... všetko o BMW ...

Moderátor: jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bohus
Autor témy
Príspevky: 117
Registrovaný: 12.6.2007
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

123d Comon-rail III. gen. twin turbo

Utorok, 3. Júla 2007, 11:51

Len som prekladal s urciteho clanku, mozno sa najde mala chybicka, sa ospr. dopredu :D

Comonrail 3. generacie s piezo strekovanim nafty s tlakom 2 000 barov

123d je dvojliter (1995ccm neviem preco dali 2,3 ale nevadi) 4val. disel, 400Nm toci uz od 2000ot/min do 4 400ot/min, biturbo bolo najpr v 5-kovom ako 6 valec, prvy krat sa teraz objavuje vo 4valci, zrychli 7s, a ma 204koni,
Nafta je vedena od piezo-injektora pod vysokym tlakom (2000bar) do spalov. priestoru.
Tento motor ma turboefekt bez casoveho zdrzania. Turbo-regulacna klapka distribuuje tok spalin k obom variabilnym turbinam. Obe maju rozdielnu velkost.
Ma o 17kg menej ako 120d predchadzajuci motor, co ma za nasledok este harmonickejsie rozlozenie hmotnosti na napravy. Uspora sa prejavila hlavne v hlinnikovej klukovej skrini, spajanu termicky spolu so sivou liatinov (valec). Hlava je novej konstrukcie hlavne kanale.
Neviem ci som to pochopil spravne ale zevraj pri nizsich otackach (pri rozbiehani) zapina male turbo a pri vyssich sa dostava velke turbo co umocnuje pocit v cloveku ze motor ma uz od nizkych otacek velmi dobry tah. Zevraj to robi dojem prudkeho narastu vykonu.
vraj to zere 5,2 uvadzaju sudruhovia v teste.
Prílohy
bmw_123d_p.jpg
bmw_123d_p.jpg (115.39 KiB) 3136 zobrazení
Naposledy upravil/-a bohus v Utorok, 3. Júla 2007, 11:57, upravené celkom 1 krát.
ex TRABANT 601 S limuzina, dvojtakt, vzd. chl, EURO -3
ex 318tds EURO 2
JAWA 175
 
Užívateľov profilový obrázok
bohus
Autor témy
Príspevky: 117
Registrovaný: 12.6.2007
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Utorok, 3. Júla 2007, 11:55

no neviem ako to bude s poruchovostou take biturbo to uz asi nebude 30 000,- :lol:
ex TRABANT 601 S limuzina, dvojtakt, vzd. chl, EURO -3
ex 318tds EURO 2
JAWA 175
 
Užívateľov profilový obrázok
Trickym
Príspevky: 132
Registrovaný: 7.5.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Ružinov

Utorok, 3. Júla 2007, 13:00

 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Utorok, 3. Júla 2007, 13:06

to uz hej ....

:twisted: ... taku mrchu by som si vedel predstavit ... :twisted:
ale tej spotrebe moc newerim ... takych 6 - 6,5 je mozno realnejsich ... aj ked nechajme sa predvapit....
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
bohus
Autor témy
Príspevky: 117
Registrovaný: 12.6.2007
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Utorok, 3. Júla 2007, 13:49

kačo napísal:
to uz hej ....

:twisted: ... taku mrchu by som si vedel predstavit ... :twisted:
ale tej spotrebe moc newerim ... takych 6 - 6,5 je mozno realnejsich ... aj ked nechajme sa predvapit....


no stare casy asi pominuly asi to spalov. je mozno dokonalejsie pri tej technologii no neviem, urcite tu spotrebu treba brat s miernou rezervou
ex TRABANT 601 S limuzina, dvojtakt, vzd. chl, EURO -3
ex 318tds EURO 2
JAWA 175
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Streda, 22. Augusta 2007, 20:22

Systém dvojturba bol popisovaný asi pred 2-3 rokmi v časopise BMW revue. Tam predstavovali 535 a princíp opisovali tak, že pri nižších otáčkach je spalinami poháňané to malé turbo a to poháňa to veľké. Preto ten záťah už od voľnobehu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných