... všetko o BMW ...

Moderátor: jkk

mmracing.sk
 
Drobec-sk
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 17.3.2016
Auto: BMW e87 120i
Kraj: Bratislavský

Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Nedeľa, 3. Apríla 2016, 23:21

Čaute klubáci, mám e87 120i motor N46 a potrebujem poradiť, trochu sa rozpíšem :-)

po štarte mi zasvieti červená kontrolka tlaku oleja na pár sec. ale vždy až pri napr. 2,3 a 4 štarte keď už auto po nejakej jazde vychladne, počas zohriateho motora môžem aj 100x naštartovať a nezasvieti tak isto ani po celej noci keď auto stojí a naštartujem nerozsvieti sa. Viem že to môže byť separátor to budem riešiť zajtra tak isto sa zmerá tlak oleja tak uvidím (diagnostika neukazuje žiadnu chybu). Len chcem vedieť či nemáte ešte nejaké nápady čo by to mohlo byť. :-)

+ papá mi besne olej (sem tam zadymí ale nič extra) resp. keďže nemám mierku spolieham sa na bc-menu avšak ten mi to ukazuje v celku zaujímavo. Pred 1100 km bol menený olej a zrazu dnes mi ukázalo že mám nízku hladinu oleja tak som tam doliala asi 6dc (5w30) a ukázalo to že mám olej na max. išla som to prevetrať (pár km) a ukázalo že je tam polovica medzi min a max vypla som motor zapla a zrazu ukazovala tesne pod max. Skáče to hore dole a pritom bol menený senzor hladiny oleja aj tlaku oleja. Olejové flaky pod autom nemám, aj chladiaca je ok tak neviem kam môže miznúť toľko oleja..

-je pravda že predchádzajúcemu majiteľovi sa podarilo zakarbonizovať motor, ale je po niekoľkých preplachoch a mimo problému s olejom mu nič nieje šlape jak hodinky :-D

Sorry, ak táto téma niekde je ale som ju nenašla a budem vďačná za každú radu/info :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12239
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Pondelok, 4. Apríla 2016, 06:56

Nepotesim ta,ale choroba tychto motorov je prave to ze zeru olej...T.j ten motor stratil tlaky na valcoch a tym padom,zodrate piestne kruzky a zratie oleja...Riesil som par tych motorov a vzdy rovnaky problem....Daj zmerat kompresie a budes vediet na com si,ale na 98% je to to co pisem......

Takto vyzeralo posledna N46 co som riesil....A este ta nepotesim,lebo valce sa vyderu do Óoo a s tym nic nespravis.....

OK tlaky su od 11bar-.. Podla polohy valvetronicu...
Prílohy
image.jpeg
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Drobec-sk
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 17.3.2016
Auto: BMW e87 120i
Kraj: Bratislavský

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Pondelok, 4. Apríla 2016, 11:27

Okej, skúsim zmerať a uvidím aké hodnoty to hodí. Ďalšia vec ak sú to piestne krúžky, prípadne piesty, valce poprípade ešte simeringy oplatí sa ísť do opravy alebo sa už oplatí skôr nový motor ? :)
 
Drobec-sk
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 17.3.2016
Auto: BMW e87 120i
Kraj: Bratislavský

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Utorok, 26. Apríla 2016, 08:19

Čaute, takže tlaky sú zmerané a sú ok pohybujú sa okolo 15-16 :) takže tlak motora ok a tak isto aj tlak oleja ok (mysleli sme si že problém je v snímači lebo to bol nejaký taliansky Sid ktorý tam ani nepasoval poriadne) vymenilo sa to za origo avšak stále keď sa auto zohreje po štarte a nehám ho odstavené po 2 hodinách naštartujem a zasvieti ale ak sa nehá odstavené viac ako cca 4 hodinky nezasvieti pri štarte, nejaké rady teda čo by to ešte mohlo byť ?

+ sa chcem ešte spýtať, stáva sa mi že keď ostanem stáť a rozbieham sa a dupnem tomu zadymím ale neskutočne avšak nesmrdí to olejom aj keď mi olej žere dosť (asi) dnes zistím viac keď vymením olej či je ho naozaj málo i keď hladina kolíše hore dole takže to pripisujem k tomu že môže byť zlý snímač hladiny oleja.

Ďalšia vec k tomu dymeniu, viem že to môžu byť simeringy, moja otázka teda znie či sa to dá nejako vymeniť bez toho aby musela iśť hlava dole, lebo to by vyšlo majland a koľko cca môže vychádzať výmena simeringov aj z vecami okolo toho.

Diky moc za každú odpoveď ;)
 
Mobile
Príspevky: 48
Registrovaný: 29.1.2013
Kraj: Nitriansky

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Streda, 11. Mája 2016, 12:31

drobec ais to uz mas aj vyriesene nei?
 
Drobec-sk
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 17.3.2016
Auto: BMW e87 120i
Kraj: Bratislavský

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Streda, 11. Mája 2016, 13:40

Teoreticky ano ale prakticky ešte nie :D simeringy to nie su čo je cool, hladinu oleja ukazovalo zle vymenil sa snímač hladiny a je to ok avšak papá ale typické pre tento motor a nie je to zas až nejaký extrém po výmene oleja nabehaných 800km a ukazuje hladinu cez BCC polovicu čo je fajn.
Čo sa týka kontrolky tlaku oleja, je to olejové čerpadlo takže zháňam to pri tom štarte druhom po vychladnutí ako som spomínala vyššie proste padne olej a 4s nemaže stratí tlak hodnoty sa pohybujú okolo 1,2-1,3 avšak minimum je 1 takže nič moc.

Záver teda je že ešte to doriešené nie je, zháňam olejové čerpadlo (najlepšie nové) alebo mi napadla ešte jedna varianta ako prvé skúsiť sa na to pozrieť či nebude zadrbkané karbónom, možno by to stačilo vyčistiť a kuknúť aj či nebudú zaserkané lamelá ešte.

:-)
 
mKlacan
Príspevky: 7
Registrovaný: 4.6.2017
Auto: BMW 120i
Kraj: Žilinský

Re: Tlak oleja + papá olej - e87 120i

Pondelok, 25. Septembra 2017, 22:44

Vyriešil si to nejako? Mám rovnaký problém.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných