Streda, 4. Decembra 2019, 16:34
Zacnem od konca - Aku spojitost to ma s DPF je uz vysvetlovane v tom vlakne pred par mesiacmi, tam si urputne reagoval aj ty starynovy.
Skus si teda precitat moj pribeh s tymto a pochopit ma, preco mam taku drzost a nedrzat sa len toho, co mi nejaky servis povie.
Zapis z merani nemam, som obycajny vodic,(nie servisak), ktoremu to stale vrtalo v hlave, ze preco. Takze len slovom: Na vsetky merania som pouzil Carly (ano, tu malu kokotinu, co nic nedokaze... ale na citanie je tam veci celkom dost - tlaky, teploty, chyby, regeneracie, dlzka mdzi nimi, atd.), pretoze je to prakticke do mobilu a umoznuje mi to sledovat stav za jazdy aj niekolkokrat denne, ked to potrebujem. Zacal som sa o to blizsie zaujimat, ked som dal raz davno urobit 3 veci naraz - vymenit rozvody (lebo boli preukazatelne natiahnute), vyhodit klapky (lebo to vsade pisali aka je to zloba) preventivne vycistit DPF (reku nech to preventivne mam za sebou a mam pokoj, ked je to vraj taky strasiak).(ze som to nemal robit som zistil az nasledne) Odrazu namiesto predlzenia intervalu medzi regeneraciami, zacalo auto regenerovat kazdych 30km, diferencialny tlak na volnobeh zo 4 mbar na 20 mbar behom 30km, a hned spustalo, teplota isla 600-620st atd.. Samozrejme par krat 30km po meste a bol som v keli, podmienky na regen v meste su obmedzene (treba rozpisovat?) - 480A,481A, atd. Zachranila ma ta mala kokotina, pomocou ktorej som sa v klude dostal aspon naspat do toho servisu. A teraz som pozoroval ako servis krutil hlavou, ze ako je to mozne. Skusali vsetko mozne, to treba uznat - nove senzory tlaku, teploty, vstreky, turba, regulacia, vsetko vymenen za nove a zbytocne! Ked uz nevedeli co, a ja som viac a viac sa o tom dozvedal, cital vsetko mozne aj nemozne a daval si do spojitosti, tak som im len (na zaklade vlastneho poznania a zvazenia) povedal, ze napriek ich neoblomnemu presvedceniu, ze filter je vycisteny a (vraj) neexistuje aby bol vadny, tak nech mi objednaju novy original a namontuju ho tam. Voila, problem bol vyrieseny! Stary DPF mi zabetonovali cistenim! (medzitym milion merani tlakov, priebehov regeneracie, teplot, atd., lebo mi to nedalo).
Jazdilo sa veselo dalej. Len akosi obcas sa tie regen najma v meste diali aj po 80-100km. Na uplne novom filtri. (opat milion merani priebehu zapnenia filtra, tlaky, teploty, km medz regen, dlzka regen,...) Na dlhej ceste to bolo v pohode 300-400km. Chvilu mi trvalo kym mi doslo, ze jedina a posledna vec, ktoru mam na aute inak su vyhodene klapky (!!!) Sam som tomu nechcel verit. Ved vsade pisu, ze to nema vplyv! A ked to povie jeden servis, druhy servis, forum jedno , forum druhe,... Tak som sa len motal v bludnom kruhu a nechapal. A hladal, a cital a studoval, co s cim suvisi. Potom som jedneho dna vratil sanie s funkcnymi klapkami a voila, vsetko je na 100%. Regeneracia cisto v mestskej premavke po 200+km, mimo mesto zostava tych 300-400km. Preco asi? A tu sa dostavame na zaciatok - PRESNE PRE TO! A majte ma hocikto za exota. Davajte facepalmy. Kludne. Moje auto teraz funguje spravne. Nemyslim si, ze som v tomto pripade len dieta stasteny. Ako som spominal, mozno to neplati pre ine verzie motorov, to naozaj neviem posudit, ci to nie je nejake specifikum tejto kombinacie v motore co mam ja aj ten nestastnik Tepes 33.
Ja si o tebe starynovy tiez mozem mysliet, ze mas v tomto dost "polsky" pristup garazmajstrov- tzn. vyhodit bez milosti vsetky imperialisticke kurvitka von. Chapem to, ale nepodporujem. Vykrikovat ti to nebudem. Len nebud tak nekompromisne presvedceny o svojej pravde...
Rad sa spytam mudrejsich na veci, o ktorych nic neviem, aj tu na fore. Uznavam skusenosti servisakov. Ale netrpim prehnanym respektom k "autoritam", co sa mi nejeden raz oplatilo. Napr aj pri rieseni problemu s prednym akt. stabilizatorom - to je na dalsiu dlhu debatu.
Cele je to o tom, ze vratenie klapiek ma velky vplyv. Na tomto sa nezhodneme. Verim vyrobcovi a jeho zdovodneniu, verim swirl efektu, verim principu dpf, atd.
Rad si precitam aj rady od starynovy ohladom N57, kedze tomu sa budem teraz ovela viac venovat.
Naposledy upravil/-a
mitocross v Streda, 4. Decembra 2019, 17:40, upravené celkom 1 krát.