Štvrtok, 9. Januára 2020, 15:27
Nejakú dobu /po kúpe e53/ som reálnu spotrebu aj meral, čiže dotankoval plnú, /vždy tankujem doplna/ a podľa ubehnutých km a bločku rátal spotrebu, sedela s údajom palubáku ako riť na šerbeľ, odvtedy palubáku verím. Bohužiaľ som aditívum do e53 dal hneď po kúpe, takže reálne nemôžem zrovnávať a kvôli tomu určite nič testovať nebudem.
Čo sa týka skúseností, 15 rokov som na troch diesloch používal toto aditívum a keďže som jazdil dennodenne tú istú trasu, cítil som aj istý nárast výkonu aj zníženie spotreby bolo evidentné. exaktné meranie som robil iba pol rokav dobe, keď osm aditívum začal používať. Výsledky hovorili za seba a mne to stačilo. Navyše, keď človek jazdí tú istú trasu roky, pozná na tom istom aute aj nepatrné rozdiely a to nielen vo výkone motora, ale samozrejme aj na jazdných vlastnostiach, ak teda nemá plechovú prdel. Čo sa týka chodu motora, aditívum evidentne skľudňuje a stišuje motor, prejav je kultivovanejší. To sa taktiež dá na tej istej trase poznať za toľké roky.
Čo je zaujímavé, že aditívum začne viditeľnejšie zaberať až od druhej nádrže, neraz som sa presvedčil, jednak, keď som ho nemal možnosť pridať a natankoval som čistú, druhak keď som kúpil auto. Neviem si ten jav nijako vysvetliť. Ako funguje, som našiel jedno vysvetlenie na nete, celkom logické, takže si myslím, že to asi tak bude. Dokonca nedávno som zachytil správu, ževraj by toto riešenie malo zachrániť diesel pred ekologickou popravou, ale na inom princípe - mechanickom, nie chemickom.
Nejdem nikoho presviedčať, ani nebudem s nikým polemizovať a už tobôž sa s niekým hádať, nech si každý leje do nádrže pre mňa za mňa aj repkový olej a do chladiča sype mrazené hranolky, napísal som len svoje vlastné skúsenosti. Zámerne nenapíšem, o aké aditívum ide, pretože mám na to svoje dôvody.
Inak prajem všetkým veľa km bez komplikácií, malú spotrebu a zdravie do nového roku ako Vaše, tak aj Vašim miláčikom.
PS: cena 2,2/l