... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

banner
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 22. Decembra 2016, 11:35

Vraj je v tomto motore večná reťaz ... neviem presne čo myslíš pod pojmom rozvody ... auto je celkovo v super stave... minulý rok začalo dosť dokurovať webastom a v servise stále ,, nemenovanom ,, kým ma nenaserú mi oznámili, že je potrebné vymeniť žhaviče a termostaty, tak som to dal vymeniť ... no a je tu dalšia zima a motor si dokuruje znova
a k tomu ,, Marketingu ,,
- pokiaľ sa ľudia budú správať ako ovce a len poslušne békať a nikto sa neozve a nenarobí cez antireklamu aj BMW výrobcovi problémy, netreba sa ničomu čudovať ... čo sa týka pukajúcich polykarbonátov na predných svetlometoch, tak to je vrchol drzosti také sračky na také auto montovať a kopec dalších vecí ako napríklad praskajúci interiér...to rebriňák čo ťahal kôň robil menší rachot myslím
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 22. Decembra 2016, 11:38

mitocross napísal:
Tu som pisal o suvislostiach DPF a teploty motora:
post1222687.html#p1222687

V tvojej situacii je treba zistit, v akom si stadiu, tzn. ci mas uz kody 480 alebo 481 v pamati zavad. V takom pripade je nutne ich vymazat, resp. opakovane mazat aj pocas jazdy, aby sa ti hocijaka regen. chytila (teda ak to bude vobec mozne). Problem ti to vyriesi docasne,pokial neodstranis hlavnu pricinu, ale aspon budes moct jazdit normalne. Na vsetko toto, aj na dalsiu diagnostiku ostatnych parametrov okolo DPF (a pocas jazdy) a urcenie problemu velmi dobre sluzi Carly for BMW, lebo je to male/prenosne do auta.
Celu tuto torturu s DPF som si uz odskakal na mojom aute.
Bez spravnej diagnostiky problemu je to len tipovacka, skusanie a vyhadzovanie stoviek penazi...
Chcem ťa pekne poprosiť...predstav si že mám úplné iné zameranie aj ked do motorov sa trocha vyznám, preto by som potreboval poradiť, kde mám pozrieť tie hlásenia porúch ,, kódy ,, čiže presný postup...r.v. 2008...systém CCC vraj
- taktiež by som mal záujem o ten Carly for BMW ak by to fungovalo v HTC ONE 7 ... čiže kde to kúpim a hlavne ako s tým mám pracovať
- dakujem pekne
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 22. Decembra 2016, 15:30

CCC/iDrive/palubny pocitac, akokolvek si to nazveme ti zobrazi len niekolko hlaseni, zvycajne ked uz je poriadne zle.
Klienti BMW su totiz "premiovi klienti" a automobilka ich predsa nebude zatazovat nejakymi servisnymi informaciami - na to je servis. Kam to az vedie som pisal aj v tom prispevku o termostatoch - link vyssie.
Chybove kody vycita len diagnostika - bud original BMW (vola sa Rheingold) v servisoch, alebo ju maju aj sikovni ludia doma. Druha moznost je Carly for BMW, co je vlastne jednoducha vreckova diag. ktoru fandovia/laici BMW po celom svete zufalo potrebovali, a niekto ich vyslysal. Urobil to v Nemecku nejaky Turek.
http://www.mycarly.com/product/bmw-app/
Aplikaciu si kupis v Android Markete v telefone za cca 50€. Existuje free verzia, ale ta tusim len maximalne vycita kody a nic ine - stav DPF a parametre nie. Este k tomu potrebujes
Bluetooth adapter do diagnostickej zasuvky OBD2. Carly na stranke predava svoj, ktory plne funguje aj s najnovsimi modelmi. Ja som predtym pouzival aj cinsky ELM327 za 10USD z eBay, a fungoval na 90% funkcii tiez. Teraz uz mam ten od Carly, je to pohodlnejsie.
Ako s tym pracovat sa neda dost dobre v kratkosti vysvetlit. Treba trochu rozumiet po anglicky a ist podla navodu. Inak by som musel sediet vedla teba asi hodinu alebo viac, a ta aplikacia sa raz za cas inovuje a pridavaju dalsie nove funkcie, takze nadrilovat sa zaruceny postup nie je az tak dobre mozne. Ak sa niekde zadrhnes, napis, skusim pomoct.
Bohuzial ojazdena E70 nie je pre cloveka, ktory sa chce vozit a ostatne nechat na servis. Je to velke a komplikovane auto s kopou elektroniky na ktoru treba diagnostiku a dokaze pripravit riadne hlavolamy aj pre expertov.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 22. Decembra 2016, 16:44

dakujem za radu....vyzerá to tak, že do 02.01.2017 kedy som objednaný v servise nepôjdem na dlšiu trasu...termostaty aj žhaviče menili oni, tak to budem riešiť ako reklamáciu ... ešte vraj je pri Leviciach nejaký fachman, skúsim si zohnať číslo na neho a asi radšej budem chodiť do servisu
- posledná otázka: - teplotu motora viem zistiť len cez páčky pri volante ?...a ako ?
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 22. Decembra 2016, 17:23

No, neviem na zaklade coho si usudil, ze treba reklamovat, ked vlastne este presne nevies pricinu. Totiz ak boli termostaty pred vymenou zle, a po nej su dobre, to neznamena ze sa ti "opravi" aj DPF. DPF dostal pri zlych termostatoch na prdel a nevieme, ci sa z toho este moze spamatat, alebo je plny. Ak plny, tak nevieme coho. Plny castic/sadzi, ktore sa daju spalit vynutenou regeneraciou? Plny popola? Ak je plny nespalitelneho popola, tak to znamena KONIEC. Vypalovanim castic/sadzi vznika a zostava v nom vzdy male mnozstvo popola. 100% popola a filter je plny.
Suvislost s Webastom neviem posudit. Diagnostika hovori co? A ak nahadou nic nehovori, to este tiez neznamena, ze je vsetko v poriadku.
A ked som si precital celu predoslu diskusiu, tak neviem ci si uvedomujes, ze DPF je spotrebny material - presne ako papierove vrecko do vysavaca. Aj tie vrecka vyhodis a das nove. Nikto ich nevyklepava a keby aj, dobre vieme ze svoju funkciu uz tak dobre plnit nebudu. Ked sa naplni kapacita DPF nespalitelnym popolom, jeho zivot skoncil. Ludia "vyklepavaju" DPF preto, lebo ten novy je drahy, pre nic ine. A prizivuje sa na tom milion ludi-cisticov, co niekedy ani nevedia, co s tym porobia. Malokedy obnovia jeho funkciu tak ako ma byt.
Funkcia DPF je pekne vysvetlena v tychto clankoch:
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1568
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1334
Po 300000km to DPF musi byt skoncene.
Pre info: moje sa rozlucilo po 175000km.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Piatok, 23. Decembra 2016, 10:30

Termostaty aj žhaviče mi menili minulý rok v zime...išiel som do servisu preto lebo si neustále dokurovalo
- teraz auto začalo dokurovať presne ako minulú zimu ked sa ochladilo a behom dvoch týždňov začal písať počítať o DPF
- automatická regenerácia sa spustí len ak motor dosiahne prevádzkovú teplotu ktorú podľa mňa nedosiahne kedže si neustále dokuruje
- uvidím čo povedia v servise
- inak koľko stojí taký filter ?
- počul som že sa bežne jazdí bez filtra, akurát na emisnej je problém
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Piatok, 23. Decembra 2016, 22:34

Auto teraz vlastne jazdi v akom stave? Stale vypisuje problem s DPF? Alebo len niekedy? Jazdi kvoli tej hlaske len v nudzovom rezime alebo jazdi relativne normalne?
Ten nemenovany servis je "univerzalny" servis alebo sa specializuje prevazne na BMW?

Nove original DPF (BMW/Eberspaecher) stoji presne 2013,- € s DPH.
Nove z druhovyroby (anglicky Walker s keramickym jadrom) okolo 900,-
Ostatne polske absolutne nefunkcne napodobeniny (JMJ) nieco cez 400,-
Vycistenie stoji radovo niekolko stoviek a uspesnost je velmi mala a docasna. Lokalny cistici=istota vyhodenych penazi. Ked tak mozno by som skusil http://www.advanpure.cz
V roztokoch/chemicky necistit - istota znehodnotenia.

Odstranenie DPF =
- zacmudeny vyfuk, dym z vyfuku, otrasny smrad - zopar miestnych clenov by ti mohlo napisat skusenosti
- problemy s policiou pri ceste do zapadnej cudziny (Rakusko, Nemecko, atd.) Davaju si na taketo veci pozor.
- v buducnosti (dnes este nie, pokial je to aj softverovo spravne osetrene v riadiacej jednotke) problem na emisnej, v CR uz si na to na STK zacinaju davat pozor.
- ale hlavne si budes priamo pod nos vypustat super rakovinotvorne latky. Argumentacia o viac dymiacich V3S, Tatrach apod. nie je spravna, pretoze moderne diesle s DPF pouzivaju ovela vyssie tlaky vtrekovania. Tym vznikaju mensie skodlive ciastocky, ktore prenikaju ovela hlbsie do organizmu. To je pricina zavedenia DPF do novsich osobnych aut.
Ale je to na kazdom osobne, ako sa k tomu postavi. Ludi s odstranenym DPF beha na SK vela. Nemusia platit drahe filtre a im auta jazdia ako bez "bananu" vo vyfuku :-)
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
baran30
Príspevky: 31
Registrovaný: 7.12.2015
Auto: BMW X5 3.0d M packet
Kraj: Trenčiansky

Re: Filter pevných častíc

Sobota, 24. Decembra 2016, 06:32

Caute klubaci.moja skusenost s DPF.ked som kupoval moju E70 vypisoval PP problem s DPF.byvali majitel bol o tyzden objednany na cistenie ultrazvukom v BA tak som sa s nim dohodol ze to este zacvaka on a ked to nepomoze ze da vymenit filter na svoje naklady.Po tyzdni som teda nacupkal do servisu a za styri hodiny bolo auto hotove.cena cca 350 eur a odvtedy som najazdil 38 000 km a vsetko ok.auto malo pred cistenim 224 000 km.davaju garanciu pri spravnom jazdeni a funkcnych zhavicoch 80 az 100 000 km.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 5652
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 27. Decembra 2016, 20:52

tepes33 napísal:
Inak musím podakovať za trpezlivé odpovede...som normálne prekvapený, lebo sa nie len mne ale aj dalším opakovane aj na iných forach stáva, že tam nejaký mudrák vypisuje drísty ako to už bolo veľa krát preberané a treba si to hľadať miesto toho aby stručne odpovedal...veľa ľudí si myslí že má každý čas celé dni sedieť pri počítači a čítať príbehy od rána do rána ako kto čo už riešil a doriešil...lenže ja mám nato čas 5 minút denne a ešte k tomu debilné servisy v okolí...som si myslel že si so značkou kupujem aj určitú kvalitu či auta či servisov, no vyzerá to tak že Fiat čo mám od roku 2000 je daleko predaleko, lebo toľko porúch čo tu čítam len pri X5 E70 som fakt nečakal

Ked si z okolia BB, skus chalanov z bayern partner. http://bmwzvolen.sk/
Oni urcite nepatria medzi debilne servisy.
...mozes mat telo jak Aaarnold, ale ked mas v hlave nasrane, furt si len kokot.....
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 612
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 29. Decembra 2016, 22:58

baran30 napísal:
Caute klubaci.moja skusenost s DPF.ked som kupoval moju E70 vypisoval PP problem s DPF.byvali majitel bol o tyzden objednany na cistenie ultrazvukom v BA tak som sa s nim dohodol ze to este zacvaka on a ked to nepomoze ze da vymenit filter na svoje naklady.Po tyzdni som teda nacupkal do servisu a za styri hodiny bolo auto hotove.cena cca 350 eur a odvtedy som najazdil 38 000 km a vsetko ok.auto malo pred cistenim 224 000 km.davaju garanciu pri spravnom jazdeni a funkcnych zhavicoch 80 az 100 000 km.
Nazdar, bolo to čistenie: advanpure - protismerné čistenie?
Dík.
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Piatok, 30. Decembra 2016, 21:58

,,Auto teraz vlastne jazdi v akom stave? Stale vypisuje problem s DPF? Alebo len niekedy? Jazdi kvoli tej hlaske len v nudzovom rezime alebo jazdi relativne normalne?
Ten nemenovany servis je "univerzalny" servis alebo sa specializuje prevazne na BMW?,,
- auto jazdí tak, že normálne naštartujem a kedže je zima, prevodovka radí ako pridrbaná...samozrejme hned spustí webasto a idem...po asi 5 km sa začína prevodovka normalizovať a o cca. 10km vypíše že treba ísť s filtrom do servisu a je možná strata výkonu, ale dá sa pokračovať dalej...no a ked chcem občas viac pridať, prevodovka ako keby váhala podradiť, potom podradí povedzme o jeden stupeň a motor brble kým sa nerozbehne...ak pritlačím na plyn viac, podradí o dva stupne povedzme, chytí forsáž, ale hned preradí do vyššieho stupňa, čiže pekne neroztiahne ... alebo potom opačne, že ked zošlapnem plyn, prejde ako keby do športového režimu a drží jednu rýchlosť na vysoké otáčky...musím uberať plan a začne potom až radiť...samozrejme či idem parkovať o ppol hodinu, alebo o pol dňa, stále ide webasto
- k servisu sa nebudem vyjadrovať kedže je to BMW servis...napíšem pozdejšie
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Piatok, 30. Decembra 2016, 22:59

Ak sa jedna o Regnum KE alebo PO,tak nemusis pisat nic. Je tu na fore o nich dost a nevybocuje to z bezneho koloritu autorizakov na Slovensku.
Stav v ktorom jazdis je potencialne nebezpecny pre motor a jeho komponenty (napr. Turbo,atd.) - vysoke tlaky. Treba to riesit co najskor, lebo si odpalis nieco dolezite,tak jazdi opatrne a ked tak im to po Novom roku zavez,nech s tym 'nieco robia'...
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Pondelok, 2. Januára 2017, 21:35

Otázka:
- je vôbec možné, aby mi v značkovom servise povedali že sa nedá vyvolať nútená regenerácia filtra cez počítač ???
- lebo mi pán povedal, že pri BMW to nie je možné a okrem toho že zistili že sú oba termostaty zlé som nevybavil nič
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Pondelok, 2. Januára 2017, 22:05

Podla toho ako to myslel:
- bud sa neda z dovodu prilisneho/cezhranicneho zaplnenia DPF
-alebo to jednotka nepovoli z ineho dovodu - nizka teplota kvoli termostatom,atd. Ale toto by tusim mala nutena regen. ignorovat,ked je 'nutena'.
- alebo je uplny diletant,a nevie o co ide - ale to snad nie je

Prva moznost znamena,ze mas filter uplne zabedneny,a kvoli protitlakom je nebezpecne na aute jazdit - poskodis si komponenty motora. V urcitych pripadoch pomoze mat diagnostiku pocas jazdy na kolenach (zase by tu pomohol napr. ten Carly for BMW) a neustale (kazdych par sekund) mazat chybove kody 480A a 481A (to su tie,ktore zabranuju regenetacii z bezpecn.dovodov -vysoky tlak/zaplnenie). Ked mazes,tak sa zvykne regeneracia po chvili 'chytit'...
Ale nevidim presne v akom stave to uz mas,takze je to otazne.
Kazdopadne oba termostaty okamzite vymenit za nove a originalne (len tie urcite funguju). Ak sa autorizaku nepodari spustit regen.,caka ta 'riesenie' DPF - viz. moj prispevok vyssie.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 612
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 00:18

.
Naposledy upravil/-a fano031 v Utorok, 3. Januára 2017, 05:38, upravené celkom 1 krát.
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných