... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Pondelok, 10. Novembra 2008, 18:40

Jannci napísal:
chcel som poukazat len na to, ze ked mas nastartovane, tak sa altik toci stale. ci uz ma odber, alebo nie. a tym, ze pustis svetla, a spotrebice, tak zatazujes jedine altik. ale nemenis odpor altiku k motoru. to mas ako elektraren. myslis, ze ked je vacsi odber elektriky, ze ta turbina v reaktore ma vacsi odpor? ze je potrebne viac paliva? nie. namiesto jednej turbiny ide dve

skus toto (je to v podstate to iste len obratene):
- zapoj cirkularku cez watmeter
- tocit sa toci .. ze ? ;)
- a skus prilozit drevo ... co zbadas na watmetri ..

alebo takato uvaha:
- ziarovka samozrejme nieco zerie
- ak by alternator mal rovnaku zataz na motor pri zatazeni (zapnutom svetle) aj bez, tak by sa ta energia vyrobena pri nezatazenom musela niekde stratit ..
- to znamena, ze by sa musel min. nahrievat ..

PS: to ale nic nemeni na mojom nazore ze svietit svietit svietit ..
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Pondelok, 10. Novembra 2008, 19:30

pepo286 napísal:
skus toto (je to v podstate to iste len obratene):
- zapoj cirkularku cez watmeter
- tocit sa toci .. ze ? ;)
- a skus prilozit drevo ... co zbadas na watmetri ..

alebo takato uvaha:
- ziarovka samozrejme nieco zerie
- ak by alternator mal rovnaku zataz na motor pri zatazeni (zapnutom svetle) aj bez, tak by sa ta energia vyrobena pri nezatazenom musela niekde stratit ..
- to znamena, ze by sa musel min. nahrievat ..

PS: to ale nic nemeni na mojom nazore ze svietit svietit svietit ..


1. cirkular je spotrebic a nie dodavatel energie.

zober si bicykel a dynamo. dal si jednu ziarovku. slapal si, svietila
dal si dve ziarovky, slapal si, svietili, len si musel viac slapat , aby si mal vyssie otacky a vyssiu svietivost,.

ked si mal dve ziarovky, slapalo sa ti do pedalov tazsie?
NIE!!! pretoze to lozisko na ktorom je rotor dynama je stale rovnake tam sa nic nezmenilo.
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Pondelok, 10. Novembra 2008, 20:13

Jannci napísal:
1. cirkular je spotrebic a nie dodavatel energie.

zober si bicykel a dynamo. dal si jednu ziarovku. slapal si, svietila
dal si dve ziarovky, slapal si, svietili, len si musel viac slapat , aby si mal vyssie otacky a vyssiu svietivost,.

ked si mal dve ziarovky, slapalo sa ti do pedalov tazsie?
NIE!!! pretoze to lozisko na ktorom je rotor dynama je stale rovnake tam sa nic nezmenilo.

odporucam nastudovat nieco o asynchronnych elektrickych strojoch (motor, brzda, alternator) .. a obzvlat kapitolu o zavislosti sklz vs. prud ... a s tym suvisiaci moment a podobne veci ...

ale ten priklad s byciklom je fajny, som zaspominal na eSku (ci Sobi 20 ci co to bolo) :) ... az na to ze ten odpor pri otacani rotora nesposobuje lozisko az v takej miere ako sa ti zda ;)
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Pondelok, 10. Novembra 2008, 20:18

pepo286 napísal:
odporucam nastudovat nieco o asynchronnych elektrickych strojoch (motor, brzda, alternator) .. a obzvlat kapitolu o zavislosti sklz vs. prud ... a s tym suvisiaci moment a podobne veci ...

ale ten priklad s byciklom je fajny, som zaspominal na eSku (ci Sobi 20 ci co to bolo) :) ... az na to ze ten odpor pri otacani rotora nesposobuje lozisko az v takej miere ako sa ti zda ;)


nie, tam ti ho sposobuje magnet. a stale nechapem kam mieris tym studiom asynchronneho motara, brzdy a alternatora. neviem co tym chces povedat
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Pondelok, 10. Novembra 2008, 20:22

Jannci napísal:
nie, tam ti ho sposobuje magnet. a stale nechapem kam mieris tym studiom asynchronneho motara, brzdy a alternatora. neviem co tym chces povedat

no ty si tvrdil ze sila potrebna na tocenie alternatorom je rovnaka bez ohladu na to ci mas na nom napojenu 1 LEDku alebo rychlovarnu konvicu ... ja tvrdim ze nie ..
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Pežot

Pondelok, 10. Novembra 2008, 20:34

BlackMW napísal:
ked ti svetla nezvysuju spotrebu tak mas nejake perpetum mobile vo svetlach,
daj si to prerobit na elektraren a budes milionar :lol:


Nemám RJ, resp. nemám takú RJ čo riadi vstrek podľa odberu z alternátora :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Pondelok, 10. Novembra 2008, 20:34

pepo286 napísal:
no ty si tvrdil ze sila potrebna na tocenie alternatorom je rovnaka bez ohladu na to ci mas na nom napojenu 1 LEDku alebo rychlovarnu konvicu ... ja tvrdim ze nie ..


ja tvrdim, ze ked dava altik max 5A tak viac ako 5amperov z neho nedostanes.

zober si modelovy priklad alternator bez regleru dava pri 800ot/min 13V a max zneho dostanes 5 amperov

cize, ked si pustis radio, mas odber 2A
potom pustis svetla tie maju odber 2A cize uz dokopy styri ampere
a altiku to je jedno, lebo stale si nepresiahol max hodnotu. a ked presiahnes tych 5A tak ti budu slabo svietit svetla, alebo sa ti vypne radio
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 11. Novembra 2008, 09:24

Jannci napísal:
....
a altiku to je jedno, lebo stale si nepresiahol max hodnotu. a ked presiahnes tych 5A tak ti budu slabo svietit svetla, alebo sa ti vypne radio



Blbost ;) Altik aj dynamo kladie vacsi odpor pri vacsej zatazi ;) toto je proste fakt a zbytocne sa tu hadas cez 2 strany ;) odporucam nastudovat.. idealne vyskusat ;)
A vyskusat to mozes lahko - ak mas auticko s obycajnym jednosmernym komutatorovym motorom, tak na ten motorcek pripoj ziarovku a tlac auticko - ziarovka by sa mala rozsvietit ak mas spravny typ motorceku... potom tu ziarovku odpoj a skus znovu ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 11. Novembra 2008, 09:25

pepo286 napísal:
no ty si tvrdil ze sila potrebna na tocenie alternatorom je rovnaka bez ohladu na to ci mas na nom napojenu 1 LEDku alebo rychlovarnu konvicu ... ja tvrdim ze nie ..


A mas aj pravdu ;) zbytocne to dalej rozoberat... to su fakty a nie veci o ktorych treba diskutovat ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 11. Novembra 2008, 11:20

Jannci napísal:
chcel som poukazat len na to, ze ked mas nastartovane, tak sa altik toci stale. ci uz ma odber, alebo nie. a tym, ze pustis svetla, a spotrebice, tak zatazujes jedine altik. ale nemenis odpor altiku k motoru. to mas ako elektraren. myslis, ze ked je vacsi odber elektriky, ze ta turbina v reaktore ma vacsi odpor? ze je potrebne viac paliva? nie. namiesto jednej turbiny ide dve


alternatory so spojkou sa netocia stale, obcas sa odpajaju..

samozrejme cim je alternator viac zatazeny elktrickou spotrebou,
tym kladie vacsi elektromagneticky odpor proti otacaniu (stator kladie el.mag. odpor rotoru)
a na jeho rovnake otacky treba vacsiu silu, ktoru odoberie motoru..

nechapem kde ludia chodia na tje kktiny a preco sa idu hadat o veciach ktorym nerozumeju (elektrika)..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 11. Novembra 2008, 11:33

alfi666 napísal:
A mas aj pravdu ;) zbytocne to dalej rozoberat... to su fakty a nie veci o ktorych treba diskutovat ;)


jj, ked traja donho tlacime fakty a nie sme schopni ani len zasiat zrnko neistoty do jeho mylnej teorie,
tak bud to fakt nema vyznam alebo si z nas robi piczu, v kazdom pripade som tu povedal co som kcel a tuto temu uz ignorujem.. :wink:
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Utorok, 11. Novembra 2008, 12:04

alfi666 napísal:
A mas aj pravdu ;) zbytocne to dalej rozoberat... to su fakty a nie veci o ktorych treba diskutovat ;)

ved preto som to uz dalej nerozoberal a vykaslal sa na to :) .. 2x vysvetlit je podla mna dost .. a ked niekto furt toci o svojom ja sa 100x opakovat nebudem 8)
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Pežot

Utorok, 11. Novembra 2008, 14:43

Jannci napísal:
a ked presiahnes tych 5A tak ti budu slabo svietit svetla, alebo sa ti vypne radio


Tak už viem, prečo mi vypínalo rádio na modrej, keď som tam zaradil spiatočku a rozsvietili sa mi cúvacie svetlá :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 11. Novembra 2008, 18:16

BlackMW napísal:
alternatory so spojkou sa netocia stale, obcas sa odpajaju..

samozrejme cim je alternator viac zatazeny elktrickou spotrebou,
tym kladie vacsi elektromagneticky odpor proti otacaniu (stator kladie el.mag. odpor rotoru)
a na jeho rovnake otacky treba vacsiu silu, ktoru odoberie motoru..

nechapem kde ludia chodia na tje kktiny a preco sa idu hadat o veciach ktorym nerozumeju (elektrika)..


Ahaaa potom ked sme na cievku pripojili dve ziarovky namiesto jednej v skole, tak megnetom islo tazsie hybat jadrom cievky...
vacsi odpor proti otacaniu ziskas zmenou poctou bipolov
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 11. Novembra 2008, 18:49

jedine co ma napada, co zvysuje spotrebu je to, ze regler posiela signal do RJ, zo potrebuje viac stavy a RJ nasledne zvysi otacky.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 221 neregistrovaných