... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 15:42

Zdravím chcem kúpiť BMW X5 E70 3,0D 173KW , a chcem sa spýtať ako to je s týmto autom na krátke trasy. Teda neviem či to je až tak krátka trasa denne tak 13km do roboty a 13km späť ? Stihne sa motor zohriať a nebudú mu moc takéto trasy vadiť ? A čo treba meniť pri nájazde cca 250000 KM ? Koľko víde výmena rozvodov ? Vedia to spraviť iba v autorizovanom servise alebo to vie spraviť aj zručný mechanik ? Treba meniť iba reťaz alebo komplet rozvody ? Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 17:05

13 km je tak, ze sa ti akurat zacne zohrievat motor a prestane ist “na sytic”. Ak nebudes aspon cez cikendy robit dlhsie trasy tak zvaz ci diesel. Bude sa ti ovela viac a rychlejsie zaprasievat DPF. Ak nemas aspon jednoduchu diagnostiku co ti ukaze chybove hlasky a stav zanesenie DPF, tak ani nezistis ze sa ti nestiha vypalovat az sa zanesie v rychlom case.
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 17:39

Diagnostiku som si objednal. a keby nemám tak kamarát má . Ked sa vypaluje dpf to ukáže nie ? Tak vtedy by som motor nevypínal a z autom by som sa previezol dalej až kým regenerácia nedokončí svoj proces . Sem tam pôjdem isto aj na dialnicu ho prevetrat . Benzín nechcem . Ako často robí tu regeneráciu ? Videl som ktosi jazdil s týmto motorom iba mesto a písal že menil dpf až zhruba pri tých 150000 km . Myslíš že by to bolo moc zlé pre toto auto ? Auto má aj akýsi elektrický príhrev motora , to ho nezohreje rýchlejšie ? Webasto by to nevyriešilo ?
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 18:44

Ze ti bezi regeneracia ti auto prave nijak nevypise. Aby si vedel co sa deje, a nebolo uz neskoro (az tento stav ti zahlasi), potrebujes tu diagnostiku, aby si obcas pozrel ako sa zanasa dpf, resp ze uz je velmi zaneseny, a spustit pripadne aj vynutenu regeneraciu s dlhsou jazdou. Inak o nicom nevies. Sam som podobne nedavno riesil. Nemat diag a obcas nepozriet tak uz asi menim dpf. Caste studene starty, kratke jazdy, nedokoncena regeneracia, zle palivo, olej, a je vymalovane. A auto ti to povie az ked je uz takmer neskoro. Regeneracia kludne aj menej ako po 400km. Nezavysle kurenie alebo priohrev by urcite pomohol, ale nevyriesi, zimy tie diesle na kratke trasy zabijaju. Takze urcite rataj s povinnymi dlhsimi jazdami.
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 19:03

Práveže som čítal že regeneráciu vypíše . Tak teraz neviem čo je pravdy na tom . Tak prípadne by som púšťal nútenú. Nejak už to pôjde lebo nad iným autom ani motorom nerozmýšlam . A ty jazdíš aké trasy ? Chcel by som konkrétne skúsenosť od niekoho s týmto istým autom a čo jazdí tiež také kratšie trasy. Ked by odišlo PDF tak by som ho vymenil .Hádam by neodišlo každý rok .Palivo budem tankovať len OMV maxxmotion. Práveže na zimu by som chcel to webasto že by motor zohrialo ešte ked nebudem pri aute. A odísť už s trocha nahriatým motorom .
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Streda, 18. Apríla 2018, 20:33

Takze tebe tu napisu majitelia bmw,ze regeneraciu nevypisuje a ty sa ides sporit? :lol: A kde si to vlastne cital?
Jazdim casto aj kratsie trasy a je uplne jasne,ze to nie je velmi vhodne pre akykolvek diesel s dpf. S pravidelnym spustanim nutenej regen.si to este rozmysli - kazdy raz naviac je len dalsie riedenie oleja naftou a dalsi teplotny cyklus do extremu. On ten software je relativne chytry - v meste to spusta ako sa len trosku da a snazi sa vypalovat. Treba mat v poriadku tech.stav motora aby sa regen. vobec spustala. Samozrejme dialnicna cesta takych 400km je najlepsia...
DPF vymena stoji 2000,- eur,takze asi budes najskor skusat cistit - hlavne necistit ziadnymi roztokmi ani inymi 'vodickami'. Pri aute s 250t.km je vysoka pravdepodobnosť, ze ak nebolo DPF doteraz nejako riesene,tak je na konci zivota. To by mala byt pri kupe jedna z prvych otazok,rovnako ako otazka na rozvody - to bude dalsia 'dvojka'...
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
rapid
Príspevky: 49
Registrovaný: 20.12.2017
Auto: X5 E53
Kraj: Nitriansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 05:55

