... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
mrco
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 18.9.2021
Kraj: Banskobystrický

X3 f25 B47

Sobota, 18. Septembra 2021, 16:12

Zdravím.Teraz mám Ford Kugu ročník 2011 a obzerám sa po novšom BMW X3 ročník 2016 s motorom 2,0 L 140kW s kódovým označením B47.Trošku som pozeral fóra a od znalcov by som potreboval poradiť .
1. Vírivé klapky a EGR. V Kuge som odmontoval EGR, podľa tesnenia som si vyrobil hliníkovú záslepku a so zasieraním sania bol pokoj.Nebola potrebná žiadna software úprava. Žiadne čistenie sania ani EGR. Emisné prehliadky bez problémov.
Ako je to u BMW X3 a tomto type motora? Tieto motory vraj majú klapky kovové, ktoré sa nerozpadávajú, ale na youtube su prípady zničených a rozpadnutých klapiek aj na týchto motoroch. Čiže je potrebné pravidelné čistenie? Ako čast? Alebo odtránenie?
2.DPF fiter- vypalovanie. Na Kuge bola cez vstrekovací motorček ( vaporizéer), pri splnení podmienok vypalovania, vstrekovaná nafta priamo do DPF-ka a žhavičom umiestneným v telese DPF zapálená.Tým nedochádzalo k riedeniu oleja naftou ako u BMW. Na sledovanie celého procesu mi slúžila aplikácia Torgue, kde po nakonfigurovaní príslušných PID-ov, som sledoval všetky parametre DPF-ka a aj proces vypalovania. Je nejaká kontrolka u BMW , ktorá signalizuje vypalovanie, alebo zaplnenie filtra? Googlením som zistil, že existuje u BMW aplikácia Bimmer-tool, ktorá s spolupráci s OBD2 bluetooth jednotkou dokáže sledovať proces vypalovania DPF-ka a dokonca aj urobiť cielenú regeneráciu. Je funkčná táto aplikácia aj na tomto type auta a motore? Ako často je potrebná regenerácia filtra u X3? Na Kuge to bolo individuálne podľa podmienok a jazdy, ale približne každých 350 km. Viac určite nie, skôr menej. Ešte som pozeral na možnosť kúpy diagnostického kábla s príslušným programovým vybavením, čo je super. Ako to využiť pri kúpe na obhliadke jazdenky? Má BMW X3 klasický diagnostický OBD2 konektor 16 pinový?
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: X3 f25 B47

Sobota, 18. Septembra 2021, 23:36

mrco napísal:
nedochádzalo k riedeniu oleja naftou ako u BMW
:|
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4184
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: X3 f25 B47

Nedeľa, 19. Septembra 2021, 04:40

Ako,mas riadne trapenie s tym depeefkom. 🤣
 
pablohablo
Príspevky: 2553
Registrovaný: 14.1.2019
Kraj: Zahraničie

Re: X3 f25 B47

Nedeľa, 19. Septembra 2021, 05:38

Ty si radsej kup benzin ak mas take mindraky z DPF. Inak zrovna svagrova Kuga mala naftu v oleji z toho ako na tom jebal kratke trasy po meste, tak to mas nejak popletene.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: X3 f25 B47

Nedeľa, 19. Septembra 2021, 15:25

pablohablo napísal:
Ty si radsej kup benzin ak mas take mindraky z DPF. Inak zrovna svagrova Kuga mala naftu v oleji z toho ako na tom jebal kratke trasy po meste, tak to mas nejak popletene.

Vsak? :D Ked ti plne automatizovany system navrhnuty tak, aby sa on clovek nijak nestaral riadi zivot..
S tym riedenim mali z pamate problem stare 1.6TDCI, to co ma on pochopitelne nie. Ale tam sa prezentuju osobitne problemy spojene s tym vstrekovacom ako takym, rovnako aj u PSA. Este na pamat pridu 1.9 a 2.0TDI Pumpa-tryska, ktore s DPF nikdy poriadne nefungovali a kedze to je velmi pocetna skupina ludovych vozidiel u nas, naucili slovakov co je to kuchat DPF... u bmv s tym ziadny problem nieje, nafta sa do oleja dostane akurat tak velmi vynimocne z prdnuteho gufera na HPFP.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: X3 f25 B47

Piatok, 22. Októbra 2021, 18:16

paneboze, to je roboty s tymi fordami, kontrolovat milion parametrov a riadit vypalovacie procesy DPF.... Ty mas normalne Deepeeffobiu....

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní