Sobota, 21. Februára 2009, 13:59
Ahoj, Ja mam 3.0d a tiez sa pomalsie zohrieva. ak je na 2.0d rovnako velky radiator, tak je to jasne...
Z fyzikalneho hladiska:
X3 ma obrovsky otvor v predu na prudenie vzduchu do motorovej casti. Ked je na motore namraza, neustale je ofukovana silnym prudom studeneho vzduchu. Voda ma vysoku mernu tepelnu kapacitu - sprava sa ako akumulator/pohlcovac tepla. Kov (motor) je velmi dobry vodic tepla, takze vsetko vytvorene teplo odovzdava namraze, ktora je studenym vzduchom vyrazne ochlazovana. Lad sublimuje velmi pomaly. Tento efekt je rovnaky, ako keby bol motor cely nalozeny v lade.
Na X3 sa v doplnkovej vybave daju dokupit automaticky uzatvaratelne predne mriezky na maske... To Vraj kvoli lepsej aerodynamike.. ale ja si myslim, ze je to pre jazdu v mraze. Pokial motor nechas nastartovany na mieste a zohrejes ho na parkovisku tak, aby sa namraza stratila, - rozpustila a vyparila, auto ti potom pojde normalne (odskusane na 3.0d). Druha moznost je zapchat mriezky na prednej maske nejakym elegantnym neprievzdusnym materialom odolnym voci teplote zvysenej aj znizenej (hruba koza). Kedysi to davali tatkovia na stare skodovky aby boli v zime schopni prevadzky.
Tuto temu som tu uz otvaral pred par mesiacmi. mrkni.
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70