Štvrtok, 5. Decembra 2019, 18:02
par rokov som sa tu snazil ludom vysvetlovat do detailov preco niektore ich gumove rozhodnutia su ako z gumovej hlavy, picu platne,
lebo takisto je nemozne ludom vysvetlit, ze ich schopnosti zhodnotit pneumatiku zacinaju a koncia pri tom, ci je hlucna. to je vsetko. ak si niekto mysli, ze vie 2 porovnatelne pneumatiky, napr. ak strieda poolove auta vo firme a maju rozne obutie, zhodnotit co i len trochu objektivne, tak musi mat hrozne vysoke naklady na kecup a horcicu, aby tie hovna, ktore si sam kladie do gagora dokazal preglgat.
ale tak ked aj nemenovany klubak, ktory sa tesi vseobecne vyssiemu uznavanemu kreditu napise "ked som isiel po cerstvo napadanom snehu 110kmh v zakrute jeblo ma do pola, gumy XX nebrat", tak tam konci vsetka snaha.
naco mam komentovat nejaky youtube test, ked viem ako sa testy robia, kolko stoja, a tie naozaj relevantne nikdy nikto na youtube neuvidi, pretoze tie si robia vyrobcovia pre seba a vysledky pozna menej ako 20 ludi.
ziaden autobild, ziaden adac ani nic podobne nikdy neda relevnante vysledky testovania pneumatik. nemaju na to rozpocet, nemaju na to podmienky, a nemaju ani dovod a snahu robit to tak aby test bol nezavisly, a nemaju na to ani skusenosti a vedomosti.
ked si testuje competitor kusy vyrobca, tak si ich nekupi 4, ani 8. kupi si ich 100-120. vsetky prejdu cez rtg a dalsie skenery, z nich sa vyberie 5-8 sad, podla poctu testov, jedna sada ma rovnaky dot kod aj vyrobnu fabriku, aby sa nemiesali zmesi, jedna je prave naschval zmiesana v endurance teste aby sa porovnali replacement a prva vybava pneu, vyberu sa tie, ktore skoncili navrchu testovania pri vyvazovani a mali nameranu najnizsiu hadzavost, najnizsiu deformaciu pri podhusteni, niektore indexy sa vypocitavaju z 30+ roznych meranych hodnot. a zaroven sa vyberu aj najhorsie. kym sa vobec pneumatika dostane na auto tak sa toci na kalibracnych strojoch, co vyzera asi ako 2x vacsia vyvazovacka v pneuservise, meraju tam hranicne hodnoty zatazoveho indexu, pevnost bocnice, mikrotrhliny v textiliach ktore su zalisovane v behuni, pevnost ocelokordu a ich spojov.
potom niektore pneu rozkroja na male kusky a testuju ich v specialnych tuneloch na testovanie materialov. ked maju prehlad o tom, co nakupili od konkurencie, potom tento proces prebieha s internymi vyrobkami, aby nasli 1:1 match, ich top kusy vs. svoje top kusy, ich scheiss vs. svoj scheiss.
ked sa pristupuje k field testingu, tak sa pouziva rovnaky model auta, na chlp rovnaky, ak sa robia subezne, tak sa ne dekragram vyrovnava hmotnost, ak je jeden vodic o 10kg tazsi, vyrovnava sa to v aute vedla, pre kazdym testom sa auta dotankuju do plna, jedno auto ide max jednu jazdu, potom sa berie nahradne aby sa eliminoval dopad unavy brzd, auta sa po 5 jazdach beru do dielne na kompletnu geometriu. na testovacom polygone je pri tychto testoch niekolko desiatok ludi, vsetko ma svoj proces, svoje spravny postup.
Ked aj takyto polygon pozicias novinarom, a oni si na nom budu cely den smykat bude to ako porovnavat Schiffrinovu v G slalome s nejakym Jozkom, co sa prisiel polyzovat na Malinuo Brduo a hra sa na profika, lebo si navoskoval lyze wd40tkou a na ruke ma fitness tracker.
tolko k youtubovym skolam smyku, vratane tych s nalepkami od autobildu a adacu.
k celorocnym pneu. je to pojebana zimna pneumatika, do ktorej sa pri vyrobe primiesavaju granulaty zmesi s vacsim podielom umeleho kaucuku aby vydrzala vysoke teploty dlhsie ako bezna zimna pneumatika. to je zhruba cele tajomstvo celorocnej pneumatiky. cim je ale zmes tvrdsia, tym viac straca na kvalite pri nizkych teplotach, viac sa opotrebuva, zhorsuje sa trakcia na vode, zhorsuje sa pruzny komfort, a menej pruznosti - viac odtrhovych narazov, zvysuje sa tlak na hranach behuna v zakrutach a preto na celorockach ovela viac vidis nerovnomerne zjazdene behune, lebo pneumatika sa pri nizkych teplotach "lame" kedze nema potrebnu elasticitu.
celorocne gumy su vhodne pre
- jebozlesov, co si za 5 korun nechaju koleno vrtat, v ich pripade je to mozno lepsie riesenia ako 5 rokov na dvore prezuvane poprehybane plechace, ktore neboli prevazene odkedy sa obuli
- ludi v geografickych polohach, kde prevladaju dlhe, ale mierne zimy, namiesto snehu je tam vacsinou dazd, leta nie su take prudke, niektore casti Kanady, UK, Holandsko, a pod.
- ludi, ktori by inak jazdili celorocne na letnych pneu.
- automobilky, ktore tym lakaju zakaznikov, ktori uz zistili, ze tie uberklasse R19 na malom hatchbacku vyzeraju sice popici, ale kupa pneumatik im znemozni najbliozsie 3 tyzdne jest teple jedlo.
- zabudol som na kategoriu matematikov, ktorym sa nic nemoze stat, lebo jazdia len par tisic rocne, a statisticky to tak proste vychadza.pretoze ak by si nekupili ako tak dobru celorocku, kupilio by si dongfenchchujkang R18 za 40 eur kus. idealne obute na kolesach 250 eur kus, lebo gumu sused nevidi, pokial sa zblizka nepozrie, ale very scary chrome rims svietia aj v tme susedovi do ksichtu.