Neviem ako to ma E70, ale ani e53 nic nevypisuje ked sa robi regenerácia, ani neviem ako to zistiť, v diagnostike IMPA som tiez na to nenatrafil, ak niekto vie co mam presne pozriet tak budem rád.
vždy v zime som startoval s webastom a isiel uz do predhriateho auta. webasto sa zapne aj ihned po starte ak je chladno tak dokuruje motor. mam vymenene oba termostaty, a v zime sa pekne motor ohrial aj v meste po cca 5-8km.
moje auto ma 190000km, predchadzajuci majiteľ hovoril ze posledný rok ho používala sekretárka len tak po meste, a len obcas to auto islo ďalej. Ja zase na mom chodím len sem tam a najme dlhšie vzdialenosti, diaľnica...
bol som nedávno na emisnej, a technik hovoril, ze moj DPF je v 100% stave. A ak by bol problem ze by to na emisnej uz videl, a ze to auto ked bude tak jazdit ako do teraz prežije asi aj motor. Dymivost 0,06 koncovky výfuku su čisté ako nove.. A to ma auto uz 12rokov
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 07:33

Som iba povedal čo som čítal . Bolo to v nejakej recenzii . O aute už dlhšiu dobu dosť zisťujem či je nejak kazové alebo tak. Takže žiadnom prípade by to inak nemalo vadiť motoru ? Iba tomu dpf . To by nebolo tak hrozné. A myslím že tých 13 km neni až taký zabiják. Či myslíte že to je moc ? A vie tie rozvody spraviť aj zručný automechanik ? A ako čistíš to dpf . A ako často si myslíš že by ho bolo treba čistiť ? Viem to spraviť aj doma ?
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 07:45

Povedzme si otvorene.....problem zohrievania ta bude trapit len od novembra do marca....Ako sa otepli tak mas motor zohriaty za 3km....Nebudes predsa jazdit len do roboty,takze ak bude dpf ok tak sa zregeneruje niekde na okreske....Poznam xy ludi co jazdia kratke trasy,aj kratsie....Ak sa ti to auto paci,tak treba zohnat vyservisovany kus a vozis sa....Treba vsak ratat ze X5 je tazke auto,t.j. spotrebu na tvoje trasy rataj tak 11-12L,kazdy 3rok nove gumy za 1000€....Malo 173kw ma najazdenych pod 200tis,takze urcite treba bacha na rozvody.....Ak to nebude vyservisovany poctivo,podotykam poctivo tak ta cakaju investicie,zhavenie,termostaty,olej AT+XD a par drobnosti.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 08:05

adamxm napísal:
Som iba povedal čo som čítal . Bolo to v nejakej recenzii . O aute už dlhšiu dobu dosť zisťujem či je nejak kazové alebo tak. Takže žiadnom prípade by to inak nemalo vadiť motoru ? Iba tomu dpf . To by nebolo tak hrozné. A myslím že tých 13 km neni až taký zabiják. Či myslíte že to je moc ? A vie tie rozvody spraviť aj zručný automechanik ? A ako čistíš to dpf . A ako často si myslíš že by ho bolo treba čistiť ? Viem to spraviť aj doma ?

Myslel som "dat" to cistit. Nie sam doma. To je uz riadna prasarna. Pozri napr. www.advanpure.cz
Uplna regeneracia prebieha u E70 cca 20min (potom vypne aj ked nie je hotova) a dobre sa to vypali pri konstantnej rychlosti nad 100 km/h, pretoze pritom dosahujes pekne tych potrebnych 620 stupnov. To znamena nejakych 20-30km po dialnici aj so startom - ale to len v pripade, ze si presne v bode kedy je v DPF "plno". Prdkanim po meste ma auto problem dosiahnut tu teplotu, kolise , a pocas 20 min sa vsetko nestihne spalit. Je velmi dobre pre fiter aspon raz za tyzden spravit niekolko sto dialnicnych km.
S autom sa v meste da zit, ale jeho domenou je medzimesto.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 10:14

TT-SIMIK napísal:
Povedzme si otvorene.....problem zohrievania ta bude trapit len od novembra do marca....Ako sa otepli tak mas motor zohriaty za 3km....Nebudes predsa jazdit len do roboty,takze ak bude dpf ok tak sa zregeneruje niekde na okreske....Poznam xy ludi co jazdia kratke trasy,aj kratsie....Ak sa ti to auto paci,tak treba zohnat vyservisovany kus a vozis sa....Treba vsak ratat ze X5 je tazke auto,t.j. spotrebu na tvoje trasy rataj tak 11-12L,kazdy 3rok nove gumy za 1000€....Malo 173kw ma najazdenych pod 200tis,takze urcite treba bacha na rozvody.....Ak to nebude vyservisovany poctivo,podotykam poctivo tak ta cakaju investicie,zhavenie,termostaty,olej AT+XD a par drobnosti.....

No šak a to by som chcel vyriešiť webastom . Takže šlo by to aj tak teda ? Pozerám po autách čo majú nad 200000 . Viem že nejaký servis tam bude treba . Ale chcel by som kúpiť také o ktoré bolo starané a bolo kúpené na slovensku aby to nebola žiadna stočenka . Tak spotreba to sa uvidí. Moja trasa nieje mesto je to skôr obce a úseky medzi obcami . Chcel by som vziať zo sebou autoporadca.sk nech to pozrú.
 
adamxm
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 8.4.2018
Auto: Bmw X5 E70 3.0D
Kraj: Trenčiansky

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 10:19

mitocross napísal:
Myslel som "dat" to cistit. Nie sam doma. To je uz riadna prasarna. Pozri napr. http://www.advanpure.cz
Uplna regeneracia prebieha u E70 cca 20min (potom vypne aj ked nie je hotova) a dobre sa to vypali pri konstantnej rychlosti nad 100 km/h, pretoze pritom dosahujes pekne tych potrebnych 620 stupnov. To znamena nejakych 20-30km po dialnici aj so startom - ale to len v pripade, ze si presne v bode kedy je v DPF "plno". Prdkanim po meste ma auto problem dosiahnut tu teplotu, kolise , a pocas 20 min sa vsetko nestihne spalit. Je velmi dobre pre fiter aspon raz za tyzden spravit niekolko sto dialnicnych km.S autom sa v meste da zit, ale jeho domenou je medzimesto.

No moja trasa nieje mesto . Sú to obce a úseky medzi obcami . Až na konci dochádzam do mesta v robote . A to je jeden kruháč a privadzač . Aj teraz jazdím.na diesly tu istu trasu a bez problémov . Auto ford galaxy mk3 2,0 tdci 103 kw. Takže to bude asi podobné nie ?
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 11:40

Ja jazdím denne 9+9 km do práce, okrem toho 2-3x do týždňa cca 100 km okresky+ autostráda. DPF vydržal cca 250000 km, odrazu sa rozsvietil displej, že chyba DPF. A to mi Carly vypisovalo nejakých 85000 km ešte. Okrem toho s autom žiadne väčšie problémy, Simik to povedal najlepšie- nepredávaj to, v takom dobrom stave to je. Teraz 340000 km, turbo, rozvody, čerpadlo, alternátor- všetko pôvodné. Teda pôvodné je všetko / okrem oleja:-) len som napísal tie najkazovejšie veci. Teda ešte mi napadlo- bola menená remenica kľukovky a zaslepené sanie.
 
Užívateľov profilový obrázok
pka
Príspevky: 222
Registrovaný: 10.2.2015
Auto: E71 35Dx
Kraj: Bratislavský

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 12:02

undy napísal:
Ja jazdím denne 9+9 km do práce, okrem toho 2-3x do týždňa cca 100 km okresky+ autostráda. DPF vydržal cca 250000 km, odrazu sa rozsvietil displej, že chyba DPF. A to mi Carly vypisovalo nejakých 85000 km ešte. Okrem toho s autom žiadne väčšie problémy, Simik to povedal najlepšie- nepredávaj to, v takom dobrom stave to je. Teraz 340000 km, turbo, rozvody, čerpadlo, alternátor- všetko pôvodné. Teda pôvodné je všetko / okrem oleja:-) len som napísal tie najkazovejšie veci. Teda ešte mi napadlo- bola menená remenica kľukovky a zaslepené sanie.
Tak to mas pomerne vzorne jazdenie :thumbup:
Pamatas si pls kde v Carly je ta hodnota zostavajucich km DPF, nech nehladam? Dik.
BTW nalepil si uz matnu foliu na ten novy display? Pomohlo?
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Krátke trasy z BMW x5 E70 3,0 D 173kw

Štvrtok, 19. Apríla 2018, 12:19

pka napísal:
Pamatas si pls kde v Carly je ta hodnota zostavajucich km DPF, nech nehladam? Dik.
Mne to v novsich verziach uz neukazuje. Tuto hodnotu pre E70 si uz neviem zvolit na displej v okienku parametrov.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných