... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
tukesko
Autor témy
Príspevky: 236
Registrovaný: 27.4.2014
Auto: x5
Kraj: Trenčiansky

BMW x5 e53 repas zadnej nápravy

Nedeľa, 22. Augusta 2021, 12:48

Ahoj mal som nejaký problém na zadnej náprave tak som sa do toho dal a pomenil čo sa dalo.
Ako prvé je dobre mat zdvyhák, alebo nejaku jamu.
0. povolit viečko od brzdovej kvapaliny, je pod plastom v kufry hnet pre vodičom
Obrázok
1. 1 - Zhodiť zadne Koleso ))))

2 - Povoliť matku na Poloos orech č.36 nie obyčajný ale ten 12hranný, ked je povolená matka treba poloos vytlct von, dajte si pozor aby ste si nepoškodili závit na poloose
Obrázok Obrázok
3- povoliť brzdič 2x skrutka a orech 16 povolený brzdič si ja osobne zavesím na háčik tak aby nevisel dolu.
4- povolím snímač od ABS ( ten som si nechal nedával som nový) je to na imbus č.5
Obrázok Obrázok
5- otvoriť kufor vyhodiť poistku č.30 je to poistka od kompresoru( na obrázku som vytiahol všetky 30ky nechcelo sa mi hladat ktorá to je )))
Obrázok

6- kľúčom č. 8 a kľúčom č.17 povolíme tlmič
Obrázok
7- kľúčom č. 10 povolíme hadičku ktorá ide od zásobníka vzduchu do mechu
Obrázok
8- odpojíme od mechu 2x poistku taká mosadzná závlačka a prívod vzduchu, ten drží taká plastová závlačka
Obrázok Obrázok
9- teraz môžeme odpojiť závlačku ktorá drží od spodu mech stačí ju iba potiahnuť smerom do stredu auta.
Obrázok
Obrázok
10- teraz môžeme lachúčko vytiahnuť mech.
Obrázok
11- povolíme snímač svetlej výšky 2x kľúč č.-10
Obrázok
12. imbusom č.5 kľúčom č.18 povolíme stabilizátor
Obrázok
13- kľúčom č.-24 a č.-21 povolíme tlmič a väčším šrobovák potom odpáčime trochu to tam drží.
Obrázok ObrázokObrázok
14- povolíme šrób na vnútornej strane držiaka nápravy č. 18
15- povolíme excentrický šrob orech č. 18 a č. 18
16- povolíme dlhý šrob držiak nápravy vonkajší orech č.21 a č. 24 dáme dolu kulisu
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
17 kľúčom č.7 a č. 16 povolíme matku na prednom hornom vodiacom rameni
Obrázok
18-2x kľúčom č. 18 povolíme excenter na vodiacom ramene
Obrázok
19 – kľúčom č.10 a č.21 povolíme priečne rameno a tiež 2x kľúčom č. 18
Obrázok
Obrázok
Teraz to máme pekne všetko dolu.
18 náboj z ložiskom sa dáva dolu zo zadnej strany držiaka kolesa vnutorný torx E14 je dobre mat predĺžený
Obrázok Obrázok


18- Ložisko z náboja som narezal flexou a potom zrazil kladivom, nove ložisko som nalisoval lisom )
Obrázok
19- 2 silenbloky na kulise som nalisoval celkom v pohode, aj ked jeden ten silenbkom mal väčší priemer, bolo ho treba stiahnuť a tak nalisovať. že som si to pekne očistil a namazal pred lisovanim je asi samozrejme )))

Gulový silenblok( Baljoint) sa lisuje dobre a je tam taká ako keby segerka treba ju vybrať pred vylisovaním a potom tam treba dať novu je v balení. foto od lisovania som omylom zmazal ((( tak aspon foto po nalisovaní Obrázok

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok ObrázokObrázok ObrázokObrázok Obrázok Obrázok
Snažil som sa dať to čo je vraj najlepšie, hadam to bude dobré )))
Tlmiče som dal TRW a mechy Continental.

Ked som to mal všetko dolu bol tam celkom priestor tak som menil aj snímač výsky aj kabeláž,
kabeláž ide popod ten plastový podblatník až do kufra. epozidoda na iné vlakno )))



Skladanie je tak nejak obratené, ako prvé som dal dohromady integrovane rameno o držiak nápravy.
Obrázok
Obrázok
potom som dal ramena horne predné a zadné.
Obrázok Obrázok

potom štit na ochranu proti kamienkom.
Obrázok potom sa prišrobuje ložisko na držiak, nové šrobiky su v balení z ložiskom.

Potom som si dal tu kulisu z ložiskom na poloos a prichytil matkou o poloos a o tie dve ramená. a nasadil komponenty ručnej Obrázok Obrázok
Pritiahol ,ale nie na doraz. Vložil som nový mech a prichytil hore. ( nový mech mal inu koncovku na vzduch teda iba tu poistku ta sa musela vymenit inak OK) potom sa to všetko podotahuje, vymenil som aj ručnu brzdu a tie pružinky. Nový kotúč a brzdové platničky sú iba malina. Všetky veci som dával Lamforder ložisko SKF kotúče ATF a doštičky ATF
vložíme mech, je dobre ak vám niekto ten mech pridrží, ja som si ho zaprel sam, narezal som si drevenné kajliky, ( ale omnoho jednoduchšie by bolo keby mi to niekto pridržal) postup prichytenia opačný ako pri dávaní dolu.
Obrázok
potom som prichytil kulisu
Obrázok Obrázok


potom nahodime stabilizator a pridame tlmič. všetko dobre dotiahneme a skontrolujeme. ak mi niečo nechcelo ist bolo nutné prizdvihnút druhým zdvihákom a trochu tomu pomôcť.
všetko ešte raz skotrolujeme či sme nezabudli )))
Prosím niektore foto su robene ked to išlo dolu a niektore ako to išlo tam. a jedny su z pravej strany a druhe z lavej tak ma prosim nekamenujte za to.
ak by boli nejake otázky rád odpoviem,alebo doplním. a budem verit že to niekomu aspon trošku pomôže.
investiciu doplním časom.
Zatial Dakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných