... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
reklamne predmety bmwklub.sk
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Nedeľa, 5. Januára 2020, 23:09

pablohablo napísal:
diky za skusenost, rozumiem teda tomu tak ze ak plugin hybrid tak idealne mat garaz (kvoli teplote baterky) a kludne staci plna 3.5kW/16A pripojka na dobitie toho <100km elektodojazdu. V divocine dostupne nabijacky nic moc teda, platene nemaju vyznam a tie free su obsadene/nefunkcne.
Idealne je mat garaz na kazde auto. Ale BMW hybrid sa da nastavit aby sa predpripravil na jazdu . Teda ohrial/ochladil interier a aj baterku. Takze nie je nutne potrebne. Takisto staci 10A pripojka . Nabije to v pohode za 12 hodin , teda za noc.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
Vrabeccc
Príspevky: 26
Registrovaný: 11.5.2014
Auto: 320d A/T 2004
Kraj: Košický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 17. Januára 2020, 09:01

Nazdar všetci! 😊
V prvom rade gratulujem k X5 45e!Velmi pekná farba ,fakt!!! 👍

Ako som písal vyššie,ja mám X5 40e(F15),mojich najazdených už skoro 25tis.km.Auto už má niečo cez 91tis.km.
Po dlhom študovaní nabíjania hybridov a elektro aút som dospel k tomu,že tieto domáce nabíjačky sú veľký odrb!!!V skutočnosti nabíjačka je v aute!Takze tebe stačí len kábel,so správnymi koncovkami.Bud už 3 fázy na 380V alebo 1 fáza 240V(klasická) v prípade hybridov.Pri hybridoch sa 380 neoplatí keďže nabíja max.3,5kw.Klasicka zásuvka toľko síce nezvláda,ale je to len o čosi menej...čiže či nabijas v noci 9hod.alebo 10 hod.je to suma-fuk.
Ak to zhrniem tak...Kúpiš si kábel a elektromer a máš Wallbox.Ale hotove káble sú dosť drahé.Takze ak je niekto kutil tak treba kúpiť koncovky,kabel a spraviť si to sám.Do koncovky treba pospajkovat nejaký mini obvod,schémy sú na nemeckých fórach....

Ten predohrev je super vec👍Lenže ak máš auto v nabijacke a das auto predhriat tak ti zožerie aj z baterky,pretože spomínaná nabíjačka má len 3,5 a kúrenie žerie viac(presne neviem kolko).Cize ten prúd zo zásuvky nestačí na ohrev,tak si berie stavu aj z baterky.U mna to zožerie aj 20%😏...a u mna to nezohreje ani sedačky ani volant ,fúka to len teplý vzduch.
Inak tak ako si písal,tento plug-in nemá konkurenciu v dojazde!Ja mám iba papierových 29km,a v lete to stačilo do práce a naspäť.Teraz v zime to už nestačí,motor sa troska zapne.No spotrebu na tuto jazdu auto ukazuje vždy niekde medzi 2,5-3,5l čiže nič strašne...
Na dlhé trasy domov(1400km jedna cesta) mám spotrebu stále 10l.Je jedno či som naložený,či prázdny,či sú kolóny,či pripadne sneží...stale (zatiaľ 5x tam a spat) je 10 l.Aj podľa pištole na pumpe,nielen podľa palubného PC...
PS:u mna ten “piskot”trosku občas počuť
 
pablohablo
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 17. Januára 2020, 09:38

popoko
Naposledy upravil/-a pablohablo v Utorok, 14. Septembra 2021, 09:38, upravené celkom 2 krát.
 
Vrabeccc
Príspevky: 26
Registrovaný: 11.5.2014
Auto: 320d A/T 2004
Kraj: Košický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 17. Januára 2020, 10:10

Ale skutočnosť je taká že z baterky ti to vezme stále.Ako som písal,nabíjačka v aute 3,5 a kúrenie berie viac,tipujem že dvojnásobok ...Teda aspoň u mna to tak je,neviem ako to je u OSELDUSAN
 
Vrabeccc
Príspevky: 26
Registrovaný: 11.5.2014
Auto: 320d A/T 2004
Kraj: Košický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 17. Januára 2020, 10:18

Inak chcel by som sa opýtať “pléna” 😊
Ako zistím,v akej “kondícii” je ešte baterka???Cez OBD nič nemôžem najst...Totiž zachvíľku mi konci záruka na batériu.Ak má menej ako 70% kapacity mám nárok na výmenu,ako zistím kolko ešte má?
Napadlo má aj jednoducho ísť a povedať že má menej,nech ju vymenia aaaa počkať čo na to povedia 😄
 
pablohablo
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 17. Januára 2020, 10:33

Lenze v normalnej garazi hoc aj prirodzene odvetravanej pod bytovkou mas v zime 6-8 C ked vonku je -6, ak klasika domova uzavreta garaz tak aj 13-15C bez kurenia, cize ten predohrev nie je tak nevyhnutny ci uz z pohladu komfortu alebo investovanej energie vs. ziskany dojazd. Ta krivka ako sa znizuje vyuzitelna kapacita s poklesom teploty je totiz exponencialna.
 
Vrabeccc
Príspevky: 26
Registrovaný: 11.5.2014
Auto: 320d A/T 2004
Kraj: Košický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Sobota, 18. Januára 2020, 12:13

Áno,súhlasím s tebou!
Predohrev používam iba keď parkujem mimo garáže...Nechám si rezervu (cca 30%)baterky pred odparkovanim a potom pred odjazdom (cca 15min .)si to zapnem ...super vec keď vonku mrzne a fúka
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Sobota, 18. Januára 2020, 22:09

No v G05 ten predohrev teda zjavne funguje inak. Ak mam nastaveny cas a ten je dostatocne dopredu ( hodinku ) , tak auto predohreje ( vnutro, volant, a samozrejme baterku ) a pi odjazde mam 100% baterky. Inak podla mojho nazoru standartny fukaci ohrievac v domacnosti ma 2kW, co je menej ako 10A a ten fuka statocne . Je pravda , ze ak si par minut pred odjazdom zapnem predohrev , z baterky to nieco zoberie, urcite ani nie 10%. Tipujem ze dost zozerie aj predohrev baterky ako takej.
O tych nabijackach je to pravda. Tie pomale nabijacky su prachsprosty kabel , v ktorom je malicka elektronika, ktora sluzi iba na to , aby s autom komunikovala. Tu potom nechapem, preco je original nabijacka od BMW , co je k autu dodavana je taka velka krabica na kabli. Takisto je silno smutne, ze ten origos dodavany kabel je iba 10A.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Sobota, 18. Januára 2020, 22:26

Co sa tyka rychlosti nabijania . Teslacky wallbox ( sice 22kW, ale ja vyuzijem iba necele 4kW , vraj !!!! ). Takze , bud BMW odrbava ( sorry za vyraz ) , alebo .... . Podla appky v mobile. Auto takmer vybite .
0 min 2%
65 minut 38% ( co je zmena 36% , co je z 24kWh baterky 8,64kWh za 65 min, co je 7,97kW za hodinu )
105 minut 50% ( zmena 14%, 3,36kWh za 40 min, teda 5,04kW za hodinu )
190 minut 75% ( zmena 25%, 6kWh za 85min, teda 4,24 kW za hodinu )
Dalej som si uz nepisal.
Potom to ale rapidne spomaluje. Co je vsak normalne pri nabijani bateriek . Aktualne mi napr pise ze poslednyh 10% mu bude trvat 4 a pol hodiny.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
Vrabeccc
Príspevky: 26
Registrovaný: 11.5.2014
Auto: 320d A/T 2004
Kraj: Košický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Utorok, 21. Januára 2020, 08:32

Jo ,tak v tvojej G05 je to potom vymyslene lepšie a nezerie ti to baterku tak rýchlo ako mne ...resp.skoro vôbec...
Nabíjanie baterky je veľmi zložité takze ťažko k tomu niečo povedať...
 
bimbot
Príspevky: 17
Registrovaný: 5.8.2017
Auto: F48 xDrive 20i
Kraj: Banskobystrický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Štvrtok, 23. Januára 2020, 18:50

Zaujímalo by ma, ako dlho trvá, kým sa nabije baterka z motora.
Ono to je určite veľmi ťažko presne zistiť, ale aspoň približne by možno niekto vedel.
Napríklad hodinová jazda v režime maximálneho dobíjania baterky, ak teda je u G05 45e taký režim možný, tak o koľko vyššia spotreba by bola v takomto režime.
Teda koľko by sa za hodinovú jazdu nabilo a koľko éčiek by to stálo za ten benzín spotrebovaný navyše.
Niekde som náhodou narazil na článok (no už ho neviem nájsť ani za toho oného :?) že G05 45e má palubnú nabíjačku 10kW.
Vtedy som to pochopil tak, že motorom je možné dobíjať až 10kW. Ale možno to bol len nejaký preklep alebo som to ja zle pochopil...
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 24. Januára 2020, 10:52

Cauko. Palubna nabijacka je podla vsetkych materialov co som ja videl 3,7kW. Podla vlastnej skusenosti na 22kW Tesla nabijacke je vsak mozne ze je vacsia. Zial mam iba jednu skusenost s touto nabijackou. Doma sice mam 11kW nabijacku , ale mam ju zatial pripojenu cez 1Fazu, 13A, teda nic moc ( je zima , a docasnu 3 fazovu zasuvku sa mi robit nechce, spravim az na jar poriadnu pripojku ).
Co sa tyka nabijania motorom , skusal som to iba raz a nabijalo to vytazne rychlejsie ako 3,7kW. Auto ma vedla riadiacej paky samostatne tlacidlo s ikonkou baterky , ktorym sa voli battery mod, bezi ICE motor a dobija baterku na prednastavenu hodnotu ( v nastaveniach auta sa da navolit , kolko je prednastavena hodnota v % . Min je 30% , max sa mi zda 80%. ) Udajne je v aute 80kW elektromotor ( mne vsak ukazuje pri zosliapnuti "plynu " aktualnu spotrebu 99kWh/100km , viac uz neukaze , kedze "ukazovatel" je do 99. Zvlastne. Motor urcite nema okolo 80% ucinnost, ta by mala byt viac ako 95% ). Auto brzdi primarne elektromotorom a dobija bateriu. Urcite viac ako 10kW. Zmerat kolko vacsiu spotrebu ma pri dobijani cez ICE bude dost zlozite. To by niekto musel jazdit tu istu trasu viackrat a skusat to. Jednoduchsie to bude asi vyratat.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 24. Januára 2020, 10:54

Inak, pri updaete sofveru v aute v servise , mi zmazali kolko km som najazdil od vyroby na elektro. Zaujimave. Urcite bug v softe, kedze kolko km aito najazdilo celkovo si pamata. LOL.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
bimbot
Príspevky: 17
Registrovaný: 5.8.2017
Auto: F48 xDrive 20i
Kraj: Banskobystrický

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 24. Januára 2020, 16:09

oseldusan, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Niet nad osobnú skúsenosť. :thumbup:
Keby sa tak ešte vedelo nabíjať na verejných nabíjačkách rýchlosťou 10kW tak pre mňa by práve toto bolo absolútne dokonalé auto.

A pokiaľ ide auto výlučne na elektrinu, je to veľmi lenivé?
 
oseldusan
Autor témy
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F15 40e & G05 45e Plug-in hybrid skusenosti

Piatok, 24. Januára 2020, 19:29

To je pravda, aspon 10kW by to chcelo. tych 3,7kW je ukrutne malo. Objednal som si druhy kabel na nabijanie ( Metron zo Slovinska ) , ktory podporuje 3x16A, a skusim to na chate co to spravi.
Co sa tyka lenivosti, zalezi od uhla pohladu. Ma to 80kW motor a auto vazi 2,5tony, takze netreba cakat od toho nic uzasne. Ja osobne som vyrastol na Opel Kadett 40kW, ktore malo cca 900 kg. Aj ked uz desat rokov mam iba BMW ( 2,5D, 3.0D ). Ja praveze chodim po meste lazo plazo, takze pre mna je to uplne OK. V hybridnom mode to funguje paradne a ICE nastartuje uplne naparadu , ani si nevsimnem, kedy idem elektrina, kedy benzin. Ked mam full electric mode ( dal som si to ako standard po nastartovani ) , tak ak by som potreboval vykon , staci zosliapnut kick-down - teda to tlacitko , co je na konci drahy "plynu" a auto nastartuje benzin a prepne do hybridneho modu. To sa mi zatial za mesiac a cca 2000km co tom mam zatial nestalo :o)) . Samozrejme ze som to skusal , a funguje to v pohode.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní