Sobota, 28. Decembra 2019, 04:31
TT-SIMIK dobry postreh. Tvoj kabel mooze byt naprd, alebo si kupil len D-CAN verziu a nie K-LINE. D-CAN ti fungovat na tomto vozidle nebude. Ak by aj bola K-LINE, myslim ze pin 7 a 8 musia byt prepojene.
Kazdpoadne najlepsie bude zajst za niekym, kto tymto systemom rozumie predovsetkym ma k dispozicii diagnostiku DIS alebo ISTA-D, s prislusnou diagnostickou hlavou. Ak na tomto systeme nebudu komunikovat jednotlive jednotky, tak treba zacat odtial.... neriesit diagnostikou cez nejaky pochybny system od WURTH.... aby si nenarobil viac skody nez osohu. Rozhodne s tymyto pochybnymi univerzalnymi systemami nerobit ziadne resety, zmeny nastaveni, mazanie adaptacii, kodovanie, parovanie a ani nic podobne, co zapisuje do jednotiek nejake udaje. Pre zaujimavost, mam tu jedne budiky z E39 kde zakaznik si nechal prekodovat vozidlo s pristrojom AUTEL MAXISYS, co rozhodne nie je lacny pristroj, no vysledok je poskodeny software v budikoch, nefunkcny ukazovatel teploty a chybajuci vystupny signal TACHO-A. TO len tak pre zaujimavost..
No uz som sa pakrat stretol aj s chybou budikov ktora vznikla spontanne, alebo aj pri roznych vymenach budikov z vrakoviska, ze na vozidle nekomunikovali ziadne jednotky. Staci ze budiky nie su spravne nakodovane, alebo ze v nich nejaky clovek stacal kilometre, opravoval nefunkcny displej a poskodil ich hardwarovo ci softwarovo.... Nedavno asi dva mesiace dozadu som riesil takto jednu E38 a aj E53.... U tej prvej to bolo veldielo nejakeho majstra, u druheho vozidla budiky prestali komunikovat sponanne. U oboch musela byt prevedena vymena budikov samozrejme vratane ich nakodovania a prisposobenia, a az potom zacali vozidla komunikovat a dalo sa s nimi pracovat dalej....
Takze moj nazor je ze ten komunikacny problem bude najskor aj pricinou tvojho problemu a toto by som urcite riesil predtym nez zacnem menit vymenu DDE apd....
Na tych budikoch nemas ako laik co skontrolovat, ak mas funkcny displej, tak vojdi to servisneho menu budikov a vyfot resp. odpis mi vsetky udaje v TEST menu c. 1 (ktory nevyzaduje odomknutie) a zarovne mi posli svoj VIN. Ale aj ked vsetko bude sediet, stale to neznamena, ze v nich nemoze byt problem.
Problem s budikmi je velmi casty z dovodu ze sa na nich seru pixely a vela ludi sa to snazi opravovat podomacky a ked ich dojebu, riesia to tym, ze kupia z bazaru ine, nahodia do vozidla pred predajom a hotovo. A odvtedy nic nekomunikuje... PRipadne svietiaci manipulacny bod pri dennom pocitadle km to identifikuje ihned....