... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
obchodna sekcia
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Piatok, 27. Decembra 2019, 23:54

A jak se to da zjistit,aniz bych rozebral zastrcku diag. kabelu.
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 00:01

Rad se ucim novym vecem,ale musite na mne chlapi trochu pomalejc. Muj diagnostickej um je jeste v plenkach:) Dekuji:)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 04:31

TT-SIMIK dobry postreh. Tvoj kabel mooze byt naprd, alebo si kupil len D-CAN verziu a nie K-LINE. D-CAN ti fungovat na tomto vozidle nebude. Ak by aj bola K-LINE, myslim ze pin 7 a 8 musia byt prepojene.
Kazdpoadne najlepsie bude zajst za niekym, kto tymto systemom rozumie predovsetkym ma k dispozicii diagnostiku DIS alebo ISTA-D, s prislusnou diagnostickou hlavou. Ak na tomto systeme nebudu komunikovat jednotlive jednotky, tak treba zacat odtial.... neriesit diagnostikou cez nejaky pochybny system od WURTH.... aby si nenarobil viac skody nez osohu. Rozhodne s tymyto pochybnymi univerzalnymi systemami nerobit ziadne resety, zmeny nastaveni, mazanie adaptacii, kodovanie, parovanie a ani nic podobne, co zapisuje do jednotiek nejake udaje. Pre zaujimavost, mam tu jedne budiky z E39 kde zakaznik si nechal prekodovat vozidlo s pristrojom AUTEL MAXISYS, co rozhodne nie je lacny pristroj, no vysledok je poskodeny software v budikoch, nefunkcny ukazovatel teploty a chybajuci vystupny signal TACHO-A. TO len tak pre zaujimavost..

No uz som sa pakrat stretol aj s chybou budikov ktora vznikla spontanne, alebo aj pri roznych vymenach budikov z vrakoviska, ze na vozidle nekomunikovali ziadne jednotky. Staci ze budiky nie su spravne nakodovane, alebo ze v nich nejaky clovek stacal kilometre, opravoval nefunkcny displej a poskodil ich hardwarovo ci softwarovo.... Nedavno asi dva mesiace dozadu som riesil takto jednu E38 a aj E53.... U tej prvej to bolo veldielo nejakeho majstra, u druheho vozidla budiky prestali komunikovat sponanne. U oboch musela byt prevedena vymena budikov samozrejme vratane ich nakodovania a prisposobenia, a az potom zacali vozidla komunikovat a dalo sa s nimi pracovat dalej....

Takze moj nazor je ze ten komunikacny problem bude najskor aj pricinou tvojho problemu a toto by som urcite riesil predtym nez zacnem menit vymenu DDE apd....
Na tych budikoch nemas ako laik co skontrolovat, ak mas funkcny displej, tak vojdi to servisneho menu budikov a vyfot resp. odpis mi vsetky udaje v TEST menu c. 1 (ktory nevyzaduje odomknutie) a zarovne mi posli svoj VIN. Ale aj ked vsetko bude sediet, stale to neznamena, ze v nich nemoze byt problem.
Problem s budikmi je velmi casty z dovodu ze sa na nich seru pixely a vela ludi sa to snazi opravovat podomacky a ked ich dojebu, riesia to tym, ze kupia z bazaru ine, nahodia do vozidla pred predajom a hotovo. A odvtedy nic nekomunikuje... PRipadne svietiaci manipulacny bod pri dennom pocitadle km to identifikuje ihned....
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 09:52

Vin- WBAFB71050LX45074
Prílohy
IMG_20191228_094233.jpg
IMG_20191228_094223.jpg
IMG_20191228_094214.jpg
IMG_20191228_094204.jpg
IMG_20191228_094153.jpg
IMG_20191228_094141.jpg
IMG_20191228_094126.jpg
IMG_20191228_094024.jpg
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 10:17

Tak jsem rozebral tu zastrcku diag. kabelu a opravdu pin c.8 nikam nevede. Smekam pred vama borci. =D>
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 10:20

Pin c.8 ma cestu akorat k te osmicce v pravo uprostred a tam konci :oops:
Prílohy
IMG_20191228_100504.jpg
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 14:25

Jen se jeste zeptam,jestli jsem to pochopil spravne. EWS jednotka komunikuje s DDE pres budiky?
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 14:37

A nebo jde signal z EWS do konektoru k budikum a pak dale do DDE. Nebo musi jit do budiku a pak do DDE.Premyslim,kde by mohla zkolabovat ta komunikace
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 14:43

Jo a jeste k tomu diag. kabelu. Neporadite mi co s tim? Zda se to da nejak preletovat,nebo se musi sehnat

jinej? A hlavne od koho,tento je kupovany taky joko K-LINE
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 14:57

Ted uz budu vypadat uplne jako kokot,ale K-LINE je totozny jako K- CAN,ne?
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 15:48

Nie... Zatiaľ treba spojiť piny 7,8 a malo by sa ti dat načítať celé auto
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: EWS JEDNOTKA

Sobota, 28. Decembra 2019, 20:32

K-CAN neexistuje. Je D-CAN alebo K-LINE. Pripadne obojpohlavny. D-CAN je pre vozidla od 03/2007, ktore nemaju v obd zasuvke K line ale CAN LOW a CAN HIGH.

EWS je pripojene na K-BUS a dokonca u vozidiel s HIGH budikmi aj na I-BUS. DDE s EWS vsak komunikuje po samostatnej linke. Pre celu komunikaciu medzi diag-bus (obd zasuvka) a k-bus/i-bus su hlavnou branou budiky. Ak je v nich chyba, alebo su rozkodovane (po meneni nastaveni a kodovani s roznymi nastrojmi ktore nie su origo bmw), tak komunikuje len nieco alebo nic....

Addressing conditions of control units
In principle, all control units in the vehicle can be addressed via the diagnosis function when the ignition is switched on.
The busses are capable of exchanging information among each other via the IKE control unit (instrument cluster electronics) . It contains the electronic control for the entire signal conditioning function and calculating the data from the instrument cluster and on-board computer. The IKE is the bus master for the I-bus/K-bus. It serves as a gateway for the D-bus that converts the telegram format of the I/K-bus to the format of the D-bus. It transmits and receives data from all modules and control units connected to the IKE via the bus systems. If, for example, the independent park ventilation function is activated at the MID, this telegram must be routed via the I-bus, IKE and K-bus to the IHK that then carries out the corresponding function. In this case, only data are allowed to pass through that, according to the address, are designated for the other bus.
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 00:50

Tak jestli dobre chapu. Tak Ews kdyz nacte kod z klicku a posle ho do DDE,tak komunikuje po svym liku( tak ze by nemelo dojit ke zmene dat chybou ve zdruzenych pristrjich). Pouze prostrednictvim OBD zasuvky muzou jit data pres zdruzene pristroje k jednotlivym jednotkam.Vycetl jsi neco z tech zdruzenych pristroju? Abych pravdu rek,do vcerejska jsem ani nevedel ze to takove menu ma :lol: Kde bych zjistil,co jednotliva cisla v tom menu znamenaji?
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: EWS JEDNOTKA

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 13:23

Nieje to tak uplne,motor a prevodovka a u novsich aut viac rj maju vlastnu komunikaciu aj koli rychlosti udajov ale aj koli ruseniu z inych rj pri poskodeni,aby motor vzdy isiel aj pri poruche nejakej inej elektroniky auta....Ako to ma presne E53 v hlave nemam....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
davidecek11
Autor témy
Príspevky: 78
Registrovaný: 18.3.2019
Auto: BMW X5
Kraj: Zahraničie

Re: EWS JEDNOTKA

Utorok, 31. Decembra 2019, 11:13

TT- SIMIK velke dik za radu s tim dig. kabelem. Ted vse nactu,ze snimac uhlu natoceni volantu vymazana chyba a nova kalibrace a zatim je to OK. Super a moc dekuji. A VSEM PREJI KRASNY NOVY ROK.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných