... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

reklamne predmety bmwklub.sk
 
jofoo25
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 12.10.2009
Auto: bmw X3 3,0d
Kraj: Banskobystrický

servis x3 e83

Pondelok, 12. Októbra 2009, 16:02

nazdar bmw pozitiv ludia.
chcel by som od vás rady ohladom servisu,aby mi niekto poradil aky je rozdiel v servise inspektion1 a inspektion 2 u auta bmw x3 e83 12/2005 3,0 d 160 kw 218 ps?aky typ servisu by sa mal robit pri 4 servise,zatial je robene len ol service,potom inspektion 1,potom olservice,auto ma najazdene 132 000 km a servis bol zatial pravidelny kazdy rok a priblizne kazdych 30 000 km.chcel by som sa spytat este na specifikaciu oleja do tohto motora?aby som si vedel pozriet aj ine znacky ako len origo bmw olej.dakujem za rady
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: servis x3 e83

Nedeľa, 22. Novembra 2009, 22:14

Nazdar jofoo,
Servis podľa knižky, mala by tam byť kontrola bŕz, tlaky, vstrekovanie atď. Ak nemáš knižku, pozriem sa do svojej.
Tieto veci by mal urobiť autorizovaný servis, ak si chceš kontrolovať stav svojpomocne, dobre je mať po ruke diagnostiku buď BMW GT1 alebo Bosch ESI Tronic OBDII.
Originálny olej BMW pre tvoju X3 = Syntetický Castrol Edge Turbo Diesel 0W-30, je nás mnoho čo Castrol nechceme, takže bezpečná alternatíva je prísne dodržať, aby olej obsahoval všetky tieto značenia:
API CF (môže SL/CF alebo SM/CF)
ACEA B4/C3 (napr. A3/B3/B4/C3)
Longlife-04


Kladné názory po fórach majú značky: Mobil 1, Q8, Shell, Valvoline, Texaco.
Negatívne: Motul, Mol, Aral, OMV
(zdroj názorov: rôzne fóra)

Problém, ktorý je zatiaľ s olejom je to, že v tejto špecifikácií ho vyrába iba Castrol.
Niekoľko ľudí oznámilo bezproblémový prechod na Shell Helix Ultra Extra 5W-30, čo je zmena viskozity zimného stupňa 0W na 5W. Neviem prečo výrobca určil 0W, niekde to znamená správna viskozita pri cca -60 stupňov celsia, a 5W pri cca -50, cca 10 stupňový rozdiel.

Je už na tebe, mám ešte 13000 km do servisnej prehliadky, idem zatiaľ na originál BMW (dolievam HTHS-silnejší olej Castrol EDGE Sport 0W-40 kvôli takýmto dlhým intervalom)

Odporúčim kontrolovať vzduchový filter každých 15 000 km s prefúknutím a prípadne vyčistením boxu filtra. Spád sania je smerom dole a tak všetok prach a špina zakončia na filtri. 30 000 km na výmenu vzduch. filtra. X3 3.0d 218ps má výkonné turbo, a to potrebuje "svieži dych", BMWčko si neodkašle keď mu niečo zabehne... Inak spôbosí poškodenie tesnenia turba (vôľa) a bude nepríjemne pískať/hučať (kvôli zanesenému saniu).

Čo sa automatickej prevodovky týka, vymenil by som raz do roka aspoň 1l ATF (olej do automatu) Dextron-TQIII, vytiahnúť pumpou alebo väčšou injekčnou striekačkou starý a doliať nový. BMW používa automaty od General Motors GM6-AT, problémy hlásia majitelia 8/2006 a novšie.

Záleží samozrejme na tvojom štýle jazdy a podmienkach (mesto/dlhé trasy).

BMW samozrejme tvrdí že ich automaty a diferenciály nieje potrebné dolievať ani v nich meniť kvapaliny.
Marketing je dnes postavený tak, že sa do módy dostáva zelenšia technika. Takže ak výrobca prehlási, že jeho výrobky sú šetrné (ropný odpad je obrovský problém, ten sa musí skladovať, použíť ho zatiaľ nevieme)
dostane od Greenpeace International požehnanie a od Bruselu dotáciu na vývoj. Samozrejme, my spotrebitelia si určite radšej kúpime každé štyri roky novú prevodvku.

Palivový filter meniť aspoň každých 60 000 - 80 000 km, kvôli Slovenskej nafte.

Olejový filter: 11427788460
(nezabudnúť na tesnenie filtra a podložku výpustnej šrúby)
Palivový filter: 1332788700
Vzduchový filter:13712247444

Pozri si toto: http://www.youtube.com/watch?v=_On_buUFgxI

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných