Pondelok, 15. Mája 2017, 12:47
Zdravím. Ja som kúpil pred pár mesiacmi E70 4.8i 12/2007 v m-pakete s motorom N62TU(261kw/355PS), nájazd 190K. Ťahá super, v kabíne tichúčko. Samozrejme kým nejdeš po diaľnici (aerodynamika, široké pneu) a kým si nezačneš užívať prejav motora :) . Zvuk V8, rajská hudba, ale..tiež si zapýta nejaké tie litre paliva. Mesto tak skôr 20L, kombinovane nejdem pod 14.5L, keď tlačís na pedál tak sa to zastaví na 39.5L ale asi len kvôli tomu, že počítač nevie ukázať viac :))). Jazdil som pred tým na E90 320d, presťahoval som sa, skrátili sa mi trasy a preto som hľadal benzín, zároveň som chcel rodinné auto, ktoré sa dostane aj mimo asfaltovú cestu a chcel som ostať pri BMW. Prečítal som toho mnoho a nakoniec som sa rozhodol pre túto V8 atmosféru. O tomto motore sa hovorí, že je to posledný poctivý benziňák. Má dva neduhy tento motor - guferá ventilov a O krúžok na chladiacej rúrke. Samotné diely to je bagateľ (do 200€) ale tá robota. Motor musí ísť von, k tej chladiacej rúrke je veľmi zlý prístup. Pred kúpou si over či predchádzajúci majiteľ tieto veci spravil, keď nie tlač na cenu. Mne to robil kamarát automechanik, motor už pretesňoval, s tým mal skúsenosť. Ten O krúžok robil prvý krát ale zvládol to perfektne. Keď bol motor von dal som repasnúť aj alternátor, vymenil rozvodové reťaze, vodnú pumpu. Mimo iné daj si skontrolovať mechy, ja som menil obi dva (neboli prasknuté, ale boli viditeľné trhliny), cena za diely cca 360€, vymenil všetky náplne (olej v prevodovke cca 300€ už si to nepamätám presne, diferenciály, tam ide toho málo, motorový olej cca 8lx12€, klíma, servo..), samozrejme sa robila aj geometria, vymenil som sviečky (cca 90€), vnútorné madlo spolujazdcových dverí (40€), dal som si prečalúniť (koža) volant s trojfarebným prešitím (70€), ten pôvodný sa mi nepáčil :) Celkovo som po kúpe auta do toho vrazil ešte niečo pod 3K (robota a diely). Isto si treba nechať na servis pár tisíc vo vačku. Auto už bolo prestavané na plyn. Nakoniec, neprestavaný kúsok, ktorý by vyhovoval mojim požiadavkám ani nebol na SK k dispozícii, z dovozu som nechcel. S tým ale nie sú žiadne problémy, je tam systém LOVATO, nebolo to montované v SK ale v PL. Na plnej nádrži benzínu urobím tak 600km, keď pripočítam plyn tak urobím 900km. Inak, motor bol bez karbónu, asi tomu dopomohol ten plyn plus majiteľ uviedol, že často menil olej. Spotreba oleja asi tak 1L/ 4500km. Podvozok je fajn, mäkký zrovna nie je, ale na ktorom BWM je, však ? :) Mám to na 20tkách diskoch, pneu 275/40. Po technickej stránke je auto ,po menšej generálke, ktorú som dal urobiť, vo výbornom stave. Čo sa týka elektroniky - preberal som to auto s parazitickým odberom z baterky. Na vine bol meta systém, ten šiel komplet von, cigánska robota. Len pre info nová batéria BOSCH S5 95AH AGM stojí cca 230€, ako kde. Batériu mi zaplatil predchádzajúci majiteľ. Čerstvá skúsenosť - začali mi blbnúť skoro všetky systémy (rastraint systems, 4x4, ABS, parkovacia brzda, parkovacia kamera, cruise control, DTC, level control, predné stierače stále aktívne bez možnosti ovládania, nefunkčný odometer, tachometer, ekonometer a čo ja viem ešte). Trápilo ma to asi tak 3 týždne, bol som aj na diag, už som mal hlavu v smútku, že zasa sa idem potrápiť s elektrikou (aj na predchádzajúcom som mal menší problém s B káblom...). Do úvahy pripadalo X chýb - prečítal som hádam všetky dostupné fóra.Ale vyriešil som to.... celkom náhodou, pri dolievaní oleja som zavadil o kábel,mal som stiahnuté okno, a počul som že sa ohlásil iDrive. Na vine bola uvoľnená skrutka na kostre. Kábel mal malú vôľu a pri strate kontaktu mi všetko poodpájalo. Po pohnutí káblu sa začali objavovať vyššie spomenuté chyby...skrutku som dotiahol a všetko je ok. Suma sumárum - s autom som pokojný. Auto jazdí parádne, dizajnovo preští nové modely iných značiek, po dlhých trasách nebudeš zbití zo sedenia (mám športové plne elektrické sedačky s lumbálnym nastavením, ešte keby boli aj masážne bolo by lepšie), dostanem sa s ním aj na miesta, kde som s trojkou nemohol a k tomu ten zvuk V8 :). Ak si to dáš na plyn, stlačíš náklady na PHM o 40%. Ak uvažuješ nad nad podobnou X5-kou, daj si ju pred kúpou riadne skontrolovať niekomu znalému a zmeraj sa hlavne na tie veci čo som spomenul vyššie. Najpálčivejšie problémy sú tie tesnenia a chladiaca rúrka. Keď som kupoval svoju X5ku dal som ju skontrolovať, ale aj tak po čase ma chytili tie tesnenia. Išlo to spádom. Pri kontrole pred kúpou všetko ok, žiadne známky presakovania oleja. Ani nie do mesiaca po kúpe to začalo pretekať až nakoniec striekať :). Olej bol aj na výfukoch. Ale bol som pripravený na tento scenár, keďže predchádzajúci majiteľ to neriešil a pri tom nájadze to bola iba otázka času. Treba v takomto prípade rovno vymeniť aj O-krúžok na chladiacej rúrke. Ak ma niečo ešte napadne, hodím to sem.