? lebo mne ACC brzdi aj v takomto pripade.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
mexican
Príspevky: 3785
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Utorok, 23. Augusta 2016, 15:25

xener napísal:
auta stojace na krizovatke za staticke prekazky nepokladas ? lebo mne ACC brzdi aj v takomto pripade.
Ak auto išlo pred tebou a ACC ho registroval a potom zastalo na križovatke, tak vtedy by naň tempomat zareagovať mal. Ak sa blížiš ku stojacemu autu a radar ACC ho zachytil až keď už stálo - nevedel že sa jedná o pohyblivý objekt, tak by ACC na neho s najväčšou pravdepodobnosťou nezareagoval iba by sa spustilo varovanie pred blížiacou sa prekážkou.

Potom existujú špecifické situácie kedy som spozoroval rozdielne správanie medzi BMW a OOOO.

Modelová situácia: ACC zabrzdí a zastane na križovatke za autom pred tebou. Pred tým autom stojí ďalšie auto(á). V čase kedy ešte funguje stop & go, (t.j. tvoje auto sa samo rozbehne keď sa pohne auto pred tebou) sa vodič auta pred tebou rozhodne preradiť sa do iného pruhu a auto pred ním stojí na mieste. A myslím, že to funguje aj potom, keď po rozbehnutí sa auta pred tebou dáš RES na tempomate.
A tu prichádza ten rozdiel
BMW: Rozbehne sa a je mu jedno, že tam stojí druhé auto - pokiaľ nezareaguješ, tak narazí do toho auta.
OOOO: Rozbehne sa a za autom stojacím vpredu zabrzdí.

Možnože to medzičasom v BMW poriešil, ale moja biela plečka sa správala presne tak, ako to popisujem.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Pondelok, 5. Septembra 2016, 10:07

mexican napísal:
Potom existujú špecifické situácie kedy som spozoroval rozdielne správanie medzi BMW a OOOO.

Modelová situácia: ACC zabrzdí a zastane na križovatke za autom pred tebou. Pred tým autom stojí ďalšie auto(á). V čase kedy ešte funguje stop & go, (t.j. tvoje auto sa samo rozbehne keď sa pohne auto pred tebou) sa vodič auta pred tebou rozhodne preradiť sa do iného pruhu a auto pred ním stojí na mieste. A myslím, že to funguje aj potom, keď po rozbehnutí sa auta pred tebou dáš RES na tempomate.
A tu prichádza ten rozdiel
BMW: Rozbehne sa a je mu jedno, že tam stojí druhé auto - pokiaľ nezareaguješ, tak narazí do toho auta.
OOOO: Rozbehne sa a za autom stojacím vpredu zabrzdí.

Možnože to medzičasom v BMW poriešil, ale moja biela plečka sa správala presne tak, ako to popisujem.
V zasade suhlasim, len si netrufam povedat, ze to vzdy funguje na 100% presne takto, je to sice stroj, ale nechova sa vzdy uplne rovnako... ma svoj "rozum" :mrgreen:
niekedy mi v popisovanej situacii (auto predo mnou sa blizi ku krizovatke a nahle sa preradi do ineho pruhu) dalsie auto vpredu zartegistruje a dobrzdi, niekedy nie...
signifikatne pre mna je, ci ostane svietit oranzova ikonka, ak svieti, viem ze auto samo bezpecne dobrzdi, ak zhasne, viem, ze musim brzdit ja...
system zatial nie je 100% a noviny by som si pri jazde po meste rozhodne necital... ale aj tak to povazujem za vyborneho pomocnika...

mexican, pokial ide o porovanie systemov BMW / Audi, mas pocit, ze ACC v OOOO reaguje citlivejsie, resp. ze jazdi "predvidavejsie", t.j. ze viac vyuziva jazdu na volnobeh a menej brzdi?
z mojich skusenosti v BMW by som povedal, ze to nie je najhorsie ale system ma urcite este svoje rezervy, netusim, ci to v G11 dotiahli na vyssi level...
 
mexican
Príspevky: 3785
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Utorok, 6. Septembra 2016, 09:53

Ja už to nejako moc neriešim a po tých viac než 2 rokoch čo som presedlal z jednej bielej plečky do druhej tie rozdiely ani moc nevnímam.
Na OOOO mám možnosť prepínania či ACC reaguje rýchlejšie alebo lenivejšie, ale subjektívne mám pocit, že sa to týka iba zrýchlovania. Pri spomalovaní je to stále také, že namiesto aby pri spozorovaní auta predo mnou iba pustil plyn a nechal to dobehnúť bez plynu a brzdiť až v prípade keď je to naozaj nutné, tak sa snaží čo najdlhšie ísť pod plynom a potom brzdí zbytočne intenzívne. Na tieto situácie som ale už zvyknutý, takže tomu ACC dosť často pomáham a v takýchto situáciach ho na chvíľu vypínam.
Stále to má ku dokonalosti ďaleko, ale vždy lepšie než obyčajný tempomat.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Adapative Cruise Cotrol ACC (5DF)

Utorok, 6. Septembra 2016, 11:26

takoj... :thumbup:
howgh... :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných