Ta klapka ma dve funkcie - ako nahrada podtlakom ovladanych ulozeni motora, hlavne pri vypinani motora sa uzavrie aby mal "kultivovane zdochnutie" a po zastaveni sa zasa otvori naplno. Ak je odpojena alebo nefunkcna, celym autom pri vypnuti motora riadne zakmase.... A druha funkcia, este dolezitejsia je kvoli DPF filtru a jeho regeneracii. Bez nej regeneracia neni mozna a ani ju nespustis vynutenim, pretoze prave ta klapka zabezpecuje zvysenie teploty vyfukovych plynov co je potrebne pre regeneraciu.
Heslo "co mechanik, to iny nazor" nie je v poriadku. Nazor mozu mat na politiku, vierovyznanie, umenie a podobne veci, ale co sa tyka motorov, tam to nie je o nazoroch, lebo tam platia len hole fakty....
Potom ked budes mat tieto veci v poriadku, mozes spustit vynutenu regeneraciu. Je nato testovaci plan v diagnostike, a tam ti program presne napise, co mas robit a ako mas jazdit. Takze tam je zasa nazor mechanika nepodstatny.